Gjest Xavia Skrevet 6. mai 2004 #41 Del Skrevet 6. mai 2004 Nei, nå var du flink jente, gitt! Du klarte det nesten! Jeg tenkte på alle som er forsvarsløse, f.eks dyr og mennesker.) Har ikke tenkt å ekskludere noen fordi de ikke er katter. Nå misforsto du meg. Mente at det diskusjonene vel egentlig var om man kunne ta tilbake med samme mynt. At jeg brukte katt som eksempel på den som ble pint ble bare en tilfeldighet. Samma det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 6. mai 2004 #42 Del Skrevet 6. mai 2004 Nemlig, det er dette som var diskusjonen. Bra sagt gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 6. mai 2004 #43 Del Skrevet 6. mai 2004 Hun mener at det du kommer med uttalelser om å "bare dulle med" og "ikke straffe" med en gang noen sier de er i mot dirkete gjengjeldelse i slike saker. Slik jeg har forstått det så er alle enige om at dette bør være straffbart! Men de fleste av oss mener at straffen bør være human og ikke voldelig (i motsetning til at staten skal bedrive fysisk avstraffing) Åja, så vet hva jeg mener. Oki, men hvorfor må jeg da sitte å forklare meg hele tiden? Må dere ha det inn med teskjeer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #44 Del Skrevet 6. mai 2004 Åja' date=' så vet hva jeg mener. Oki, men hvorfor må jeg da sitte å forklare meg hele tiden? Må dere ha det inn med teskjeer? [/quote'] Det eneste jeg har bedt deg om å forklare er hvordan du ser for deg at et system med fysisk avstraffelse skulle fungere.. og det har du ikke en gang forsøkt å svare på.. Alle har skjønt hva du mener, vi forstår bare ikke tankegangen bak. Hvorfor du mener det er en akseptabel ide og hvordan du skulle få det til i praksis osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. mai 2004 #45 Del Skrevet 6. mai 2004 Frigg: Hev deg over det - denne gjesten er usannsynlig kverulerende. Tvinger deg til å gjenta deg selv i evigheter, og påstår etterpå at h*n ba deg om å forklare noe helt annet. Diskuterte med h*n selv forrige dagen. Fatter ikke at jeg beit på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #46 Del Skrevet 6. mai 2004 Frigg: Hev deg over det - denne gjesten er usannsynlig kverulerende. Tvinger deg til å gjenta deg selv i evigheter' date=' og påstår etterpå at h*n ba deg om å forklare noe helt annet. Diskuterte med h*n selv forrige dagen. Fatter ikke at jeg beit på [/quote'] Hei Bjørnsdatter. Jeg har ikke diskutert med deg! Ikke har jeg bedt noen om å gjenta seg selv heller!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. mai 2004 #47 Del Skrevet 6. mai 2004 Da må det ha vært søstera di eller noe sånt Men dere er jo helt umulig å skille fra hverandre, gjester... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #48 Del Skrevet 6. mai 2004 Kan vi komme tilbake til saken nå (å droppe alt dette gjestesnakket?)? Hvorfor mener (det mindretallet som mener det) at fysisk gjengjeldelse er riktig? Og hvordan ville dere utforme et system som hadde fysisk avstraffelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 6. mai 2004 #49 Del Skrevet 6. mai 2004 Kan vi komme tilbake til saken nå (å droppe alt dette gjestesnakket?)? Hvorfor mener (det mindretallet som mener det) at fysisk gjengjeldelse er riktig? Og hvordan ville dere utforme et system som hadde fysisk avstraffelse? Ingen av her inne har sagt at det burde være et system for fysisk avstraffelse. Det er det en gjest som har brakt på bane, så da får du spørre gjesten. (Se evt et tidligere innlegg...) Og tilslutt, det har blitt forklart hvorfor, hvis du ikke ser det kanskje fordi du bare leser det du vil lese. Og da kan ingen av oss hjelpe deg til å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 6. mai 2004 #50 Del Skrevet 6. mai 2004 Frigg: Hev deg over det - denne gjesten er usannsynlig kverulerende. Tvinger deg til å gjenta deg selv i evigheter' date=' og påstår etterpå at h*n ba deg om å forklare noe helt annet. Diskuterte med h*n selv forrige dagen. Fatter ikke at jeg beit på [/quote'] Jeg har gode mistanker om hvem denne "gjesten" er. Men, ellers så har helt rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #51 Del Skrevet 6. mai 2004 Ingen av her inne har sagt at det burde være et system for fysisk avstraffelse. Det er det en gjest som har brakt på bane' date=' så da får du spørre gjesten. (Se evt et tidligere innlegg...).[/quote'] Hva mener du da når du sier at de burde "bli utsatt for det samme selv"? Hvordan skulle det foregå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. mai 2004 #52 Del Skrevet 6. mai 2004 Det hun mener er sannsynligvis så enkelt som dette: Hvis de hadde visst hvordan det var å bli utsatt for noe sånt som det de utsetter uskyldige skapninger for, så hadde de ikke gjort det! Derfor burde de ha kjent det på kroppen, sånn at de kunne forstå smerten, angre og aldri gjøre noe lignende igjen, og dessuten lære det videre til barna sine. Det er ikke snakk om å sette det i system i det hele tatt, men et hjertesukk om hva som må til for å få folk til å forstå. Dessuten er det en talemåte: "H*n skulle hatt så juling at han ikke kunne stave navnet sitt etterpå!" Det betyr ikke at man vil ringe til politiet for å få vedkommende banka opp, men at man skulle ønske vedkommende forstod hva h*n hadde gjort, fra den "fornærmedes" synspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #53 Del Skrevet 6. mai 2004 Det er ikke snakk om å sette det i system i det hele tatt, men et hjertesukk om hva som må til for å få folk til å forstå. Dessuten er det en talemåte: "H*n skulle hatt så juling at han ikke kunne stave navnet sitt etterpå!" Det betyr ikke at man vil ringe til politiet for å få vedkommende banka opp, men at man skulle ønske vedkommende forstod hva h*n hadde gjort, fra den "fornærmedes" synspunkt. Så dere mener egentlig ikke det dere sier!! For en utrolig lettelse!! Men kunne dere ikke bare latt være å begynne å si ting dere ikke mente i første omgang, da? Så hadde vi sluppet denne tåpelige diskusjonen!!?? (og kutt ut alt det der "gjestesnakket", da! Jeg garanterere dere at dere ikke har den fjerneste anelse om "hvem jeg er" da jeg kun har skrevet ca 10 innlegg under nick på hele KG! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. mai 2004 #54 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg har ikke noe ønske om å se et rettssystem med fysisk avstraffelse, men jeg ønsker å ha muligheten til å bruke en godt kjent talemåte, og et enda bedre kjent virkemiddel som kalles overdrivelse, for å få fram poenget mitt. Å si at "de skulle blitt anmeldt, og saken skulle blitt henlagt!" er liksom litt fislete, selv om det er det som sannsynligvis skjer... Mange her må lære seg å ikke ta ting så bokstavelig, og heller prøve å forstå følelsene som ligger bak: Sinne, sjokk, sorg, skrekk, for å nevne noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #55 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg har ikke noe ønske om å se et rettssystem med fysisk avstraffelse' date=' men jeg ønsker å ha muligheten til å bruke en godt kjent talemåte, og et enda bedre kjent virkemiddel som kalles overdrivelse, for å få fram poenget mitt. .[/quote'] Jeg har slett ikke oppfattet denne debatten hittil som kun "talemåter" og jeg syne ikke at overdrivelser er et "virkemiddel", men derimot en usakelig og barnslig måte å ødelegge en diskusjon på (man hindrer det faktiske synet og debatten å komme "fram i lyset") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 6. mai 2004 #56 Del Skrevet 6. mai 2004 Gjesten har faktisk noen gode poeng. Frigg ytret ønske om å pine de som har pint en katt. Gjesten spurte hvordan hun så for seg et samfunn der dette var vanlig. Frigg klarte ikke komme med noe svar på dette, men kom i stedet med surt oppgulp gjentatte ganger. I denne tråden er det ikke gjesten som er ille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 6. mai 2004 #57 Del Skrevet 6. mai 2004 Det hun mener er sannsynligvis så enkelt som dette: Hvis de hadde visst hvordan det var å bli utsatt for noe sånt som det de utsetter uskyldige skapninger for, så hadde de ikke gjort det! Derfor burde de ha kjent det på kroppen, sånn at de kunne forstå smerten, angre og aldri gjøre noe lignende igjen, og dessuten lære det videre til barna sine. Jeg tror faktisk du har feil i dette - ofte er det de som har det vondt som mobber, de som har fått juling av sine foreldre som slår sine barn, de som har blitt pint selv om piner.. Jeg sikker ikke alltid - men ofte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 6. mai 2004 #58 Del Skrevet 6. mai 2004 Gjesten spurte hvordan hun så for seg et samfunn der dette var vanlig. Frigg klarte ikke komme med noe svar på dette' date=' men kom i stedet med surt oppgulp gjentatte ganger. I denne tråden er det ikke gjesten som er ille..[/quote'] Nei, nå går du for langt! Du er egentlig ganske frekk når du påstår at jeg ikke kunne svare på det, jeg sa jeg svarer ikke på det fordi det var ikke jeg så foreslo det! Nå får du skjerpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 6. mai 2004 #59 Del Skrevet 6. mai 2004 Man kan da absolutt si at man ønsker både pest og kolera til noen mennesker, men det betyr ikke ordrett at man ønsker å danne et organ til å utføre dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #60 Del Skrevet 6. mai 2004 Du er egentlig ganske frekk når du påstår at jeg ikke kunne svare på det' date=' jeg sa jeg svarer ikke på det fordi det var ikke jeg så foreslo det!![/quote'] Men hva er det du foreslår, da?? Det er det jeg gjerne vil vite!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg