Gå til innhold

Blod i avføringen


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk akutt diaré i natt, muligens pga noe jeg spiste. Jeg oppdaget blod i avføringen. Når jeg googler det kommer det opp alt fra "ufarlig rift" til "kreft". Noen skriver at alle som oppdager blod i avføringen må til lege, noen skriver at man bør gå til lege innen 2-3 uker, noen skriver at legesjekk ikke er nødvendig med mindre *en liste alternativer*.

Hva gjør jeg? Føler det er litt drastisk å ringe legevakta klokka halv tre på natta fordi jeg har hatt diaré...



Anonymous poster hash: 55d87...119
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger av fargen på blodet. Hvis det er lyst så tror jeg ikke det skal være noe farlig. Var i alle fall det de sa på legevakta når jeg var der med noe lignende.



Anonymous poster hash: 7e9c5...18c
Skrevet

Det var friskt blod, men det var ganske mye. Jeg har tidligere blødd fra rift i endetarmsåpningen, men dette var i selve avføringen. Jeg vet ikke om det er mer eller mindre skummelt at det kom i kombinasjon med diaré. Det stod også at det kunne komme pga magesår, og jeg har en sykdom som kan føre til magesår.



Anonymous poster hash: 55d87...119
Skrevet

Hvordan går det? Har du fremdeles blod i avføringen?

Skrevet

Jeg ville dratt til legen. (gjorde det selv forrige uke for det samme)

Der fikk jeg beskjed at om det var friskt blod var det ikke like bekymringsverdig som om det hadde vært gammelt blod. Om du blør mer enn bare den ene avføringen bør du iallafall komme deg til legen =)

Mage sår gir sannsynligvis ikke friskt blod.



Anonymous poster hash: 1805c...a0d
Skrevet

Hvordan går det? Har du fremdeles blod i avføringen?

Jeg har ikke sett det etter denne natten nei, men jeg har hatt diaré på samme måten flere ganger siden. Skal følge med om det kommer mer blod, og i så fall høre med lege.

Anonymous poster hash: 55d87...119

Skrevet

Har du vondt i magen før du må på do? Hvordan er diareen? Er den fettete? Veldig illeluktende?

Skrevet

Har du vondt i magen før du må på do? Hvordan er diareen? Er den fettete? Veldig illeluktende?

Ja, får smerter i magen først. Vet ikke hva du mener med fettete, men det lukter ikke veldig godt, nei.

Anonymous poster hash: 55d87...119

Skrevet

Hvis det er veldig fettete flyter det ofte opp. Leste jo nå at du fikk det akutt, men synes mange av tegnene kan minne om begynnelse på en kronisk betennelsestilstand i tarmen. Om det ikke gir seg om noen dager ville jeg oppsøkt lege:)

Skrevet

Jo mørkere blodet er, desto høyere opp i systemet kommer blodet fra. Friskt blod vil jeg ikke tro er farlig. Jeg har blødd masse de siste to dagene, så mye at toalettpapiret blir bløtt, men det kommer frisk blod, så regner med det er en rift eller noe.



Anonymous poster hash: 70a9a...642
Skrevet

Om man har en betennelsestilstand i tarmen så kommer det friskt blod, men det kan fullt mulig være en rift eller noe lignende også:)

Skrevet

Hvis det er veldig fettete flyter det ofte opp. Leste jo nå at du fikk det akutt, men synes mange av tegnene kan minne om begynnelse på en kronisk betennelsestilstand i tarmen. Om det ikke gir seg om noen dager ville jeg oppsøkt lege:)

Jeg har slitt med dette i perioder, men har aldri hatt blod i avføringen før nå. Har hatt rifter, men dette kom ikke av noe rift ytterst i alle fall.

Anonymous poster hash: 55d87...119

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...