AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Er det farlig å ta p-piller mens man har migrene? Altså mens selve migrenen pågår. Vet det gir større risiko for hjerneslag osv.. derfor jeg spør. Skal til legen i løpet av uka og få byttet prevensjon, men jeg må jo helst ta pillen min i dag og i morgen fordet, så det ikke blir tull i systemet her. Er det farlig? Kan jeg ta pillen uten problem, slik som jeg pleier? Anonymous poster hash: a6778...a12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Ville nok ikke tatt den da nei, jeg får ikke p-piller pga migrene. Anonymous poster hash: 88523...7d7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Men jeg har jo tatt p-piller hver dag i over 1 år nå, uten problemer. Dette er første gangen jeg får migreneanfall også. -TS Anonymous poster hash: a6778...a12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 fler? Anonymous poster hash: a6778...a12
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Ikke noe problem. Jeg har kronisk migrene, men går på P-ring.Anonymous poster hash: 6a947...a03
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Jeg begynte på p-pillen i sin tid for å få kontroll på migreneanfall, så jeg tror det går fint. Etter noen år økte det til daglige anfall, og da sluttet jeg med p-piller på eget initiativ. I kombinasjon med forebyggende medisiner har dette redusert anfallene til ca 1 i mnd, så det er fantastisk! Så du som går på p-ring og har konstant migrene, ville vurdert å forsøke å slutte med p-ringen for å se om det bedrer seg. Anonymous poster hash: 47249...6fc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Men de som har migrene med aura, skal IKKE ta p-piller, står det på nettet, grunnet risiko for hjerneslag. Men tror dere det går fint, siden jeg har brukt det hver dag resten av året? Hva ville dere gjort? Bare sluttet på dagen? Anonymous poster hash: a6778...a12
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 dytter Anonymous poster hash: a6778...a12
Tordensky Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Jeg ble tatt av p-piller med østrogen da jeg fikk migreneanfall. Hadde tre anfall i løpet av et halvt år, og da hadde jeg allerede gått på pillen i halvannet år og aldri hatt migrene før.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Jeg ble tatt av p-piller med østrogen da jeg fikk migreneanfall. Hadde tre anfall i løpet av et halvt år, og da hadde jeg allerede gått på pillen i halvannet år og aldri hatt migrene før. Så du fortsatte på p-piller etter du hadde ditt første migreneanfall, deretter fikk du to anfall til, og så ble du tatt av p-piller? Har du migrene med aura da? Det jeg lurer på er om det er farlig å ta p-piller under migrene. Anonymous poster hash: a6778...a12
Tordensky Skrevet 9. november 2013 #11 Skrevet 9. november 2013 Så du fortsatte på p-piller etter du hadde ditt første migreneanfall, deretter fikk du to anfall til, og så ble du tatt av p-piller? Har du migrene med aura da? Det jeg lurer på er om det er farlig å ta p-piller under migrene. Anonymous poster hash: a6778...a12 Jeg vet dessverre ikke om det er farlig å ta p-pillene mens man har et migreneanfall, men jeg vil tro du bør snakke med legen din. Hvis man ikke bør gå på p-piller hvis man har migrene med aura, så gjelder jo dette deg. Men jeg vet altså ikke om det er verre å ta det mens man har et anfall eller ikke. Jeg hadde anfall med aura ja. Jeg visste jo ikke at jeg burde pytte prevensjon da jeg fikk migreneanfall, det var helt tilfeldig at jeg var hos legen, for jeg ville bytte merke da jeg hadde hørt så mye dårlig om de jeg gikk på. Ble da spurt om jeg hadde migrene og fortalte at jeg hadde jo hatt et anfall. Da fikk jeg Cerazette som er uten østrogen, men fikk to anfall til etter dette. Da ble det minipille (Conludag). Tålte ikke den heller (men det ble ikke mer migrene, andre årasker), så da var det slutt mellom meg og piller, gitt
Thorn Skrevet 9. november 2013 #12 Skrevet 9. november 2013 Jeg har migrene med aura, har aldri hørt at man ikke skal ta p-piller da? Legen min har ikke sagt noe som helst om det, og det tror jeg de ville vært nøye med om det var påvist økt sjanse for komplikasjoner. Men gi gjerne tilbakemelding etter du har vært hos legen!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #13 Skrevet 9. november 2013 Jeg gikk på p-piller og har migrene. Gikk vel i ca. 2 år før jeg kuttet de ut. Dette pga. p-pillene utløste migrene slik at jeg fikk det minst en gang i mnd. Etter jeg slutta (ca. 8 mnd siden) har jeg ikke hatt migrene Migrene står som bivirkning på p-piller med østrogen. Litt synd, i og med at jeg fikk så fin hud og hår med p-piller. Anonymous poster hash: ced2e...164
Minya Skrevet 9. november 2013 #14 Skrevet 9. november 2013 Som oftest fraråder legene kvinner med migrene å bruke p-piller fordi pillene kan trigge migrenen. Det er ikke nødvendigvis farlig å bruke p-piller når man har migrene, men siden pillene kan trigge et lass med helvetesanfall, så er det strengt talt bedre å unngå dem. Som oftest er de de vanlige p-pillene som er problemet, men noen kvinner kan heller ikke bruke minipillene fordi de også trigger migrenen.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #15 Skrevet 9. november 2013 Nå leste jeg ikke alle svarene dine, men jeg viste ikke at man kunne få hjerneslag ved p-pille bruk når man har migrene!!! Jeg gikk på det i 2,5 år, og migrenen forverret seg. Så jeg sluttet til slutt. Prøvde p-plaster, og det var bedre. Men er det samme der også? At man kan få hjerneslag? Jeg sluttet på de etter noen år fordi jeg fikk hudreaksjon av de. Anonymous poster hash: acb8e...63f
Avalon Skrevet 9. november 2013 #16 Skrevet 9. november 2013 Jeg har kronisk migrene, og aldri blitt fortalt at jeg ikke kan bruke p-piller. Jeg har også endometriose, noe som gjør at jeg må bruke hormonprevensjon for å ikke leve i et smertehelvete. Nå har jeg vært så heldig at jeg ikke har fått forverret migrenen ved bruk av p-piller, det har faktisk blitt bedre!
JustLittleMe Skrevet 9. november 2013 #17 Skrevet 9. november 2013 Jeg slet med aura og migrene anfall, gikk på migrene medisin da jeg begynte på p-pille som inneholder østrogen. Ble raskt MYE verre, og en annen lege sa at jeg ALDRI skulle ha fått p pillen. Men hvis du ikke har hatt det før og ikke opplever at det blir noe verre, så tror jeg at det skal gå bra.De fleste opplever nok en eller flere ganger en form for migrene uansett. Men ingen her er leger, så spør legen din, just in case :-)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #18 Skrevet 9. november 2013 Prøv heller minipiller (Cerazette eller Condulag). Anonymous poster hash: f370f...45b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå