Gå til innhold

NAV og (for lite) sykepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får mindre utbetalt av NAV enn jeg gjorde da jeg jobbet, trodde man skulle få det samme? Uansett, grunnlaget de har satt har de naturligvis fått av arbeidsgiver, men arbeidsgiver har ikke regnet riktig...

Grunnlaget er de tre siste mnd jeg jobbet. En mnd var det 11343 før skatt og 9308 etter, en mnd 12929 før skatt og 10415 etter, og tredje mnd 16201 før skatt og 12699 etter (jadda, tjener ikke allverdens...). Dette har arbeidsgiver klart å regne frem til er gjennomsnittlig 9100 (rundt der, husker ikke nøyaktig) i mnd og jeg får utbetalt ca 8000 av NAV. Blir jo skattet av et beløp som allerede er skattet.

Har levert lønnslipper til NAV og bedt om ny omregning, men de fastholder at det arbeidgiver sendte inn stemmer. BAH! Skal opp til NAV i morgen og klage IGJEN, noen som har noen tips om hvordan jeg skal ordlegge meg? Er så dårlig til å snakke for meg selv da jeg har angst!



Anonymous poster hash: fe217...23e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir ikke dobbeltskattet. Der har du misforstått.

Inntekten er beregnet på et gjennomsnitt. Overtid og diverse type tillegg er ikke med på sykepengegrunnlaget.

Ta med lønnslippeme til NAV og be de dobbeltsjekke. Det er alt du kan gjøre.

Anonymous poster hash: 5a99f...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sry. Ser det m lønnaslipper nå.

Da stemmer det. Ingenting å klage på da.

Anonymous poster hash: 5a99f...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Alle steder jeg har lest har det stått at man skal få det samme utbetalt av NAV som man ville fått av arbeidsgiver (med mindre det overstiger 6G). Har ikke regnet med overtid eller noe slikt.

Jeg snakket med en saksbehandler sist og viste henne lønnsslippene, hun skjønte ikke hvordan de hadde klart å komme frem til det gjennomsnittet. Jeg trodde det skyldtes at de hadde tatt grunnlag fra lengre bak i tid hvor jeg også fikk graderte dagpenger i tillegg og fikk mindre av arbeidsgiver, og det ville forklare den lave summen. Det fikk jeg svar på at ikke stemte, det var de tre siste mnd som var grunnlaget og beløpet arbeidsgiver hadde oppgitt. Men 9100 er ikke gjennomsnittet av det jeg tjente de tre siste mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med utregning av sykepenger.

Når ble du syk, først dag?

Og hva viser de siste tre mnd i timelønn fra måneden før du ble syk?

Du trenger ikke dille med hva du har blitt trukket i skatt. Hva utgjør sp før skatt?

Anonymous poster hash: 5a99f...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber med utregning av sykepenger.

Når ble du syk, først dag?

Og hva viser de siste tre mnd i timelønn fra måneden før du ble syk?

Du trenger ikke dille med hva du har blitt trukket i skatt. Hva utgjør sp før skatt?

Anonymous poster hash: 5a99f...167

Hei :)

Har allerede glemt å trykke på anonymknappen sist inlegg, så jeg kan vel blotte meg helt :P

Har vært sykemeldt siden begynnelsen av juli, har fått utbetalt 9600 ca før skatt av NAV. Av arbeidsgiver har jeg gjennomsnittlig fått ca 13500 før skatt de tre mnd før jeg ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresshoppesang

Hei :)

Har allerede glemt å trykke på anonymknappen sist inlegg, så jeg kan vel blotte meg helt :P

Har vært sykemeldt siden begynnelsen av juli, har fått utbetalt 9600 ca før skatt av NAV. Av arbeidsgiver har jeg gjennomsnittlig fått ca 13500 før skatt de tre mnd før jeg ble syk.

Er det noe overtid eller tillegg med i denne summen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe overtid eller tillegg med i denne summen?

Ikke overtid, for det dreit arbeidsgiver glatt i å betale :P Er kveldstillegg med, men det er ikke mange timene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sry. Nettet hang seg opp....

Anonymous poster hash: 5a99f...167

Fort gjort ;) Men har du sendt en PM? Kan ikke se å ha fått det i såfall? Håper inderlig på hjelp, for dette sliter på meg! Sitter og dirrer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...