melatonin Skrevet 9. april 2015 #441 Skrevet 9. april 2015 Vi har noen som evt kan hente. Jeg snakket akkurat med restauranten som skal ha ansvar for servering, og de hadde dårlig erfaring med Pascal, så jeg ble så usikker igjen.. Heller faktisk mot å lage noe helt annet og utradisjonelt! Jeg merker at jeg blir mer og mer sliten av at ting skal være "som forventet". Hadde jo i utgangspunktet lyst til å lage kaken selv, men har blitt frarådet det. Nå ser jeg en løsning på det "problemet", nemlig at jeg lager en stor cupcake stand med en stor cupcake på toppen. Jeg elsker å lage cupcakes, jeg er ingen pynteekspert, men de blir likevel veldig fine nok til enhver fest, og det er veldig sjeldent at det går galt. Så sparer vi masse penger Mannen har kjøpt en sort smoking med mørkeblå sløyfe. Jeg lurer på om jeg skal gå for blomster i fersken/hvit/grønt? Det hadde også vært superstilig med dyp rødfarge, men det er ikke helt meg. Tror jeg skal ta med meg sløyfen hans til blomsterbutikken og titte litt Det er snart bare 2 mnd igjen, og kjolen passer enda ikke. Jeg har mistet litt motivasjonen til all slankingen, men jeg mangler bare 1-2 cm og det er jo egentlig null problem. Det bare er så kjedelig! Ellers lurer jeg på om jeg skal gå for noen sko jeg har fra før. Det er rett og slett noen høye espadrillos i sølv. De vil ikke synes pga kjolen, og det er nesten de eneste skoene jeg klarer å gå i en hel dag uten å få veldig vondt i beina. Det føles ikke så eksklusivt, men jeg har vært rundt og prøvd endel sko nå og jeg finner ingen som jeg både liker og som er behagelige å ha på. Tror føttene mine har forandret seg endel de siste årene, klarer ikke tråkke ned på stiletter lenger Gjestelisten er snart komplett nå, mangler bare svar fra 6 stk. Når det er på plass kan vi begynnet med bordsetting, lage bordkort, bordkart etc. Blir fint å få det unnagjort. Så har vi fått fri fra jobb begge to uken etter bryllupet, så nå blir det hvetebrødsdager på hytta med badestamp og champagne Hva slags dårlig erfaring med pascal?? Vi har ikke bestilt enda så er veldig greit høre før vi bestiller! Høres stilig ut med cupckake stand! Jeg blir og litt sliten av alle forventninger, folk sier hele tiden "dere skal vel ha sånn, og dere skal vel gjøre sånn" hvis jeg sier nei, så er det alltid det samme svaret "Det er jo tradisjon!" Jeg sliter med å finne sko, så noen fine ganske enkle høye sandaler på bianco som jeg vurderer sterkt! Skal prøve kjolen min igjen snart og se hvordan den sitter nå. Jeg har litt over 4 mnd på meg, vil jo føle meg vel på bryllupsreise og ikke bare dagen. Så deilig å ha fått fri etter brylup, skal dere ha fri uka før og? Vi har odrna oss 3 uker, en før og to etter, men har lyst å ta 4 uker da og droppe sommerferie. Det er ikke lenge til dere gifter dere da! Så spennende! Skulle dere gifte dere i kirke?
Nattis33 Skrevet 10. april 2015 #442 Skrevet 10. april 2015 Vi har fått ordnet det mest viktige føler jeg, men fortsatt en del igjen når jeg ser på listen Vi gifter oss 11. juli, så ikke så lenge igjen Vi mangler: - Blomster og bukett/knappehull, men det skal jeg ordne selv nærmere dagen - Ekstra kaker, hvem bringer - Sy inn kjole, men timen er bestilt til neste uke. Kjøpte utstillingsmodellen, så den var litt stor. - lage bordkort, bordplan og infoark til gjestene (må få alle svar først. Frist 1. mai) - leie dress/smoking til mannen + kjøpe sko - Kjøpe klær til 3-åringen, kjole til brudepikene er bestilt. Supersøte http://www.tyllogtiara.no/products/paljettkjole-hvit - Bestille busstransport hjem - Kjøpe sko og smykker, må bare få tid uten barna en dag Tenker smykker fra Etzy.com, er så mye fint der. - Lage spillelister - Øve med gitarist på sang jeg skal synge Til de som slanker seg og synes det er kjedelig: prøv å ikke tenk så mye på at det er slanking, men heller at det eren endring i livsstil som skal vare. At du har begynt å trene spise sunt og blir sterkere og sunnere er jo såå positivt og det er vel ikke noe man gjør kun før bryllupet. Det skal vel holde fremover også? Hvis man tenker at man er ferdig når bryllupet står, så endrer man jo ingenting og man vil jo se bra ut og være sunn i årene som kommer også Lykke til allesammen!!!!!
Daenrys Skrevet 10. april 2015 #443 Skrevet 10. april 2015 Artig tråd! Har "plutselig" blitt brud selv. Bryllupet skal stå 29. august. Foreløpig er lokale booket (mat og drikke inkludert), brudekjolen kjøpt (må tilpasses da den er litt for stor og ikke minst aaalt for lang), kirka bestilt, invitasjoner sendt ut og svarene starter å komme inn (kjempestas!), forlovere har takket ja, toastmaster har takket ja, musikk for kvelden er bestemt, og forhåpentligvis har vi fått avtale med fotograf. Men mye gjenstår, så jeg kommer nok til å snike en del her på forumet og se etter tips og triks hos dere andre. 1
melatonin Skrevet 10. april 2015 #444 Skrevet 10. april 2015 Artig tråd! Har "plutselig" blitt brud selv. Bryllupet skal stå 29. august. Foreløpig er lokale booket (mat og drikke inkludert), brudekjolen kjøpt (må tilpasses da den er litt for stor og ikke minst aaalt for lang), kirka bestilt, invitasjoner sendt ut og svarene starter å komme inn (kjempestas!), forlovere har takket ja, toastmaster har takket ja, musikk for kvelden er bestemt, og forhåpentligvis har vi fått avtale med fotograf. Men mye gjenstår, så jeg kommer nok til å snike en del her på forumet og se etter tips og triks hos dere andre. Gratulerer! Hva slags bryllup skal dere ha? Stort, lite, formelt eller uformelt?
Daenrys Skrevet 10. april 2015 #445 Skrevet 10. april 2015 (endret) Gratulerer! Hva slags bryllup skal dere ha? Stort, lite, formelt eller uformelt? Tusen takk, og gratulerer tilbake og til resten av brudene her. Vi skal ha et ganske stort bryllup. Over 120 inviterte, så får man se hvor mange som takker ja. Stilen er vel halvveis formelt og halvveis uformelt. Det vil si kirkebryllup og påfølgende treretters middag og fest. Endret 10. april 2015 av Daenrys
Prudence Skrevet 21. april 2015 #446 Skrevet 21. april 2015 Hva slags dårlig erfaring med pascal?? Vi har ikke bestilt enda så er veldig greit høre før vi bestiller! Høres stilig ut med cupckake stand! Jeg blir og litt sliten av alle forventninger, folk sier hele tiden "dere skal vel ha sånn, og dere skal vel gjøre sånn" hvis jeg sier nei, så er det alltid det samme svaret "Det er jo tradisjon!" Jeg sliter med å finne sko, så noen fine ganske enkle høye sandaler på bianco som jeg vurderer sterkt! Skal prøve kjolen min igjen snart og se hvordan den sitter nå. Jeg har litt over 4 mnd på meg, vil jo føle meg vel på bryllupsreise og ikke bare dagen. Så deilig å ha fått fri etter brylup, skal dere ha fri uka før og? Vi har odrna oss 3 uker, en før og to etter, men har lyst å ta 4 uker da og droppe sommerferie. Det er ikke lenge til dere gifter dere da! Så spennende! Skulle dere gifte dere i kirke? Han sa at de hadde hatt en kake der som bare hadde falt helt fra hverandre... Jeg tør ikke ta sjansen jeg nå da, og har derfor bestilt masse morsomt til å lage cupcakes, samt et cupcaketree som jeg gleder meg masse til å få fra USA. Har også bestilt 20 stk håndlagde roser i MMF som skal stå oppå noen av cupcakes'a Jeg har sett på et par sandaler/espadrillos jeg nå. Kan kjøpe dem fra Zalando, og er de ikke som jeg trodde så kan jeg jo da bare returnere. Disse: https://www.zalando.no/kanna-platasandaler-blanco-k4511b00c-a11.html Jeg tar meg fri bare to dager før jeg da, og han jobber kanskje helt til dagen før. Det er kanskje dumt (?), samtidig så skal vi ikke organisere så mye selv, så jeg håper det går bra. Mine planer for dagene før er å bake, fikse øyevipper, plukke blomster, hente inn litt lysestaker etc fra folk i byen, samt å ellers bare ta det med ro... Spent på siste punktet der! Vi skal ha borgerlig selvkomponert vielse i en sal med store malerier Høres utrolig deilig ut med laaaang ferie ifm selve bryllupet. Skal dere langt bort? Vi tar bryllupsreisen i 2016 vi da, sparer penger til det. Hvetebrødsdagene blir fine uansett hvor vi er, så lenge vi er alene og kan slappe av og drikke masse vin
Prudence Skrevet 21. april 2015 #447 Skrevet 21. april 2015 Til de som slanker seg og synes det er kjedelig: prøv å ikke tenk så mye på at det er slanking, men heller at det eren endring i livsstil som skal vare. At du har begynt å trene spise sunt og blir sterkere og sunnere er jo såå positivt og det er vel ikke noe man gjør kun før bryllupet. Det skal vel holde fremover også? Hvis man tenker at man er ferdig når bryllupet står, så endrer man jo ingenting og man vil jo se bra ut og være sunn i årene som kommer også Hos meg er livsstilen bra nok fra før, jeg har bare kjøpt en kjole som krever at jeg er enda litt mindre Diett fra nyttår til juni, for å spare 10k på kjolen, er jo egentlig god nok motivasjon. Er bare litt lei
Nattis33 Skrevet 22. april 2015 #448 Skrevet 22. april 2015 Hos meg er livsstilen bra nok fra før, jeg har bare kjøpt en kjole som krever at jeg er enda litt mindre Diett fra nyttår til juni, for å spare 10k på kjolen, er jo egentlig god nok motivasjon. Er bare litt lei Hehe! Skjønner 😊😊😊 1
Leopanter Skrevet 22. april 2015 #449 Skrevet 22. april 2015 9 dager igjen til vårt bryllup i dag! Hjælp
melatonin Skrevet 22. april 2015 #450 Skrevet 22. april 2015 9 dager igjen til vårt bryllup i dag! Hjælp Så gøy! Føler du at alt er i orden og på stell?
FruFiolett Skrevet 22. april 2015 #451 Skrevet 22. april 2015 9 dager igjen til vårt bryllup i dag! Hjælp Oi, så gøy! Lykke til! Er alt på stell?
Leopanter Skrevet 22. april 2015 #452 Skrevet 22. april 2015 Alt er langt fra på stell Håper nå ting skal begynne å komme på plass rimelig snart. Begynner å bli skikkelig spent, forståelig nok 1
melatonin Skrevet 22. april 2015 #453 Skrevet 22. april 2015 Alt er langt fra på stell Håper nå ting skal begynne å komme på plass rimelig snart. Begynner å bli skikkelig spent, forståelig nok Det ordner seg nok, håper du får tid til å slappe av og da Masse lykke til! Vi vil gjerne høre litt om hvordan det gikk og
Gjest Bond Skrevet 22. april 2015 #454 Skrevet 22. april 2015 Tråden ryddet for reklameBond, forumansvarlig
Prudence Skrevet 22. april 2015 #455 Skrevet 22. april 2015 9 dager igjen til vårt bryllup i dag! Hjælp Så spennende!!!
Leopanter Skrevet 22. april 2015 #456 Skrevet 22. april 2015 Det ordner seg nok, håper du får tid til å slappe av og da Masse lykke til! Vi vil gjerne høre litt om hvordan det gikk og Dere skal selvfølgelig få høre hvordan det gikk Slappe av kan man gjøre når det er over, høhø! Takk for lykkeønskninger!
Prudence Skrevet 23. april 2015 #457 Skrevet 23. april 2015 Hvordan lager der bordkart? Altså oversiktigen over hvor folk skal sitte. Burde vi få printet ut i A2 eller noe? Det bør jo være såpass stort at folk ikke må stå i kø for å finne frem..
Daenrys Skrevet 26. april 2015 #458 Skrevet 26. april 2015 Hei alle! Lurer på om det er noen flere her som tenker å ha en sammenkomst kvelden før bryllupet også? Vi funderer på det, men er også litt redd for at det vil bli for mye styr midt oppi alt det andre som skal skje.
FruFiolett Skrevet 26. april 2015 #459 Skrevet 26. april 2015 Hei alle! Lurer på om det er noen flere her som tenker å ha en sammenkomst kvelden før bryllupet også? Vi funderer på det, men er også litt redd for at det vil bli for mye styr midt oppi alt det andre som skal skje. Vi skal det, for mannens familie kommer langveis fra, så da tenkte vi å gjøre mest mulig ut av det mens alle er her! Vi fyrer opp et par griller og serverer øl i hagen vi, krysser fingrene for fint vær! ☺️
Daenrys Skrevet 26. april 2015 #460 Skrevet 26. april 2015 Vi skal det, for mannens familie kommer langveis fra, så da tenkte vi å gjøre mest mulig ut av det mens alle er her! Vi fyrer opp et par griller og serverer øl i hagen vi, krysser fingrene for fint vær! ☺️ Planen vår er noe lignende, enkel servering og øl hjemme hos oss. Men det som bekymrer meg er at selv om det skal være enkelt, så må det uansett litt forberedelser til og ikke minst opprydding. Delegerer dere ansvaret til noen gode hjelpere eller står dere for alt selv? Rekker man alt når festlokalet skal pyntes etc. etc. Mange bekymringer her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå