Gå til innhold

LilleAlva's lille spire!


LilleAlva

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å opprette denne dagboken for min egen del. På denne måten kan jeg kanskje få litt mer orden og oversikt over prøvingen, samtidig som jeg også kan få hive ut litt frustrasjon og tanker i tiden som kommer. Kan være greit å ha noe å se tilbake på :laugh:

Når det er sagt er dere selvsagt velkommen til å følge med på prøvingen vår, om dere vil det.

Kan jo gi en liten presentasjon om hvem vi er, da :danse:

Jeg er en 21 år gammel student. Har fortsatt 2-3 år igjen av studietiden min, men vi valgte likevel å starte prøvingen nå, og så bare ta ting litt som det kommer når det gjelder resten av studieløpet om det skulle hende seg at jeg blir gravid med det første. Vi ble uplanlagt gravide tidligere i sommer, men det endte desverre i en sponanabort. Samboeren min er 23 år, og er en helt fantastisk fyr! Vi har vært kjærester i 3 år nå, og bodd sammen i 2 år. Fra tidligere forhold har jeg en datter på 3 år. Hun har ikke noen særlig kontakt med den biologiske faren sin, da det ikke er ønskelig fra hans side. Heldigvis for henne, og for meg, har hun en SUPER stefar som fyller papparollen for henne helt perfekt. Hun kaller ham pappa, da han har vært tilstede helt siden hun var liten baby.

Per dags dato er vi inne i vår andre prøveperiode. Første periode var jeg selvfølgelig superpositiv, og hadde virkelig troen. Men den gang ei :fnise: måneden etter gikk prøvingen litt skeis, så derfor teller jeg den ikke med.

Det er litt kronglete for oss dette med prøvingen, siden jeg reiser mye for å studere, og har kronisk uflaks når det gjelder timing. Samboeren min har også en jobb som gjør at han må være borte i perioder, så vi er innstillte på at dette kan ta tid, og at det ikke er hver mnd vi kan få til å prøve i det hele tatt..

Jeg har EL i morgen, men er dessverre ikke hjemme hos samboeren min nå. Men vi satser på at det holdt med prøving lørdag og søndag.. Så vi får bare vente å se hvordan dette går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såå, ikke mer enn 1dpo i dag, så jeg kjenner ingenting. Tenke jeg skulle teste meg for EL i går, men hadde ikke flere tester. Men er ganske sikker på at jeg kjenner at eggløsning skjer, det stikker liksom i et par sekunder, så er det over :) så nå blir det spennende å se hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh vil følge med her, jeg! Er verpesyk og har egentlig lyst på barn nå, men det passer seg ikke så jeg må vente.

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh vil følge med her, jeg! Er verpesyk og har egentlig lyst på barn nå, men det passer seg ikke så jeg må vente.

Lykke til med prøvingen!

Så koselig at du vil følge med! Du er hjertelig velkommen :)

Skjønner den. Mente lenge selv at det ikke passet med flere barn hos meg ennå heller, men jeg er likevel glad vi har startet på prøvingen. Ting tar tid, og det er ingen selvfølge at barnet kommer akkurat når vi ønsker det. Men kjenner godt til det å være verpesyk ;) har nærmest vært det helt siden datteren min sluttet å være baby. Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering 7DPO :)

Uken etter EL har gått sinnsykt fort. Føler jeg nesten aldri har tid til å tenke, haha.
Vet det er dumt av meg å lete etter symptomer så tidlig, men det er ikke til å unngå heller ;)

Jeg er trøtt og sliten, men tror (vet) at det kommer av den stressende hverdagen. Lite søvn om natten og mye å gjøre med jobb og studier. Snart er det jo eksamen også, så ting blir vel ikke enklere!

Ellers har jeg kjent på kvalmen som har kommet og gått i hele dag. Har null matlyst, og får liksom ikke i meg noen ting. Dessuten er jeg inne i en følsom periode :fnise: gråter og sutrer mens jeg kikker i gamle albumer osv..

Har glemt å skrevet det ned her tidligere, men sånn ca 3-4-5DPO (husker ikke helt dag) hadde jeg en slags smerte på venstre siden. Akkurat som EL-smerter. Men det hadde jeg jo når jeg hadde EL. Så kanskje det kunne vært festesmerter... :vetikke: vet ikke om det er vanlig, eller om det i det hele tatt er noe, men. Har hørt om festeblødning, men aldri om festesmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8DPO

Jeg må være tidenes mest optimistiske person! :fnise: for jo, gjett hvem som brente av en test i dag tidlig? Det var meg det. Selvfølgelig negativ. Hadde jo ikke forventet noe annet, da.

Ellers er formen lik som den var i går. Tidvis kvalm. Men er mye mer sulten nå da. Spist middag hele TO ganger i dag, og det pleier i grunn ikke å være nødvendig.

Dessuten klør jeg noe helt grusomt på brystvortene! Gjorde det forrige mnd også, men ikke så ille som nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-71992-0-33006400-1384614977_thumb.j

10DPO

Plutselig sitter jeg her med en positiv test, men vet ikke om jeg tørr å tro på den. Siden jeg ikke oppdaget det før etter tidsfristen. Men hjelpes bevares... hadde ikke forventet meg dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regna litt feil med dagene her. Er nok mer sannsynlig at jeg er 12-13DPO nå.

I allefall... Skulle jo teste i dag tidlig. Men var oppe så grytidlig at jeg glemte helt av det. Så jeg testa ikke på morgenurin, men likevel dukket det opp en svak strek på testen! Og det innnen tidsfristen :D

Ser på testen nå at streken er mye sterkere nå etter ca20 minutter, men who cares. Den var jo positiv jooo!!!!

:gravid::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaanskje du får det? :fnise: må nok teste igjen i morgen for å være helt sikker... Er litt panisk av meg, så slår meg liksom ikke til ro med slikt med det aller første.

Har ekstremt vonde pupper.. Mye vondere enn de pleier å være før mensen, tror jeg. Føler meg litt kvalm, og har vondt i korsryggen. Deeessuten har jeg panna full av kviser!!! JEg har jo aldri hatt kviser før, omtrent.. Nå har jeg mange. Så bare krysser fingrene for positiv test i morgen også!! :) likevel er ikke IKM kommet ennå, så kanskje jeg ikke slår meg til ro før det har gått et par dager over.. den kommer enten i morgen eller på tirsdag.

Endret av LilleAlva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det er faktum også :)

I dag, 13DPO

Rett ut i jobb og den hektiske hverdagen.

Startet dagen i dag også med å ta en graviditetstest. Den var også positiv, men føler liksom ikke at strekene er så veldig sterke.. Men men, tatt i betraktning at jeg ikke er over IKM enda, så satser jeg på at det går bra.

Kvalme i dag tidlig på vei til jobb. Men det gikk fort over seg når jeg fikk i meg en mandarin :) erfaring fra første graviditet at det funker bra mot kvalme ;)

Dessuten er puppene VONDE! Hvertfall når man tar på de. Har hatt menssmerter i hele dag, og sikkert vært på toalettet hundre ganger for å sjekke om mensen har kommet. Men det har den altså ikke. Er livredd for at den plutselig dukker opp... Snakk om slag i trynet, liksom.

Korsryggen er også vond, samt at jeg klødde noe infernalsk på brystvortene i dag. Tar seg ikke særlig godt ut når man står å underviser. Trodde faktisk et øyeblikk jeg skulle bli gal..

Ellers har jeg testa nå i ettermiddag også (ja, jeg vet jeg er helt ekstremt på testing....)

Testen var positiv på ettermiddagsurin også :wow: brente av nok en EL-test, og den var så positiv som jeg aldri har fått før. Teststreken var virkelig myemye sterkere enn kontrollstreken, så ingen tvil om at den var positiv i alle fall.

Kanskje et godt tegn at EL-testene blir sterkere og sterkere. Føler G-testene er så varierende, så blir liksom lit utsikker.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve en g-test fra clearblue da? Da får du jo et klart svar i stedet for streker? :P

Kan du fortelle litt om hva DPO og IKM er. Siden jeg aldri har vært prøver selv så er jeg ikke helt inne i disse tingene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på den i posten ;) håper den kommer snart! Men strek er strek, og de er jo tydelige så.

DPO står for days past ovulation, altså dager etter eggløsning. IKM for ikke-kommende-mens (hvertfall som jeg har foratått det)

Jeg er nå på 14DPO, siden det er 14 dager siden forrige EL. Det er også IKM i dag, siden jeg normalt sett skulle hatt mensen. Men den vil jeg jo ikke ha denne mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14DPO & IKM

Har sovet såå godt i natt. Er våken nå så tidlig på grunn av at jeg måtte sånn på do. Så da måtte jeg jo teste litt også. Fant en A1-test i skapet, så brukte den i dag. Lover å roe kraftig ned på testinga framover!!! Men venter på noe clearblue i posten, så må jo ta de også når de kommer. Ellers var testene positive i dag også;

Fortsatt svakt spør du meg, men men..

++ de ømme puppene har forsvinnet!! Det bekymrer mrg litt.. Går faktisk litt å er redd for mensen enda :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da skjønner jeg mer!

Skjønner det er litt skummelt å gå sånn å vente. Hadde vært livredd for mensen selv. Håper du ikke får det og at du faktisk er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst mensen kommer nå så skjønner jeg meg virkelig ikke på alle positive testene :) får bare vente å se.. er jo en dag på overtid allerede ;) men det hender en gang i blant.

Venter fortsatt på Clearblue i posten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...