Gå til innhold

Bruder i 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er endelig invitasjonene bestilt, og faktisk printet og på vei til fotobutikken (fra Tyskland eller noe). Ett steg nærmere å bli gift!! :) Bandet er booket, fotografen er booket, de fleste av de som blir invitert er informert. Puh. Nå mangler jeg bare å miste 3-4 cm rundt midjen/ryggen så kjolen min passer :trene: Er godt på vei der også, har gått ned 2,5 kg så langt i mitt lille "Bryllupskroppen 2015" -prosjekt. Både kjæresten og jeg jobber hardt der :biggrin: Det er egentlig ganske hyggelig å gå på diett slik som situasjonen er nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så frustrerende!! Det er da ikke hun som skal gifte seg :kjefte: Hvis man leier ut lokaler så må man faktisk akseptere at de som leier det ønsker å sette sitt preg på arrangementet. De glasstingene er bare helt utrolige, håper at dere finner noe som fungerer godt for dere :) Ikea har helt ålreite cognac-glass forsåvidt. Ellers kan det jo hende dere kan låne av litt folk? Er dere mange tilsammen?

Vi har betalt oss ut av den knipa der, det koster oss litt, men jeg har ikke kapasitet til å spare penger på sånt nå. Utleier stiller med alt fra bord til servietter, de setter opp stoler til vielsen osv. Alt vi må gjøre er å komme med ekstra pynt. Jeg har bedt om HVITT HVITT HVITT, så kan blomstene gi farger. Håper det blir fint.

det er sånn det skal være, alt bør være inkudert når man betaler for et lokale. Det kommer sikert til å bli kjempe fint!! Jeg og vil ha mest mulig hvitt og så pynte selv. men nå er jeg redd hun dama begynner å pynte med farger vi ikke vil ha.. Blir masse små ekstra utgifter hele tiden.

Skrevet

Bare 5 dager igjen nå😊

• Liker 1
Skrevet

Bare 5 dager igjen nå

Spennende!!! :bryllup:

Skrevet

Nå er endelig invitasjonene bestilt, og faktisk printet og på vei til fotobutikken (fra Tyskland eller noe). Ett steg nærmere å bli gift!! :) Bandet er booket, fotografen er booket, de fleste av de som blir invitert er informert. Puh. Nå mangler jeg bare å miste 3-4 cm rundt midjen/ryggen så kjolen min passer :trene: Er godt på vei der også, har gått ned 2,5 kg så langt i mitt lille "Bryllupskroppen 2015" -prosjekt. Både kjæresten og jeg jobber hardt der :biggrin: Det er egentlig ganske hyggelig å gå på diett slik som situasjonen er nå.

Wow du har gjort masse! Når er datoen deres?

Skrevet

Wow du har gjort masse! Når er datoen deres?

20. juni :yvonne: Vi begynner å bare glede oss nå, noe som er godt!

Ja, jeg tror det mest stressende er avklart. Mangler siste finish på nettsiden, så sender vi invitasjonene mandag. Så må jeg booke frisør + at mannen må kjøpe dressen sin. Sko til meg tar jeg når det nærmer seg. Pynt bestiller via familie og venner i England (etsy). Blomster blir en blanding av selvplukk og peoner tror jeg, og buketten lager jeg nok selv. Meny og alt er på plass.

Skrevet

20. juni :yvonne: Vi begynner å bare glede oss nå, noe som er godt!

Ja, jeg tror det mest stressende er avklart. Mangler siste finish på nettsiden, så sender vi invitasjonene mandag. Så må jeg booke frisør + at mannen må kjøpe dressen sin. Sko til meg tar jeg når det nærmer seg. Pynt bestiller via familie og venner i England (etsy). Blomster blir en blanding av selvplukk og peoner tror jeg, og buketten lager jeg nok selv. Meny og alt er på plass.

Under 6 mnd, så spennende. Heldige som har bryllup når peona blomstrer det er så fine flomster! Lager du buketten av det samme?

Skrevet

Under 6 mnd, så spennende. Heldige som har bryllup når peona blomstrer det er så fine flomster! Lager du buketten av det samme?

Det var planen :nigo: Jeg må nok øve meg litt da, så jeg er sikker på at det blir bra. Men så lenge jeg binder dem godt og solid, så kan vel ikke peoner gå galt uansett. Men jeg lurer litt på om jeg bør spraye buketten med noe så den holder seg pen. Vet noen?

Skrevet

Jeg lager også buketten selv. Funnet mange fine tutorials på youtube og pinterest og planen var å bruke peoner og roser, blandet med noe grønt. Tror jeg. Er så vanskelig å bestemme seg merker jeg :)

Aner ikke hva man eventuelt bør spraye den med, det eneste jeg vet er at man må ta den ut av vann minst en time (kanskje også mer?) før seremonien så den tørker (og ikke drypper). Tror jeg kommer til å lage den så og si ferdig, så får jeg forloveren min til å snurre silkebåndet rundt (eller hva jeg nå velger) så det ikke er vått :)

Skrevet

Det var planen :nigo: Jeg må nok øve meg litt da, så jeg er sikker på at det blir bra. Men så lenge jeg binder dem godt og solid, så kan vel ikke peoner gå galt uansett. Men jeg lurer litt på om jeg bør spraye buketten med noe så den holder seg pen. Vet noen?

Leste at man kan spraye med litt vann dekke med cellofan og settes kaldt så holder den seg frisk bryllupsdagen. Jeg skal ha hvite og lilla cala liljer, vurderer å lage selv, hvor vanskelig kan det være tenker jeg.. vurderer å lage knapphullsblomster og. de blir mer knotete å få fine tror jeg..

Skrevet

Nå er bryllupsinvitasjonene mottatt og de første levert ut :-)

Skrevet

Ellers er mat og kirke bestilt. Toastmaster er klar. Min forlover skal ta bildene (hun er fotograf). Vi har handlet inn en del glass og bestikk (vi skal ha låvebryllup hjemme hos oss da vi bor på gård), så vi måtte kjøpe inn en del slikt. Frisør er bestilt og vi har fått et par til å servere. Har også handlet inn nesten all vin + bayleis og cognac.

• Liker 1
Skrevet

Leste at man kan spraye med litt vann dekke med cellofan og settes kaldt så holder den seg frisk bryllupsdagen. Jeg skal ha hvite og lilla cala liljer, vurderer å lage selv, hvor vanskelig kan det være tenker jeg.. vurderer å lage knapphullsblomster og. de blir mer knotete å få fine tror jeg..

Man bør lage den samme dag sant? Eller kan man, med denne metoden, lage buketten dagen før? Knapphullsblomster tror jeg ikke at jeg tør å lage, men de koster jo ofte bare en 70-80 kr å få laget ferdige i blomsterbutikken tror jeg?

Skrevet

Jeg prøvde forresten brudekjolen min igjen i går.. har gått ned 2 kg siden sist jeg prøvde den, men jeg har fortsatt et godt stykke igjen før den smetter på. Er lov å bli litt stressa av sånt ikke sant? :P Har jo aller helst ikke lyst til å legge den ut, det blir enda en ekstrautgift og det vil jo (i allefall for mine øyne) gjøre kjolen litt mindre pen. Jeg har heldigvis mye å ta av, kan fint miste 6 kilo til mai hvis jeg må. Har vært den størrelsen jeg må ned i før, og det er helt naturlig for meg (blir ikke beinrangel), men det er så kjedelig å være på diett. First world problems her altså.....

Skrevet

Vi gifter oss 19. september :hjerte:
Alt av lokaler er bestilt, men søsteren min har da bestilt samme kirke og samme lokale til dåpen av ungen sin. Jeg er veldig glad i både henne og barnet, men syntes det var unødvendig å bruke akkurat de samme lokalene som oss. Vil ikke at det virker som om vi hermer etter de. Føler vi mister den "eksklusive" følelsen når lokalet blir brukt til dåp ettersom vi kommer til å invitere mange av de samme folkene. Vurderer nytt lokale på grunn av dette. :cry:

Skrevet

Vi gifter oss 19. september :hjerte:

Alt av lokaler er bestilt, men søsteren min har da bestilt samme kirke og samme lokale til dåpen av ungen sin. Jeg er veldig glad i både henne og barnet, men syntes det var unødvendig å bruke akkurat de samme lokalene som oss. Vil ikke at det virker som om vi hermer etter de. Føler vi mister den "eksklusive" følelsen når lokalet blir brukt til dåp ettersom vi kommer til å invitere mange av de samme folkene. Vurderer nytt lokale på grunn av dette. :cry:

Visste hun du hadde booket det lokalet? Jeg ville spurt søstra de om de ikke kunne funnet et anna sted siden du uansett var først ute..

Skrevet

Visste hun du hadde booket det lokalet? Jeg ville spurt søstra de om de ikke kunne funnet et anna sted siden du uansett var først ute..

Joda, hun visste det veldig godt. Vi booket lokalet i fjor sommer..

Får fryktelig dårlig samvittighet av å spørre om de kan bytte lokale, for det ligger rett ved sidenav kirken og er innmari praktisk sånn sett, med barn og hele pakka.

Skrevet

Joda, hun visste det veldig godt. Vi booket lokalet i fjor sommer..

Får fryktelig dårlig samvittighet av å spørre om de kan bytte lokale, for det ligger rett ved sidenav kirken og er innmari praktisk sånn sett, med barn og hele pakka.

Da skjønner jeg dilemmaet.. Men du kan vel pynte det slik at ingen kjenner det igjen?

Skrevet

Man bør lage den samme dag sant? Eller kan man, med denne metoden, lage buketten dagen før? Knapphullsblomster tror jeg ikke at jeg tør å lage, men de koster jo ofte bare en 70-80 kr å få laget ferdige i blomsterbutikken tror jeg?

tror du kan lage den kvelden før.. men jeg er ingen ekspert da.. Koster det ikke mer for knapphullsblomst så da bestiller jeg og like gjerne!

Jeg prøvde forresten brudekjolen min igjen i går.. har gått ned 2 kg siden sist jeg prøvde den, men jeg har fortsatt et godt stykke igjen før den smetter på. Er lov å bli litt stressa av sånt ikke sant? :P Har jo aller helst ikke lyst til å legge den ut, det blir enda en ekstrautgift og det vil jo (i allefall for mine øyne) gjøre kjolen litt mindre pen. Jeg har heldigvis mye å ta av, kan fint miste 6 kilo til mai hvis jeg må. Har vært den størrelsen jeg må ned i før, og det er helt naturlig for meg (blir ikke beinrangel), men det er så kjedelig å være på diett. First world problems her altså.....

Ja det er lov å bli litt stresset for det! Jeg må nok sy ut min litt, jeg kjøpte min brukt og hun som brukte den var tynn som ei flis, og jeg har litt brede ryggmuskler.. kan ikke slanke av de liksom.. Blir litt nervøs med tanken på å sprette opp og sy i kjolen som er så fin!!

Skrevet

Da skjønner jeg dilemmaet.. Men du kan vel pynte det slik at ingen kjenner det igjen?

Dersom vi ikke finner et annet lokale vi liker, kommer vi nok til å totalforandre lokalet. Eneste problemet er at vi har et stramt budsjett å holde oss innenfor, og dekorasjon er ikke der vi har satt av mest penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...