Gå til innhold

Smerter etter innsetting av spiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fikk satt inn spiral for første gang på torsdag forje uke. Jeg har ikke født tidligere, men fikk beskjed av gynekologen at det ikke var nødvendig lengre og hun anbefalte hormonspiral fordi jeg får så mange dumme bivirkninger av p-piller og minipiller. Jeg fikk beskjed om at jeg ville være litt øm og ha litt mensmurringer de første dagene og det stemte forsåvidt, men det gikk over i løpet av helgen. I dag derimot har det vært noe helt annet! Jeg har kraftige kramper i nedre del av magen, og kjenner ett press mot underlivet. Blør også litt, men det er friskt blod. Det er såpass smerter at jeg ikke orker å gjøre noe særlig! Minner veldig om typisk menstruasjon for meg når jeg ikke har brukt piller tidligere, bare mye verre smerter! For å si det sånn så er smertene ille "til vanlig".

Har også hatt et voldsomt temperament siden fredag noe jeg var "kjent for" når jeg gikk på p-piller. Jeg ga beskjed til gyn om dette og at det grunnen til at jeg ikke gikk på p-piller. Hun mente humøret ikke ville bli påvirket av hormonspiralen.

Er det normalt å ha sånne smerter og sånt svingende humør med hormonspiral eller burde jeg ta meg en tur til legen og høre litt? Dum som jeg er så googler jeg jo til jeg finner noe skummelt og nå står bekkenbetennelse og utstøting i hodet mitt.

Har hatt fast partner i 2 år nå så sykdommer sånn sett kan jeg ikke tenke meg at det er.

Noen gode råd der ute?

Anonymous poster hash: d8e8f...9b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med gynekologen i morgen. Det høres jo ikke normalt ut å blø og få sterke smerter. Om det blir en forverring i kveld, er vel legevakta eneste valg.

Anonymous poster hash: 28b8e...cc5

Skrevet

Og dersomdu har feber, ville jeg søkt hjelp med en gang. Da er det tegn på en infeksjon.

Anonymous poster hash: 28b8e...cc5

Skrevet

Det er helt normalt og blø! Det skal du ikke bekymre deg for. Det er også normalt med menslignende smerter, da du faktisk har fått et fremmedlegme inn i kroppen, og i starten prøver kroppen din å støte den ut. Tror ikke du skal bekymre deg noe for det, så lenge du ikke har feber så er nok alt som det skal. Om du fremdeles blør når det har gått over en uke, kan det være lurt å ringe gynekologen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...