Gå til innhold

hvorfor hjelper ikke ibux?


Fremhevede innlegg

Skrevet

tok to ibux for en stund siden, og de har ikke hjulpet meg en døyt.. hodet mitt holder serriøst på å eksplodere, har tårer i øynene! er også døds-svimmel og veldig ''tung'' i hodet :/ blir værre om jeg reiser på meg, eller beveger meg.. da blir jeg svimmel, og kjenner jeg blir tyngre i hodet og får mer smerter:(

hva gjør jeg? hva kan dette være?

dette er forferdelig rett og slett.



Anonymous poster hash: 864b1...4bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To Ibux som i 400 mg, 800 mg eller 1200 mg? Kanskje du har bihulebetennelse?



Anonymous poster hash: dbe79...cb3
Skrevet

Jeg må noen ganger ta en ibux og en paracet for at det skal gi noe effekt. Kanskje du bør ringe legevakten, mulig du har fått en akutt infeksjon?



Anonymous poster hash: b78fb...e89
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Bruker du å ta ibux ofte, eller en sjelden gang? Kan ha noe å si om du tar smertestillende tabletter ofte.

Det kan være migrene-anfall kanskje... Drikk kaldt vann, slapp av, prøv å holde deg unna tv- og pc-skjermer/sterkt lys. Kontakt lege om det blir verre..

Endret av s@nd
Skrevet

To Ibux som i 400 mg, 800 mg eller 1200 mg? Kanskje du har bihulebetennelse?

Anonymous poster hash: dbe79...cb3

tror det var 600 hvis det finnes, eller så var det 800.. hadde bare to løse liksom, hadde ikke boksen :/

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Skrevet

ibux alene virker ikke så godt mot hodepine, da de i hovedsak går mer på mukler og ledd. Blander du paracet og ibux virker dette garantert bedre :)

Skrevet

Bruker du å ta ibux ofte, eller en sjelden gang? Kan ha noe å si om du tar smertestillende tabletter ofte.

tok mye paracett før, men ikke ibux har jeg pleid å ta.. plages veldig med hodepine, så jeg gikk på mye paracett, til jeg fant ut at det ikke var noe vits lengre siden de ikke hjalp meg :( men idag er hodepinen på sitt verste, og jeg hadde ibux så da tok jeg det.

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Skrevet

tror det var 600 hvis det finnes, eller så var det 800.. hadde bare to løse liksom, hadde ikke boksen :/

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Med mindre du har resept har du tatt 2x200mg eller 2x400mg. Jeg synes som sagt det høres veldig ut som bihulebetennelse. Blir det verre om du bøyer hodet?

Anonymous poster hash: dbe79...cb3

Skrevet

Kanskje fordi du har så store smerter at det simpeltheten ikke funker? Ibux kurerer jo ikke alle typer smerter.

Jeg ville ringt legevakten dersom du føler deg verre enn hva som er normalt for deg. Jeg aner jo ikke om du sliter med migrene eller lignende, men antar at du ikke gjør det, da du sikkert ville visst at Ibux ikke fikser migrene.

Skrevet

Med mindre du har resept har du tatt 2x200mg eller 2x400mg. Jeg synes som sagt det høres veldig ut som bihulebetennelse. Blir det verre om du bøyer hodet?

Anonymous poster hash: dbe79...cb3

åja, okei. da var det sikkert 400mg :P

ja! blir verre når jeg bøyer hodet...

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Skrevet (endret)

tok mye paracett før, men ikke ibux har jeg pleid å ta.. plages veldig med hodepine, så jeg gikk på mye paracett, til jeg fant ut at det ikke var noe vits lengre siden de ikke hjalp meg :( men idag er hodepinen på sitt verste, og jeg hadde ibux så da tok jeg det.

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Ibux og paracett inneholder omtrent det samme, så om du tar slike tabletter ofte, kan det ha noe å si for virkningen, dessverre... Men kommer kanskje an på om det er lenge siden, vil jeg tro.

Uansett, om det ikke fungerer, ville jeg bare tatt det med ro, og som jeg påførte tidligere: drikke en del vann. Få inn frisk luft også, og skru ned på lysene i rommet. Blir det verre, eller ikke går over, ville jeg kontaktet lege. Jeg bruker å ha det slik av og til; smertene blir helt grusomme etterhvert, spesielt når jeg rører på meg (bøyer hodet, osv). Hjelper litt med massasje, kald luft og vann. Kanskje en varmepute hjelper ;)

Endret av s@nd
Skrevet

åja, okei. da var det sikkert 400mg :P

ja! blir verre når jeg bøyer hodet...

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Det er typisk for bihulebetennelse. Ta deg en tur til lege i morgen, så får du medisiner som hjelper veldig fort.

Anonymous poster hash: dbe79...cb3

Skrevet

Ibux og paracett inneholder omtrent det samme, så om du tar slike tabletter ofte, kan det ha noe å si for virkningen, dessverre... Men kommer kanskje an på om det er lenge siden, vil jeg tro.

Uansett, om det ikke fungerer, ville jeg bare tatt det med ro, og som jeg påførte tidligere: drikke en del vann. Få inn frisk luft også, og skru ned på lysene i rommet. Blir det verre, eller ikke går over, ville jeg kontaktet lege. Jeg bruker å ha det slik av og til; smertene blir helt grusomme etterhvert, spesielt når jeg rører på meg (bøyer hodet, osv). Hjelper litt med massasje, kald luft og vann. Kanskje en varmepute hjelper ;)

Ibux og Paracet inneholder forskjellige virkestoffer.

  • Liker 2
Skrevet

Ibux og paracett inneholder omtrent det samme, så om du tar slike tabletter ofte, kan det ha noe å si for virkningen, dessverre... Men kommer kanskje an på om det er lenge siden, vil jeg tro.

Uansett, om det ikke fungerer, ville jeg bare tatt det med ro, og som jeg påførte tidligere: drikke en del vann. Få inn frisk luft også, og skru ned på lysene i rommet. Blir det verre, eller ikke går over, ville jeg kontaktet lege. Jeg bruker å ha det slik av og til; smertene blir helt grusomme etterhvert, spesielt når jeg rører på meg (bøyer hodet, osv). Hjelper litt med massasje, kald luft og vann. Kanskje en varmepute hjelper ;)

ok, takk!

det er faktisk en god stund siden jeg har brukt smertestillende nå da

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Skrevet

Det er typisk for bihulebetennelse. Ta deg en tur til lege i morgen, så får du medisiner som hjelper veldig fort.

Anonymous poster hash: dbe79...cb3

:/ er bihulebetennelse farlig?

Anonymous poster hash: 864b1...4bd

Skrevet

Ibux og Paracet inneholder forskjellige virkestoffer.

Å, okei. Da har jeg fått feil informasjon. Ibux fungerer bedre for muskelsmerter, enn det Paracet gjør har jeg hørt :)

Men de bruker å fungere mot det samme (ikke alt selvfølgelig). F.eks. når det kommer til hodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...