AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg er plaget av forstoppelse/treg mage, og har hatt det i 1 1/2 år. Bruker Laxoberal eller Dufalac de gangene jeg måå få meg selv på do. Ikke bare er jeg treg i magen, men jeg har også mye luft. Ikke gøy å fise om natta, det plager kjæresten min også! På samme tid som da dette startet, begynte jeg med legemiddelet Seroquel (pga dårlig søvn.) Kan det ha hatt noe å si for at jeg fikk treg mage - noe som vet? I tillegg håper jeg å få gode tips mot forstoppelse! Hva funker for dere? Har lest litt om denne Lectinect, men lurer på om dette bare er et kommersielt salgsprodukt. Anonymous poster hash: e811a...55b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Drikk rikelig med vann, spis mat med fiber. Svisker, fiberrik, grove knekkebrød, grønnsaker osv. Les deg opp på kosthold, det er ikke normalt at unge jenter skal bruke legemidler mot forstoppelse. Venner du deg på dette nå vil du aldri normalisere avføringen din. Anonymous poster hash: b7740...45c
Amphitrite Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 (endret) Det kan være mange grunner til at du har treg mage: Dårlig kosthold, matintoleranse, medisiner du reagerer på, betennelser, infeksjoner osv. Dette er umulig for oss å svare på da vi hverken vet noe om matvanene dine eller hvordan kroppen din reagerer på Seroquel. Hva står det på bivirkningene på Seroquel da? Har du tatt det opp med legen din? Jeg ville heller prøve å finne årsaken til at du har treg mage, enn å mate deg med lakserende midler hele tiden da dette kan i lengden være skadelig for tarmen din. Endret 4. november 2013 av Amphitrite
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Det er mange antidepressiva som gir forstoppelse. Særlig om det er trisyklitiske antidepressiva (er ikke Seroquel en av dem). Fikk i alle fall forstoppelse av Sarotex, jeg. Du kan: - endre medisinering, bytte medikament - ta ca 15 ml Laktulose daglig (helt ufarlig å ta daglig) - spise bananer og svisker - spise en del fiber, grønnsaker,mfrukt, grovt brød (men altfor mye kan faktisk gi forstoppelse om man ikke drikker nok vann) - drikke mye vann - kaffe hjelper også mot forstoppelseAnonymous poster hash: 191ce...cfb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Glemte det siste puktet: - mosjon Anonymous poster hash: 191ce...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Så i felleskatalogen nå. Forstoppelse og urolig mage er en vanlig bivirkning av Seroquel. Kanskje det finnes noe annet du kan bruke? Seroquel er antipsykotisk medisin, ser jeg nå. For søvn kan man bruke Tolvon, Atarax, Vallergan eller Circadin. Det siste er melatonin, og et naturlig hormon for søvn.Anonymous poster hash: 191ce...cfb
Amphitrite Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Hvis jeg var deg ville jeg byttet til Atarax eller melatonin. Jeg bruker begge deler og har ingen problemer med magen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Tar du seroquel for søvn eller psykose? Anonymous poster hash: d0526...e94
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Jeg er plaget av forstoppelse/treg mage, og har hatt det i 1 1/2 år. Bruker Laxoberal eller Dufalac de gangene jeg måå få meg selv på do. Ikke bare er jeg treg i magen, men jeg har også mye luft. Ikke gøy å fise om natta, det plager kjæresten min også! På samme tid som da dette startet, begynte jeg med legemiddelet Seroquel (pga dårlig søvn.) Kan det ha hatt noe å si for at jeg fikk treg mage - noe som vet? I tillegg håper jeg å få gode tips mot forstoppelse! Hva funker for dere? Har lest litt om denne Lectinect, men lurer på om dette bare er et kommersielt salgsprodukt. Anonymous poster hash: e811a...55b Jeg dro til legen i forrige uke pga forstoppelse, og jeg fikk beskjed om å kjøpe Movicol på apoteket. Det er pulver som du blander med vann og drikker, drakk et glass om dagen i 4 dager og magen kom på normalen igjen! Jeg er et helt nytt menneske! Denne skal også være god mot magen,jeg går på syrenøytraliserende i tillegg så det var viktig at dette middelet ikke gikk utover noe annet i magen.. Anbefales!! Anonymous poster hash: 912cd...c8b 1
Mulancholy Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Vil anbefale kinesisk balansete. Veldig god på smak og virker bra på fordøyelsen. Når det gjelder søvn ville eg prøvd naturlige middel uten bivirkninger først. Valerina natt og Melissa har fått gode tilbakemeldinger. Å gå tur skal forresten hjelpe med å få ut luft i magen.
Sillicious Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Det er mange antidepressiva som gir forstoppelse. Særlig om det er trisyklitiske antidepressiva (er ikke Seroquel en av dem). Fikk i alle fall forstoppelse av Sarotex, jeg. Du kan: - endre medisinering, bytte medikament - ta ca 15 ml Laktulose daglig (helt ufarlig å ta daglig) - spise bananer og svisker - spise en del fiber, grønnsaker,mfrukt, grovt brød (men altfor mye kan faktisk gi forstoppelse om man ikke drikker nok vann) - drikke mye vann - kaffe hjelper også mot forstoppelseAnonymous poster hash: 191ce...cfb Banan gir deg forstoppelse.. Bare til opplysning, det binder magen. Ikke spis banan når du har forstoppelse! Resten er jeg enig i 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Takker for fantastisk flotte svar i denne tråden, også så kjapt! Sitter på jobben nå, men skal gå nærmere inn på hvert enkelt innlegg og skrive et skikkelig svar etterpå i dag. Hjertelig takk, tar gjerne imot flere tips også! PS: Jeg tar Seroquel for søvn, det er små doser (25 mg per dag). Jeg vil helst ikke bruke Dufalac / Lactulose da det gir meg mer luft i magen. Anonymous poster hash: e811a...55b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Jeg ble litt treg i magen av seroquel,men det gikk over etter et par uker. Men stress er noe som pleier forårsake forstoppelse her i gården. Trener masse og spiser ting jeg vet jeg blir dårlig i magen av når jeg har det, for da renner det plutselig rett ut. Sorry for info Anonymous poster hash: a5528...c15
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Jeg dro til legen i forrige uke pga forstoppelse, og jeg fikk beskjed om å kjøpe Movicol på apoteket. Det er pulver som du blander med vann og drikker, drakk et glass om dagen i 4 dager og magen kom på normalen igjen! Jeg er et helt nytt menneske! Denne skal også være god mot magen,jeg går på syrenøytraliserende i tillegg så det var viktig at dette middelet ikke gikk utover noe annet i magen.. Anbefales!! Anonymous poster hash: 912cd...c8b heldig du er, jeg har vært forstoppet i 3 mnd nå. har prøvd masse forskjellig som legen har satt meg på, det siste jeg fikk beskjed om å prøve var movicol.. jeg måtte til å med ta det 4 ganger om dagen..å det gjorde jeg i to uker. hjalp lite. så nå venter jeg på å komme inn til mage spesialist. er 23 år å lei av magevondt Anonymous poster hash: e3a58...a3c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Jeg gikk på seroquel i to år og her er mine erfaringer. Jeg fikk aldri forstoppelse, men fikk utrolig mye cravings på ting jeg egentlig ikke er så glad i (kaker og snop) Jeg spiste og spiste hele dagen og etterhvert fikk jeg mye vondt i magen og følte at jeg konstant hadde mat i systemet, noe som stemte siden jeg spiste hele tida. Anonymous poster hash: 70570...cfc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Drikk rikelig med vann, spis mat med fiber. Svisker, fiberrik, grove knekkebrød, grønnsaker osv. Les deg opp på kosthold, det er ikke normalt at unge jenter skal bruke legemidler mot forstoppelse. Venner du deg på dette nå vil du aldri normalisere avføringen din. Anonymous poster hash: b7740...45c Takk for gode innlegg, dere! Skal huske på dette. Viktig påminnelse om at jeg ikke må venne meg til avføringsmidler nå... Har begynt å spise Fiber knekkebrød til lunsj, svisker som snacks og til frokost har jeg Firkorn frokostblanding med melk + 1 spiseskje med linfrø. Det kan være mange grunner til at du har treg mage: Dårlig kosthold, matintoleranse, medisiner du reagerer på, betennelser, infeksjoner osv. Dette er umulig for oss å svare på da vi hverken vet noe om matvanene dine eller hvordan kroppen din reagerer på Seroquel. Hva står det på bivirkningene på Seroquel da? Har du tatt det opp med legen din? Jeg ville heller prøve å finne årsaken til at du har treg mage, enn å mate deg med lakserende midler hele tiden da dette kan i lengden være skadelig for tarmen din. Sist gang jeg var hos legen, sa de bare: husk fiberrikt kosthold, frisk luft, trening. Jeg var på ny time i går, og fikk da Movicol. Skal bruke dette i 2 uker - og fokusere enda mer på dette med kosthold, trening + drikke masse vann. Forstoppelse kan være en bivirkning av Seroquel, står det. Men jeg tar veldig små doser (25 mg per dag) og legen sa da at sjansen var liten, men det var jo ikke utelukket. Så jeg ville høre om andre hadde erfaring med noe av dette. Tusen takk for et godt innlegg Det er mange antidepressiva som gir forstoppelse. Særlig om det er trisyklitiske antidepressiva (er ikke Seroquel en av dem). Fikk i alle fall forstoppelse av Sarotex, jeg. Du kan: - endre medisinering, bytte medikament - ta ca 15 ml Laktulose daglig (helt ufarlig å ta daglig) - spise bananer og svisker - spise en del fiber, grønnsaker,mfrukt, grovt brød (men altfor mye kan faktisk gi forstoppelse om man ikke drikker nok vann) - drikke mye vann - kaffe hjelper også mot forstoppelseAnonymous poster hash: 191ce...cfb Takk for dette også, flotte innlegg. Jeg tar Seroquel i små doser for søvn - det er egentlig et antipsykotisk legemiddel, men i så små doser, er det ikke antidepressiva. Lactulose har jeg tatt daglig, men det ga meg så mye luft i magen. Helt forferdelig, har kjæreste og dette er utrolig flaut, da "uhell" skjer i senga! Så Lactulose er utelukket. Sånn sett skulle Movicol være bedre sa legen, men det blir jo bare for en kort periode på 2 uker. Lactulose kan man jo ta daglig over lang tid og det er ufarlig som du sier, så tipset ditt var jo egentlig godt Anonymous poster hash: e811a...55b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå