Gå til innhold

Diagnostisering av spiseforstyrrelse


Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan en allmennlege diagnostisere spiseforstyrrelse, eller må man til spesialist eller en person som jobber i spesialisthelsetjenesten?

Til deg som har blitt utredet for og/eller fått diagnostisert en spiseforstyrrelse, hvordan gikk diagnostiseringen frem? Var det bare få enkle spørsmål, eller en mer komplisert prosess? Skriv gjerne hva slags diagnose du har.



Anonymous poster hash: d4acb...a2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump?



Anonymous poster hash: d4acb...a2e
Skrevet

Jeg VET ikke,men regner med du først må til legen, svare på noen spørsmål, så til psykolog der de kanskje går litt grundigere til verks og spør litt mer. :)



Anonymous poster hash: 5bf2c...6e6
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg fikk diagnosen når jeg var 12 av legen min.

Skrevet

Fastlegen kan diagnostisere deg.

Jeg ble henvist fra DPS til Spis-avdeling, der jeg fikk valget om innleggelse eller poliklinisk behandling. Jeg ønsket ikke innleggelse, så gikk gjennom diagnostisering poliklinisk. Da svarte jeg på en mengde spørsmål på PC, var på legesjekk og hadde samtaler med psykologen der. Fikk diagnosen atypisk anoreksi, fordi jeg hadde gått ned enormt mage kilo på kort tid og var veldig syk, men ikke så undervektig som diagnosen krever.



Anonymous poster hash: 4ba5d...0c0
Skrevet

Fastlegen kan diagnostisere deg.

Jeg ble henvist fra DPS til Spis-avdeling, der jeg fikk valget om innleggelse eller poliklinisk behandling. Jeg ønsket ikke innleggelse, så gikk gjennom diagnostisering poliklinisk. Da svarte jeg på en mengde spørsmål på PC, var på legesjekk og hadde samtaler med psykologen der. Fikk diagnosen atypisk anoreksi, fordi jeg hadde gått ned enormt mage kilo på kort tid og var veldig syk, men ikke så undervektig som diagnosen krever.

Anonymous poster hash: 4ba5d...0c0

Jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, tydelig anorektiske symptomer men er ikke undervektig nok, så det er nok atypisk anoreksi som er aktuelt for meg også. Godt å høre at fastlegen kan ordne dette!

Anonymous poster hash: d4acb...a2e

Skrevet

Jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, tydelig anorektiske symptomer men er ikke undervektig nok, så det er nok atypisk anoreksi som er aktuelt for meg også. Godt å høre at fastlegen kan ordne dette!

Anonymous poster hash: d4acb...a2e

Håper du kommer deg ut av det! Jeg har bulimi nå, ikke sånn at jeg spiser mengder og kaster opp, "binger" ikke, men spyr når jeg har spist for mye. Fortsatt syk, men MYE friskere enn da det stod på som verst med anoreksi. Fy, for en fæl sykdom! Håper du kommer deg ut av det og at du blir tatt på alvor!

Anonymous poster hash: 4ba5d...0c0

Skrevet

Håper du kommer deg ut av det! Jeg har bulimi nå, ikke sånn at jeg spiser mengder og kaster opp, "binger" ikke, men spyr når jeg har spist for mye. Fortsatt syk, men MYE friskere enn da det stod på som verst med anoreksi. Fy, for en fæl sykdom! Håper du kommer deg ut av det og at du blir tatt på alvor!

Anonymous poster hash: 4ba5d...0c0

Ja, jeg håper å komme meg ut av det, men de gangene jeg har prøvd å be om hjelp har jeg ikke blitt møtt på en god måte. Det har bare blitt verre og verre, og jeg har gått mye ned i vekt. Fortsatt virker ingen å ta det på alvor, men jeg håper at kanskje en diagnose vil hjelpe på.

Anonymous poster hash: d4acb...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...