Gå til innhold

LilleAlva's lille spire!

LilleAlva

Anbefalte innlegg

14DPO & IKM

Eeeendelig får jeg satt meg ned! Har vært på farten absolutt hele dagen. Har så utrolig mye å gjøre på jobb, så det passet innmari dårlig at A ble syk nå. Har styrt hele dagen for å finne noen som kan se etter henne til jeg er ferdig på jobb. Håper virkelig hun er bedre til i morgen. Det er jo også et stort pluss for meg å være på jobb, slik at dagene får fortere, og tankene ikke tar så mye plass.

Uansett - det var ubeskrivelig godt å sette seg ned i sofaen nå. Som nevnt tidligere har jeg fått positive tester i dag også. Føler jeg vinner i lotto hver gang, men det er jo totalt galskap det jeg holder på meg. Heldigvis er det bare to billigtester igjen, så da har jeg pent nødt til å slutte. Kjæresten min ler seg ihjel av meg, for han synes jeg tar dette litt for alvorlig. "Kan du ikke bare vente å se om mensen kommer, da? Har den ikke kommet innen ei uke så veit du vel at du er gravid..?"

Jo, enklere sagt enn gjort det, vennen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 DPO

Er egebtlig i fin form nå :) litt kvalm/sulten.. Ikke helt sikker på hva det er egentlig. Er også ekstremt trøtt!!

Puppene er ikke så ømme lengre :( men litt er de jo enda. Har stikking på venstre side av magen. Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2

Dagene går så utrolig fort :) føler jeg har hendene og hodet fullt hele tiden.

Bare når jeg setter meg ned merker jeg hvor kvalm, sliten og trøtt jeg er. Så her gjelder det å holde det gående :laugh: skal tenke på å bestille legetime nå snart, men gruer meg litt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker og 2 dager på vei :danse: men det er etter min egen utregning da

Ja, egentlig så vet jeg jo det. Men jeg er så redd for at alt skal gå galt igjen :( det var så vondt sist.. Har litt dårlige minner fra det legekontoret der. Pluss at det er kun mannlige leger der (ikke noen jordmor eller noe), og de er ikke akkurat personene jeg har så lyst å brette ut om følelser og problemer med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi oi :D

Nei, det skjønner jeg godt. Kan du ikke bytte legekontor da?

Endret av Amphitrite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en kort prøvedagbok! :)

Gratulere med spire i magen :gravid:

Ja, jeg klager i grunn ikke på det :D jobber med å få gjort den om til graviddagbok nå! :)

Tusen takk for det! Er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi :D

Nei, det skjønner jeg godt. Kan du ikke bytte legekontor da?

Da må jeg i tilfelle reise langt for å komme meg til legen. Er jo her jeg har fastlegen min, og det er kun ett legekontor her i kommunen.. Så det blir litt vanskelig! :(

Kanskje jeg kan prate med noen på helsestasjon for ungdom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :blomst:

Er det vanlig med jordmor på legekontor? Ingen av mine tidligere legekontorer har hatt det eller det nåværende. Du kan jo dra til legen for de blodprøvene som du bør ta og ellers jordmor på helsestasjonen? Var det jeg gjorde. Hvis du ikke er så heldig at jordmora på helsestasjonen kan ta de blodprøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg blir tungvint. Uff, prøv helsestasjonen du, det hadde nok jeg gjort :)

Må bare finne et i nærheten som tar imot oss over 20... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! :blomst:

Er det vanlig med jordmor på legekontor? Ingen av mine tidligere legekontorer har hatt det eller det nåværende. Du kan jo dra til legen for de blodprøvene som du bør ta og ellers jordmor på helsestasjonen? Var det jeg gjorde. Hvis du ikke er så heldig at jordmora på helsestasjonen kan ta de blodprøvene.

Tusen takk! :laugh:

Nei, jeg har egentlig ikke peiling jeg. Men helst en innenfor kommunen vel.. Da jeg fikk min datteren min så bodde jeg i en by, og der var alt mye lettere tilgjengelig. Har ikke erfaring fra det stedet jeg bor nå..

Men det jeg tenke på var liksom den følelsen av å kunne ha noen å prate med. Disse legene her ute er liksom ikke.. ja, hva skal man si... Ikke slik at man føler for å brette ut alt til de da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :laugh:

Nei, jeg har egentlig ikke peiling jeg. Men helst en innenfor kommunen vel.. Da jeg fikk min datteren min så bodde jeg i en by, og der var alt mye lettere tilgjengelig. Har ikke erfaring fra det stedet jeg bor nå..

Men det jeg tenke på var liksom den følelsen av å kunne ha noen å prate med. Disse legene her ute er liksom ikke.. ja, hva skal man si... Ikke slik at man føler for å brette ut alt til de da..

Min fastlege er fantastisk å prate med, den forrige jeg hadde og, men det er bare tilfeldig flaks dessverre. Innimellom får jeg time hos andre og har møtt mange leger som knapt gir deg blikkontakt og som man ikke kan prate med. Så skjønner hva du mener, har også bodd en liten plass.

Kanskje prøve som jeg sa? Ta blodprøver hos legen hvis de ikke gjør det på helsestasjonen og alle andre kontroller hos jordmor ;) Håper du får en flott jordmor!

God helg :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min fastlege er fantastisk å prate med, den forrige jeg hadde og, men det er bare tilfeldig flaks dessverre. Innimellom får jeg time hos andre og har møtt mange leger som knapt gir deg blikkontakt og som man ikke kan prate med. Så skjønner hva du mener, har også bodd en liten plass.

Kanskje prøve som jeg sa? Ta blodprøver hos legen hvis de ikke gjør det på helsestasjonen og alle andre kontroller hos jordmor ;) Håper du får en flott jordmor!

God helg :skya:

Hadde også ei når jeg var gravid sist (mistet), og hun var utrolig god å snakke med! Både før og etter liksom. Så henne savner jeg utrolig mye. Nå er det bare uinteresserte menn. Pene å se på, men deet hjelper lite :fnise:

Ja, får gjøre det når jeg etterhvert kommer meg så langt. Har ikke helt kommet så langt enda, hehe ;)

Håper jeg ikke får samme jordmor som ei venninne av meg hadde i fjor da hun skulle ha sin første. Hun var helt grusom, og utrolig dømmende. Husker jeg var med henne på en kontroll en gang, og ble helt sjokket. Selv har jeg bare god erfaring med jordmødre :)

Goood helg til deg også :blomst: kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4

Formen er så som så for tiden. Er overhode ikke kvalm når jeg våkner om morgenen, så det er null problemer å få i seg mat og drikke da. Men utover ettermiddagen blir det helt sinnsykt ille. Har ikke kastet opp enda, og takk Gud for det. Men kanskje hadde det vært bedre enn å gå rundt slik.

Har lite symptomer nå, utenom kvalmen altså. Puppene er så gode som nye igjen, men brystvortene er endre og de er også litt ømme. Jeg kjenner av og til (spesielt når jeg nyser eller strekker meg) at det er ømt i livmoren. Ellers ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 UKER :hoppe:

Da var vi plutselig kommet til 5 uker! Begynner å kjenne litt bedre på at jeg er gravid nå.

Kvalmen kommer og går, men er faktisk best i form når jeg har noe å gjøre på. I går lå jeg på sofaen hele ettermiddagen siden jeg var så utrolig trøtt. Daaa var jeg ordentlig kvalm :( Mens nå når jeg har hatt fullt program hele dagen så er formen mye bedre.

Puppene er fortsatt ømme, og jeg er oppblåst som bare det. Spesielt på kveld :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...