Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om det er mulig at noen jenter/kvinner kan like meg når jeg er diagnosert med en psykisk lidelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid noen der ute;)

Men det er greit å være åpen om diagnosen. Så er det viktig at du jobber mye med deg selv om dette. Vær den beste du kan være. Mange jenter er omsorgsfulle og setter seg gjene inn i slike ting. Er du snill får du sjanser :)

Anonymous poster hash: 8ca25...dcd

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo litt hva det er snakk om og hvilke konsekvenser det har for samlivet. Stor forskjell på diagnoser og menneskene som har dem ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvilken diagnose er det og er det noe du selv kan forbedre?

Anonymous poster hash: 202c5...e8b
Skrevet

Schizoaffektiv. Er i behandling:)

Skrevet

Schizoaffektiv. Er i behandling:)

Hvordan vil det påvirke en kjæreste?

Skrevet

Diagnose er ingen hindring for meg, men funksjonsnivå har noe å si. Jeg er psykisk syk selv, med lavt funksjonsnivå, så det vil være ganske upraktisk med en kjæreste med like lavt funksjonsnivå.

Anonymous poster hash: 197f6...03f
Skrevet

De fleste vil vel ha trygghet og sikkerhet, som er det siste man forventer å få av en "unormal" person.

Skrevet

Tja, du er under behandling og det er jo bra. Jeg ville ikke ha utelukka deg, for det kan jo gjøre deg til en spennede og ikke minst til en person som er mer reflektert enn andre. Kanskje?

Anonymous poster hash: c5bc4...c28
Skrevet

Det er nok flere lettere psykiske problemer jeg kunne levd med, men schizoaffektiv er trolig ikke en av dem. Men tviler ikke på at det finnes stødige kvinner som kan håndtere det og!

Anonymous poster hash: 08edf...253
Skrevet

La meg omformulere spørsmålet: Hvordan tror du du kommer til å virke inn på andre? Hvordan ville jeg ha opplevd deg?

Skrevet

Hva er forskjellen på din diagnose og schizofreni? Beklager hvis jeg ikke har stavet det rett.

Jeg tror at mange ikke har hørt så mye om din diagnose. Mange kommer nok også til å stikke på rappen når du nevner psykisk lidelse, men husk at det også er mange som har slektninger som har psykiske problemer som kanskje dermed skjønner mer hva det går ut på. Disse personene er det nok lettest å være med. Det er mange som ikke snakker om psykiske problemer, og det synes jeg er dumt. Det er mye lettere å vite hvordan man skal forholde seg til diverse situasjoner om man er klar over det. Supert at du går til behandling, forresten. :)

Anonymous poster hash: b224e...e70
Skrevet

Tror det er et sjakktrekk å ikke nevne det med en gang. Si det når dere har blitt litt kjent, for da forstår hun hva det vil si og blir ikke skremt bort av sine egne feiloppfatninger.

Har en lidelse selv, men jeg har faktisk ikke fortalt noen kjæreste om den. Hvis du googler "girl with [min diagnose]" så er rådet du får å løpe motsatt vei. Derfor holder jeg tett.

Skrevet

Jeg har lest litt om diagnosen.

Og jeg vet ikke hvor hardt ramma du er.

Hva er ditt forhold til lidelsen?

Hvordan er du som person?

Hvordan er du på ditt "verste"?

Anonymous poster hash: 8ca25...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...