Gå til innhold

Blåmerke etter blodprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tok blodprøve på onsdag, og har enda blåmerke etter det. Kan også kjenne en liten "nupp" der sprøyta har stukket.

Er dette farlig eller uvanlig? Tok blodprøver på begge armene, men det jeg har beskrevet over er kun synlig på høyre arm.

Anonymous poster hash: 21a31...b43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig, jeg får det omtrent hver eneste gang jeg tar blodprøver.

Anonymous poster hash: e88f8...83a

Skrevet

Ja, det er vanlig. Da har det lekket litt blod etter at nålen ble tatt ut. Ikke farlig, det går over.

Anonymous poster hash: a3fbc...38d
Skrevet

Vanlig.

Anonymous poster hash: c2c4e...ca9
Skrevet

Helt vanlig og helt ufarlig :)

Anonymous poster hash: 71ab4...711
Skrevet

Når nålen er tatt ut så får du en bomullsdott du skal holde på stikkstedet. Den skal du holde hardt til det har sluttet å blø.

Mange ber pasienten om å bøye armen opp rett etterpå når plasteret er lagt på og dette er feil og kan lage blåmerker. (Eller at du ikke har holdt hardt og lenge nok etterpå)

Det er ikke farlig og helt normalt å bli blå, men til neste gang kan du huske på dette så kanskje du slipper å bli blå :)

Anonymous poster hash: 0c091...e2f

Skrevet

Vanlig. Jeg får det innimellom.

Skrevet

Hei!

Jeg tok blodprøve på onsdag, og har enda blåmerke etter det. Kan også kjenne en liten "nupp" der sprøyta har stukket.

Er dette farlig eller uvanlig? Tok blodprøver på begge armene, men det jeg har beskrevet over er kun synlig på høyre arm.

Helt ufarlig. Den nuppen du kjenner er arr og både det og blåmerkene forsvinner.

Skrevet

Tusen takk for svar folkens :-) Som dere sikkert kan tenke dere tar jeg ikke blodprøver (eller går til legen generelt) veldig ofte, hehe. Godt å få avklart at det er normalt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...