Gå til innhold

En student og en i jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan har dere som er samboere hvor en er student og en er i jobb delt det økonomisk? Deler dere likt, eller betaler den med jobb og mer inntekt litt mer en studenten?

I min situasjon er det slik at jeg er student, mens samboer jobber, vi deler alt helt likt. Husleie delt i to, mat delt i to og samme med andre regninger. Jeg føler kanskje at samboer kunne betalt litt mer en meg, men føler det er frekt å spørre, iogmed at begge bor jo i leiligheten like mye, spiser ca like mye mat osv. Hvorfor skal han betale mer da..

Hvordan har andre i samme situasjon løst det?

Anonymous poster hash: 5060a...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og kjæresten deler i utgangspunktet alt likt. Vi setter inn likt beløp på felleskonto hver mnd som skal dekke husleie, strøm, internett. Vi har aldri fått noen god ordning på dette med maten, så der er det litt i hytt og pine hvem som betaler. I prakis betaler han mer enn meg, for som regel når vi er på butikken så tilbyr han seg å betale.

Kjæresten min er også litt mer "sløsete" enn meg, kjøper det han har lyst på og tenker ikke så mye over det. Jeg er mer budsjettypen, liker ikke å bruke mer penger enn det jeg absolutt må.

Edit: Må vel tilføye at jeg er studenten, mens han er i jobb :)

Endret av skyflakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler strøm, husleie og andre fellesregninger likt, men han betaler f.eks. for sine fotballkanaler selv. Jevnt over betaler nok han litt mer enn meg, siden han oftest har mer å rutte med, men det går litt opp og ned. Nå for tiden har han jobbet lite og jeg betaler jeg litt mer. :)



Anonymous poster hash: 0a9ac...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider