AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hei :-) Jeg skal reise til kapp verde nå i desember, og lurer derfor på det med vaksinering. Vet noen om hvilke vi må ta? og hvor lang tid i forveien man må ta det? Og evt hvor mye det vil koste? Og har dere noen gode tips til hva vi burde få med oss av utflukter, steder osv? Anonymous poster hash: 65a21...283
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Ingen? :-( Anonymous poster hash: 65a21...283
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Hei :-) Jeg skal reise til kapp verde nå i desember, og lurer derfor på det med vaksinering. Vet noen om hvilke vi må ta? og hvor lang tid i forveien man må ta det? Og evt hvor mye det vil koste? Og har dere noen gode tips til hva vi burde få med oss av utflukter, steder osv? Anonymous poster hash: 65a21...283 Google er en fin ting. http://www.vaksinekart.org/land/kapp%20verde.aspx Anonymous poster hash: 3df93...018
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Google er en fin ting. http://www.vaksinekart.org/land/kapp%20verde.aspx Anonymous poster hash: 3df93...018 Har søkt en del, men det står veldig forskjellig fra sted til sted. Så derfor jeg hører om noe her har vært der som allerede vet sånne ting Anonymous poster hash: 65a21...283 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Har søkt en del, men det står veldig forskjellig fra sted til sted. Så derfor jeg hører om noe her har vært der som allerede vet sånne ting Anonymous poster hash: 65a21...283 Tror du ikke det er tryggere å spørre legen? Anonymous poster hash: 3df93...018
caroprins Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 (endret) Som en generell regel så skal du ha revaksinasjon av trippelvaksinen hvis det er mer en 10 år siden du tok den sist. Så bør du ta Hepatitt A vaksinen og da kan du like godt ta med Hepatitt B siden man kan få dem i samme sprøyte. Har du dette på plass så kommer du langt rundt forbi i verden. Vaksinasjon kan man få på helsestasjoner så en telefon dit kan gi deg dagens priser på disse. Når det gjelder utflukter på Kapp Verde så se hva reiseselskapet har på programmet. De har som regel et velkomstmøte der de presenterer utfluktene og der kan man melde seg på turer. Endret 4. november 2013 av caroprins
Cavalier Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Hei hei!:-) Jeg var der i november i fjor, da tok jeg ingen vaksiner. Mener å huske at det ikke var nødvendig hvis du ikke skal på masse utflukter i "bushen".. Vi var kun på hotellområdet. Var ikke så veldig mye å gjøre i "byen" på kveldene.. På dagtid var vi på havfiske en dag, rundtur på øya en annen dag, og i byen en dag. Tror det er en del aktiviteter man kan være med på på dagtid:) Veldig flott der, men de henger veldig etter.. Vi mistet koffertene våre, og det var f.eks ikke mulig å kjøpe linsevæske, normale truser/bikinier etc men helt fantastiske mennesker!!
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Tror du ikke det er tryggere å spørre legen? Anonymous poster hash: 3df93...018 Trenger ikke legen for å få svar på slik. Ring reisevaksinekontoret på sykehuset. En sykepleier vil svare deg på det
super-ida Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Tok ingen spesielle vaksiner.... Men vi er godt reisevaksinerte fra før, så sjekket det egentlig ikke opp heller! Vi kom hjem fra kapp verde igår, var på,boa vista, på riu karamboa. Et flott all inclusive hotell..... Vi traff et par der nede som vi var sammen med hele tiden og da bortfallt mye av ønskene om å dra på utflukter hehe!! Vi dro en tur inn til byen sal rei..... Men enten har vi misset "byen" eller så var det ingenting..... Var ingenting å,kjøpe, ingenting å se på,og ingenting å,gjøre.... :/. Men strendene er fantastisk, bølgene store og morsomme, temperaturen nydelig, flyplassen ganske spesiell... Og ikke minst TREG!!! Husk å ordne visum før dere drar....!!! Ellers ikkeno spes :D
Gjest Badabing Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Det kommer helt an på når dere sist vaksinerte dere. Hvis det er mer enn ti år siden, bør dere ta påfyll av barnevaksinene (polio, stivkrampe, difteri). I tillegg anbefales kikhoste, men selv har jeg ikke pleid å ta den. Til Kapp Verde er det også anbefalt at man tar hepatitt A-vaksine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå