Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #21 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg håper de finner ut hvem som gjorde det, og når de gjør det håper jeg de får samme behandling som det de ga den forsvarsløse katta. Det du sier har ingen logikk! Hører du? LOGIKK!! Selvfølgelig må du få lov til å mene det du vil, men det DU mener her, er at en viss mennesketype (den høyreorienterte vikingtypen, som du kanskje er?), står moralskt over andre. Ergo fortjener du samme behandlingen, som de DU er villige til å pine, får. [filosof] Den tankegangen du her viser, strider mot naturens egne lover, nemlig mangel på nåde og forsoning - En "NaySay" til Skapelsen selv! [/filosof] Postmannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #22 Del Skrevet 5. mai 2004 jeg synes uttalelsen din om at de burde pines' date=' vitner om en lite gjennomtekt mening.[/quote'] Hvis du bare tenker deg litte granne om, så innser du kanskje at du ikke har noen grunnlag for å uttale deg om hva jeg har tenkt igjennom eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #23 Del Skrevet 5. mai 2004 Å oppfatte et syn som lite gjennomtenkt er vel legitimt? Og man ser jo "gjennomtenkingen" gjennom argumentene.. Du har jo fremdeles ikke sagt noe om hvordan du mener et system som "gjorde gjengjeld" skulle fungere.. (det er jeg veldig nysjerrig på!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #24 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvem andre enn staten som skal stå for piningen av disse menneskene' date=' da?[/quote'] Vet du hva, nå synes jeg du skal slutte mens du har forsprang. Dette er ikke en debatt om hvem som skal utføre piningen, så hvorfor i alle dager lager du det til en? Synes i grunnen ikke at du argumenterer så mye, maser er vel heller ordet jeg ville brukt. Jeg har etterhvert blitt vant med folk som deg, som kanskje ikke har plass til andre meninger enn sine egne. Forøvrig har jeg god erfaring med å diskutere med folk. Men som regel kan jeg forholde meg til bedre argumenter enn din. Du har gang på gang tatt ting ut av sammenheng, og jeg ser du gjør det i andre innlegg også. Du tar ut deler av setninger, og svarer på ting som ikke engang står der. Og Ikke nok med at du ikke kan lese, du ser ikke engang helheten i innleggene til folk. Og i tillegg så gir du folk meninger de aldri har ytret. (Og det minner meg om en fast bruker jeg vet navnet til.) Hvis ikke det er usakelig så vet jammen ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #25 Del Skrevet 5. mai 2004 Det du sier har ingen logikk! Hører du? LOGIKK!! Selvfølgelig må du få lov til å mene det du vil, men det DU mener her, er at en viss mennesketype (den høyreorienterte vikingtypen, som du kanskje er?), står moralskt over andre. Ergo fortjener du samme behandlingen, som de DU er villige til å pine, får. [filosof] Den tankegangen du her viser, strider mot naturens egne lover, nemlig mangel på nåde og forsoning - En "NaySay" til Skapelsen selv! [/filosof] Postmannen Hmmm, og det var jo et velskrevet, og ikke minst velformulert innlegg. Det at du ikke "ser logikken" viser at du er en av disse sneversynte menneskene som sitter for seg selv og preker om hvor fantastiske ens egne meninger er. Hvis du hadde studert litt mer filosofi, så hadde du vel sett at naturens lover neppe er nåde og forsning, men snarere den sterkestes rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #26 Del Skrevet 5. mai 2004 Å oppfatte et syn som lite gjennomtenkt er vel legitimt? Og man ser jo "gjennomtenkingen" gjennom argumentene..Jo, selvfølgelig. Men forutsetter ikke det at man har kommet med et argument da? I første innlegg sa jeg at jeg håper de for samme behandling. Det er en ytring, ikke et argument. Du har jo fremdeles ikke sagt noe om hvordan du mener et system som "gjorde gjengjeld" skulle fungere.. (det er jeg veldig nysjerrig på!) håper jeg de får samme behandling som det de ga den forsvarsløse katta. Hvor i denne setningen står det at jeg vil ha et system som "gjorde gjengjeld"? Det "systemet" der var det vel hovedsakelig gjest som brakte på bane. (Du må vel nesten spørre gjest da.) Alt jeg har sagt har vært at jeg synes de burde få tilbake av samme sort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 5. mai 2004 #27 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er nettop dette jeg mener: Det er lite gjennomtenkt fordi du ikke kan komme med noen saklige forslag/argumenter til hvordan du mener et slikt system hvor "den som piner andre, mennesker eller dyr skal pines som straff".. Jeg er enig i det som sies over her - dette blir bare mer og mer barnslig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #28 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er nettop dette jeg mener: Det er lite gjennomtenkt fordi du ikke kan komme med noen saklige forslag/argumenter til hvordan du mener et slikt system hvor "den som piner andre' date=' mennesker eller dyr skal pines som straff".. Jeg er enig i det som sies over her - dette blir bare mer og mer barnslig![/quote'] Det "systemet" du referer til var det gjest som brakte på bane. Hvis du leser første innlegg en gang til, så vil du se at jeg ytret en mening. Og sist jeg sjekket, så er det fremdeles lov til å ytre meninger. Jeg har ikke påstått eller avkreftet at den er gjennomførbar. (Jeg har faktisk blitt gitt meninger jeg ikke har ytret.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 5. mai 2004 #29 Del Skrevet 5. mai 2004 Dersom jeg noen gang blir sittende hjelpesløs feks. i rullestol, da håper jeg at det ikke er du som tilfeldigvis er den som ser dette. For man skal da ikke hjelpe andre som ikke kan forsvare seg!? Et dyr er helt hjelpesløst mot et menneske, og da ser jeg ikke noe galt i å avverge at noen misshandler/dreper/piner. Og det og vha alle midler om nødvendig. Nei...og hvor i innlegget mitt ser du at jeg har påstått at noen av dere andre har nevnt det? Sier bare det jeg mener om saken. Men akkurat nå sier du jo omentrent at man bare skal sitte å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 5. mai 2004 #30 Del Skrevet 5. mai 2004 Kjente en fyr en gang som likte å pine katter til og fra veien til skolen. Needless to say, jeg har ikke kontakt med han mer. Nå er han vel ferdig utdannet i militæret tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #31 Del Skrevet 5. mai 2004 Helt enig. Javel, dere om det. Men vit da dette: hvis jeg ser noen som går til angrep på et forsvarsløst vesen, det være seg et dyr eller et menneske, vær da klar over at jeg kommer til å ta fatt i det som er i nærheten og hute dere vekk! Mulig dere ikke ville forsvart et hjelpesløst vesen. Men det ville jeg. Og her kan dere jo diskutere med flere. Fra tråd på kjæledyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 5. mai 2004 #32 Del Skrevet 5. mai 2004 Det handlet faktisk ikke om å ikke hjelpe et hjelpeløst vesen - den katten kan ikke hjelpes, og det gjør derfor ingen nytte at de som har gjort slik mot den blir behandlet på samme måte, slik du uttryket ønske om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 5. mai 2004 #33 Del Skrevet 5. mai 2004 Det handlet faktisk ikke om å ikke hjelpe et hjelpeløst vesen - den katten kan ikke hjelpes' date=' og det gjør derfor ingen nytte at de som har gjort slik mot den blir behandlet på samme måte, slik du uttryket ønske om.[/quote'].....men akk så deilig det føles med noen skikkelige hevnaksjoner innimellom. Man trenger jo ikke seigpine/torturere hverken den ene eller den andre, men et skikkelig spark bak hadde gjort godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #34 Del Skrevet 5. mai 2004 Det handlet faktisk ikke om å ikke hjelpe et hjelpeløst vesen - den katten kan ikke hjelpes' date=' og det gjør derfor ingen nytte at de som har gjort slik mot den blir behandlet på samme måte, slik du uttryket ønske om.[/quote'] Så, med andre ord, de trenger ikke straff i det hele tatt, for katten er jo død? Merkelig holdning, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 5. mai 2004 #35 Del Skrevet 5. mai 2004 Mulig dere ikke ville forsvart et hjelpesløst vesen. Men det ville jeg. Var det det som ble diskutert? Trodde det var diskusjon om man skulle ta igjen med samme mynt jeg. (Piner du en katt, så skal du pines på samme måte tilbake) Nå får jeg vel høre av Frigg at jeg ikke har lest innleggene nøye nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #36 Del Skrevet 5. mai 2004 Var det det som ble diskutert? Trodde det var diskusjon om man skulle ta igjen med samme mynt jeg. (Piner du en katt, så skal du pines på samme måte tilbake) Nå får jeg vel høre av Frigg at jeg ikke har lest innleggene nøye nok? Nei, nå var du flink jente, gitt! Du klarte det nesten! Jeg tenkte på alle som er forsvarsløse, f.eks dyr og mennesker.) Har ikke tenkt å ekskludere noen fordi de ikke er katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. mai 2004 #37 Del Skrevet 5. mai 2004 Jøss, er det bare alternativene IKKE STRAFFE og PINE MED SAMME MYNT som finnes i din verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 5. mai 2004 #38 Del Skrevet 5. mai 2004 Tråden er ryddet. Marianne Moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #39 Del Skrevet 5. mai 2004 Hva mener du egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #40 Del Skrevet 6. mai 2004 Hun mener at det du kommer med uttalelser om å "bare dulle med" og "ikke straffe" med en gang noen sier de er i mot dirkete gjengjeldelse i slike saker. Slik jeg har forstått det så er alle enige om at dette bør være straffbart! Men de fleste av oss mener at straffen bør være human og ikke voldelig (i motsetning til at staten skal bedrive fysisk avstraffing) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg