AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Jeg kjenner en som er helgepappa. Han var invitert på fest, men denne helgen skulle han ha ungen sin på 3 år. Han hadde snakket lenge om at han gledet seg til festen, men da jeg spurte han om ikke han skulle ha ungen sin denne helgen svarte han bare at det fikser jeg. Jeg tenkte han skaffet barnevakt. Da han kom på festen i 21 tiden spurte jeg hvem som var barnevakten. Han nevnte ei jente, men jeg avslørte han at det ikke var henne fordi jeg visste hun var opptatt med noe annet. Til slutt fortalte han meg at han hadde lagt ungen og at den sov godt før han gikk. Jeg ba han gå hjem, men han sa det gikk bra. Hva burde jeg gjøre, jeg er en veldig god venninne av han, og vil ikke ødelegge vennskapet, men samtidig syns jeg dette er litt vilt. Anonymous poster hash: 63aa4...c40
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Du kontakter barnevernet.Anonymous poster hash: fc1a6...c95 17
Notisblokk Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 (endret) Hadde en av mine gode kompiser (eller venninner) gjort dette mot sitt barn hadde jeg bokstavlig talt klikket. Man forlater ikke sin 3år gamle baby hjemme alene for å gå på fest!! Jeg hadde sagt at hvis han ikke kom seg hjem i en forferdelig fart så hadde jeg kontaktet barnemoren. Hadde han ikke reist hjem så hadde jeg ringt barnemoren rett forran han. Nå har det allerede skjedd, og jeg hadde kontaktet barnemoren i dag, helst NÅ. Legger til: En så teit fyr som forlater sitt 3år gamle barn hjemme alene for å dra på fest, er jeg ikke interissert i å ha som venn. Endret 3. november 2013 av Notisblokk 20
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 (endret) ! Endret 10. april 2014 av Stjerner og planeter
Mafalda Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Hadde barnet vært 13, så hadde jeg blitt overrasket over prioriteringen, for en som er helgepappa har vel mer enn nok alenetid å være sosial på. Men å forlate en treåring er fullstendig uansvarlig og viser en total mangel på dømmekraft. Jeg hadde kontaktet foreldrene hans, i snilleste fall. Eller rett og slett barnevernet. Noe MÅ du gjøre, for dette kan ikke gjenta seg! 14
Moor Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Helgepappaer syns jeg i utgangspunktet ikke skal på fest i helgene etter min mening. Mulig det er egoistisk av meg å tenke slik, men dog. Holde seg hjemme med barnet de 4 dagene i måneden er hva de burde. ( dersom de har annenhver helg løsning). Hallo forlate barnet sitt???? Hvor syke er folk? Brann? Vettskremt barn som våkner å ikke får respons ? Nei dette er så uforsvarlig at jeg har ikke ord. Fy skam seg pappa!!!!! 8
Pria Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 For en sinnsyk omsorgssvikt. En treåring??? Han er totalt usikket til å ha ansvaret for et så lite barn og du er like dum om du ikke melder ifra til barnets mor som mest sannsynlig ikke aner hva slags type hun overlater ansvaret til. 1
xinnia Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 (endret) At det avogtil skjer at man trenger barnevakt når man har samvær i helg.. ser jeg ingen problem med. Det kan være f.eks kick-off , julebord etc jobb relatert.. som man egentlig er litt programforpliktet til å bli med på. Men da sørger man for at man går tidlig, lite alkohol etc.. det er i slike tilfeller besteforeldre eller lign er gode å ha... Dette hadde ikke vært min venn.. for mine venner gjør ikke slikt! hadde jeg vært på en fest å hørt dette- hadde jeg sporenstreks ringt politiet om jeg ikke viste hvem moren var Endret 3. november 2013 av xinnia 3
Ciara Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 I alle dager. Nå ble jeg sjokkert her. Altså, jeg går ikke på butikken om kvelden etter at barna har lagt seg engang, enda det tar ti minutter. Det er helt hårreisende at noen kan forlate treåringen og gå på fest. Hadde jeg vært moren til dette barnet hadde jeg blitt så rasende som jeg aldri hadde vært før. Og sier som de andre, et slikt menneske ville jeg ikke vært venn med. Jeg hadde lekset opp for ham, deretter hadde jeg ringt barnets mor. 6
makkapakka Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Var det noen som gikk hjem og sjekket dette? Andre skal også ta ansvar her, hvis hovedpersonen svikter.. 5
Barcelone Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Enig med de andre her. Dette er jo helt hårreisende! Ring mora ASAP og fortell om denne umodne uskikkede faren. Har i utgangspunktet ikke noe mot at han går på fest forutsatt at han har noen som passer ungen hvis det skulle være alene. Men å forlate en treåring alene hjemme... Jeg er helt målløs! 1
Gjest Vevila Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Hva gjorde du da? Stakkar liten om han skulle våkne å pappa er borte!
Binta Ba Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Jeg lurer også veldig på hva dette endte med. Satt du på festen og fortsatte festen med god samvittighet mens du vet at en tre-åring lå alene hjemme?? Ring mora. Ring barnevernet. Igår skulle du ringt politiet om du ikke hadde nummeret til mora. 9
Gjest Amber Rose Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Er han mentalt tilbakestående??
Pria Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 Denne mannen kan umulig være helt i vater. Ser for meg en type med hettegenser og capsen bakfram med enda i lomme (den typen fedre som vi ser i Unge Mødre).
plix Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Fy flate, dette var som andre har nevnt, hinsides all fornuft!!! Jeg ville kontaktet politi, faktisk, om han ikke dro hjem(men da var dette allerede skjedd, og veldig bekymringsverdig). De kunne sikkert rådet meg til evt andre løsninger. Kanskje lett for meg å si hva jeg ville gjort i en slik situasjon, og det er mulig jeg ville ringt andre enn politi. Men noe må gjøres, vær så snill ts ikke tenk på vennskap her, for dette er såpass alvorlig at om det skulle oppstå noe.. Stakkars barn. 2
Gjest pausemusikk Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 Kontakt barnemoren i det minste. Trodde ikke menneskehjernen var i stand til å ta et sånt valg om å stikke på fest mens et barn ligger alene hjemme å sover. 2
Adele Skrevet 3. november 2013 #19 Skrevet 3. november 2013 Husker jeg fikk panikk som barn da jeg våknet opp hos bestefar uten å finne han. Da var jeg dog 6 år, så kan tenke meg reaksjonen til ungen hans! (Skal sant sies at bestefar bare var nede i kjelleren) 1
Harlekin Skrevet 3. november 2013 #20 Skrevet 3. november 2013 Barnevernet, absolutt. Dette er ikke en ansvarlig far. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå