Bjørkeris Skrevet 3. november 2013 #41 Skrevet 3. november 2013 Et barn på tre år er ikke i stand til å ta vare på seg selv. Enhver voksen person som oppdager et barn ute av stand til å ta vare på seg selv har plikt til å gripe inn. Det betyr at du skulle ringt noen eller dratt hjem til barnet umiddelbart når du forstod hvordan situasjonen var. Så skulle du kontaktet nærmeste pårørende, og i dette tilfelle er det moren siden du allerede hadde snakket med far uten at situasjonen løste seg. At han dro etter en time betyr ikke at situasjonen løste seg, det betyr at dere tvang ham til å gjøre det. Jeg synes du skal kontakte moren eller barnevernet. Dette er rett og slett for drøyt. Det denne mannen driver med er farlig for barnet. Du må redde barnet fra hans oppførsel. 6
Gjest Nikki09 Skrevet 3. november 2013 #42 Skrevet 3. november 2013 (endret) Han er en idiot som gjør noe sånt, og du er en idiot som ikke sier noe! Man er ALDRI så gode venner at man bevisst lar noen skade et barn! Endret 3. november 2013 av Nikki09 7
bettsa Skrevet 3. november 2013 #43 Skrevet 3. november 2013 Dette er omsorgsvikt så det holder. Ring barnevernet eller eventuelt barnemor. Hva om det begynner å brenne? eller barnet våkner opp og redd og blir enda mer redd når han/hun finner ut at pappa ikke er der. Ts du er ansvarlig i dette tilfellet at du enten kontakter barnemoren eller barnevernet!
curiousity Skrevet 3. november 2013 #44 Skrevet 3. november 2013 TS, dette har skjedd, og siden dere måtte mase for at han skulle dra hjem, vil det med stor sannsynlighet skje igjen. Tenk om det blir innbrudd, brann eller barnet skader seg neste gang dette skjer. Vil du virkelig ha det på samvittigheten, når det kunne blitt unngått ved at du meldte fra nå?? Du har PLIKT til å si fra om dette, bekymringsmelding direkte til barnevernet!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #45 Skrevet 3. november 2013 Fikk vondt inni meg av å lese dette Dette er noe sånt min 3åring sin biologiske far kunne funnet på om han hadde hatt samvær. Vil tro moren vil ønske å få beskjed om dette, helt klart. Hun sender nok barnet sitt på samværshelg med far og tror barnet er i trygge hender også gjør han noe sånt. Det er forferdelig. Kontakt morenAnonymous poster hash: a2288...6bb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #46 Skrevet 4. november 2013 Noen skjønner faktisk ikke at de ikke kan gjøre sånn, og da er det ufattelig viktig at noen tar tak i det. Du hAr en gylden mulighet til å gjøre noe for dette barnet, var jeg deg ville jeg gjort alt for å få ham til å fatte det. Min far gikk fra oss når vi var små, vi våknet alene, noen ganger var jeg helt alene.... Dette ødela utrolig for meg, min stakkars mor fikk aldri lov til å lukke øynene engang, fordi jeg var så redd for å være alene. Selv i voksen alder er min største skrekk, og angst, å bli gått fra. Så stort at jeg ikke tør knytte relasjoner i særlig grad, mye tull på kjærlighetsfronten, nesten ingen nære venner og tidligere konflikter med familie. Alt meg, fordi for meg ble det tryggest å være bare meg, da risikerte jeg ikke At noen gikk fra meg. At dette kommer mye av å faktisk bli forlatt som liten, helt klart! Og jeg har snakket med min far om det, og fått ham til å forstå at det han gjorde faktisk ikke går an å gjøre. Han skjønte ikke det før jeg fortalte ham det, utrolig nok. Forklar vennen din alle grunnene til at dette faktisk aldri er ok, og skjønner han det ikke, kontakt barnekor eller barnevernet. Anonymous poster hash: 1e9d9...9a1 2
Gjest Chloe87 Skrevet 4. november 2013 #47 Skrevet 4. november 2013 (endret) For en forbanna idiot! Endret 4. november 2013 av Chloe87
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #48 Skrevet 5. november 2013 TS her. Han dro hjem etter en time tror jeg, etter at vi maste på han. Det gikk heldigvis bra. Anonymous poster hash: 63aa4...c40 Det skulle være totalt unødvendig å mase på han en time før han drar hjem. Hadde det skjedd at en kamerat eller venninne hadde gjort det. hadde jeg tatt husnøkkelen hans/hennes. tatt raskeste taxi hjem dit. mens jeg ringte mor/far på tlf for å fortelle hva som hadde skjedd. Hadde ikke hatt samvittighet til å ta e slurk til av drinken min mens jeg viste at jentungen eller sønnen til en av mine venner lå hjemme å sov. alene. også ikke eldre enn 3 år . Og jeg hadde begynt å lure på hva annet som som svikter i hverdagen som jeg ikke viste. Anonymous poster hash: f4e25...f29 3
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. november 2013 #49 Skrevet 5. november 2013 TS har du kontaktet moren??? dette er helt hårreisende! trodde ikke det fantes mennesker med så lav iq at de faktisk forlater sitt sovende barn (har vel aldri tenkt tanken)!! han kan da umulig være riktig skrudd sammen?! hadde tatt nøklene hans om han ikke dro PRONTO å dratt dit selv mens jeg hadde kontaktet moren! makan til idiot av et mannfolk!!!
KleintEastwood Skrevet 5. november 2013 #50 Skrevet 5. november 2013 Dette må da være et nett-troll? Er selv far til tre, og jeg kan love deg at her tar det ikke mange sekundene før noen er der hvis en babycall lager lyd, eller noen roper på pappa . Å gå fra et barn er så forkastelig at jeg ikke finner ord. Det er lett å lage unger, men det er tydeligvis ikke like lett å ta seg av dem... Prøver å se for meg barna mine i samme situasjon, men må bare avbryte tanken fordi jeg får fysisk vondt 7
Betasuppe Skrevet 7. november 2013 #51 Skrevet 7. november 2013 Hva skjedde her? Ble moren kontaktet?
Gjest BettyBoop Skrevet 7. november 2013 #52 Skrevet 7. november 2013 Helgepappaer syns jeg i utgangspunktet ikke skal på fest i helgene etter min mening. Mulig det er egoistisk av meg å tenke slik, men dog. Holde seg hjemme med barnet de 4 dagene i måneden er hva de burde. ( dersom de har annenhver helg løsning). Hallo forlate barnet sitt???? Hvor syke er folk? Brann? Vettskremt barn som våkner å ikke får respons ? Nei dette er så uforsvarlig at jeg har ikke ord. Fy skam seg pappa!!!!!og for ikke å snakke om at faren kommer hjem dritings midt på natta.
Jade Skrevet 8. november 2013 #54 Skrevet 8. november 2013 Det var tilfeldig at du fant ut at barnet var alene hjemme. Denne mannen ser åpenbart ikke noe problem med å etterlate barnet sitt alene hjemme mens han går på fylla. Det betyr trolig at dette ikke er et engangstilfelle. Håper virkelig at du kontakter moren til dette barnet, så hun vet at barnet kan være i fare når hun er hos faren. 1
Smilerynker Skrevet 8. november 2013 #55 Skrevet 8. november 2013 Jeg er pappa på halv omsorg, og jeg er skikkelig pissed off! For en idiot! Gir folk rett, ring barnevernet med en gang – ikke tvil! 4
plix Skrevet 9. november 2013 #56 Skrevet 9. november 2013 Dette stakkars barnet er i mine tanker hver gang jeg logger KG og ser under mine innlegg, og jeg håper TS klarer å se vekk fra vennskap. Skulle gjerne tatt den telefonen selv, og blir bekymret når TS er så fraværende og svevende. Fy flate om dette er nok en av disse trolletrådene som opprettes her på KG, sier jeg bare. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #57 Skrevet 10. november 2013 Min pappa gjorde det samme mot meg da jeg var på helgebesøk hos han. Han gikk ut om kvelden etter at jeg hadde lagt meg og gikk til naboen for å drikke seg full. Jeg ble selvfølgelig livredd da jeg våknet og pappa ikke var der. Heldigvis var jeg gammel nok til å ringe mamma og fortelle at pappa ikke var der. Han kom i det øyeblikket jeg ble hentet av mamma. Anonymous poster hash: a16db...337
HappyToughts Skrevet 10. november 2013 #58 Skrevet 10. november 2013 Jeg hadde ikke nøyd meg med bare å ringe moren, ring barnevernet. Jeg skal ikke dømme, men hvem vet hvilken moral moren har? og jeg tviler på at hun greier å forandre fyren. her må det nok større krefter inn.
Gjest Sobril Skrevet 12. november 2013 #59 Skrevet 12. november 2013 Han hadde jeg lett droppet som venn.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #60 Skrevet 12. november 2013 For en idiot. Tenk på ungen.Anonymous poster hash: 3c190...309
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå