Gå til innhold

Budsjett og økonomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg og samboer må splitte opp og flytte fra hverandre. Samboer sin jobb legger ned, og i påvente av ny jobb har vi ikke råd til og holde leilighet (tross arbeidsavklaringspenger)
Vi har allerede kjørt oss litt i gropen med gjeld, og har en stund vist det at og kvitte oss med leiligheten er det beste.
Nå er vi igang med pakking, og jeg har fått lov til og bo hos min bror med hunden, frem til vi får stabilisert oss.
Jeg er student, med en inntekt på 4300.- i mnd. Jeg har lenge slitt med og få meg jobb, og søker på alt jeg kommer over. Desverre er det dårlig på jobbmarkede her for tiden, og de få jobbene som kommer ut er det stor konkurranse om.
Jeg har en del utgifter, men er motivert for og klare meg på pengene jeg har, og betale ned gjeld.
Utgifter i mnd:
Forsikring (dekker hundeforsikring, student og livsforsikring): 580.-
Mobil: 600.- Her har jeg abonomang (?) samtidig som jeg betaler ned tlf, så lite jeg får gjort med denne.
Kredittkort nedbetaling: 500.-
Busskort: 380.- er avhengig av busskort siden jeg bor så langt unna skole.
Treningskort: 300.- denne skal jeg avslutte straks bindingen er over, rundt jul.
Hundemat: 500.-
Legemidler: 100.-

Etter disse utgiftene sitter jeg igjen med 1300.- i mnd på mat og husholdningsartikler osv. Jeg vil gjerne også få spart litt, da jeg har en hund som sliter med allergi, og da er det greit og ha en sparekonto om det skjer noe.
Jeg vet jeg burde klare meg godt på disse pengene, og det skal jeg, men kanskje noen har tips til hvordan jeg kan spare osv?

Takk for svar :)



Anonymous poster hash: 6bf51...3c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg reagerte litt på var hundemat. Bruker du virkelig 500kr i mnd på hundemat?

Det er jo ikke mye om hun har en stor rase. Min hund spiser for 600kr i mnd, og det er ikke det aller dyreste foret heller altså. Kommer an på hvor nøye man er med hvilket for man bruker!