mattteee Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Hei. Sliter med rødhet i kinnene og rødme. Jeg blir ekstremt rød i toppen når jeg trener, er varm eller kald, og når jeg er stressa eller flau etc. I det siste har jeg sjekket ut IPL, men ettersom at det er dyrt og man ikke er garantert gode resultater er jeg litt usikker. Hvor gode resultater man får kommer veldig ann på om den som behandler deg kan nok om laseren, og hvor sterk laseren skal være innstilt for at nettopp DU skal få et optimalt resultat. Laseren kan være for svak slik at blodkarene ikke forsvinner. Den kan også være for sterk slik at du får brannsår. Lurer derfor på om det er noen som har tatt IPL laser mot rødme (helst i Oslo) med gode resultater og kan anbefale meg en klinikk(er)? evt. om noen har dårlige erfaringer slik at jeg kan styre unna de klinikkene? Takk på forånd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Hei. Sliter med rødhet i kinnene og rødme. Jeg blir ekstremt rød i toppen når jeg trener, er varm eller kald, og når jeg er stressa eller flau etc. I det siste har jeg sjekket ut IPL, men ettersom at det er dyrt og man ikke er garantert gode resultater er jeg litt usikker. Hvor gode resultater man får kommer veldig ann på om den som behandler deg kan nok om laseren, og hvor sterk laseren skal være innstilt for at nettopp DU skal få et optimalt resultat. Laseren kan være for svak slik at blodkarene ikke forsvinner. Den kan også være for sterk slik at du får brannsår. Lurer derfor på om det er noen som har tatt IPL laser mot rødme (helst i Oslo) med gode resultater og kan anbefale meg en klinikk(er)? evt. om noen har dårlige erfaringer slik at jeg kan styre unna de klinikkene? Takk på forånd Jeg sliter med akkurat det samme som deg. Har hudsykdommen keratosis pilaris som nok har en del av skylden for mine rødlige kinn og sensitive hud. I tillegg rødmer jeg for alt og ingenting, 99% av gangene er jeg ikke flau engang, men her er det nervesystemet som har skylden så jeg får ikke kontrollert det. Veldig ydmykende å bli knall rød i ansiktet hele tiden. Jeg blir og mørk rød i ansiktet når jeg trener. Plagsomt! Og reagerer ellers på temperaturer, stress ++. Så til spørsmålet ditt om laser... Jeg har vært ung og naiv og gikk til en klinikk som drev med IPL. Hun tok nok ingen full behandling på meg, kun ca 6 punkter i kinnene... Jeg var i begynnelsen av 20-årene og desperat etter noe som kunne fikse hudsykdommen og de røde kinnene, men det er jo idioti å tro at laser på noen punkter skal kunne fjerne rødhet. Istedet så mistet jeg pigment i disse områdene slik at jeg satt igjen med hvite pigmentflekker der hun hadde brukt laseren. Et par år etter oppsøkte jeg den hudlegen som skal være best på laser i Norge. Tenkte at da må jeg ihvertfall være trygg og stolte blindt på han og ordene om at denne typen laser ikke er skadelig for huden. Dette var riktignok en bedre type laser enn IPL, heter Vbeam perfecta og skal kun fjerne rødhet i huden. Jeg tok vel ca 7 behandlinger totalt fordelt over 1-2 år. Men kinnene mine, de er like rødlige som før. Huden ble mye mer sensitiv av behandlingene og jeg synes også at laseren har gjort den mer ujevn i fargen. Altså at den har fjernet for mye pigment her og der og det er klart at det synes ekstra på rødlig hud. Jeg angrer på at jeg lot meg behandle med laser og i tillegg betalte i dyre dommer. Skulle ønske at jeg hadde lest litt på nettet om laserbehandling og vært mer kritisk. Men jeg følte jeg hadde tatt alle forhåndsregler når jeg fant den legen som skulle være den beste på dette. Jeg sier ikke at han ikke er en god hudlege, MEN jeg tror laserbehandling av huden er mye mer risikofylt enn man blir opplyst om og særlig for sensitiv hud vil jeg ikke anbefale det. Jeg har også blitt veldig skeptisk til private klinikker som ofte har lovnader som er for gode til å være sant. Jeg savner at legen/behandleren er mer realistisk i forhold til hvilket resultat man kan få. Vet jeg ikke er god til å ordlegge meg, men vær så snill.. Vær kritisk til private klinikker og hva de lover. Jeg har ihvertfall lært leksa mi og private klinikker skal ikke få et øre til av meg. Anonymous poster hash: 25e77...18b
mattteee Skrevet 21. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2013 Takk for svar. Virkelig glad for at du fortalte meg dette. Hvis ikke hadde jeg garantert tatt en laserbehandlig... Så får jeg vel jobbe videre med å akseptere meg selv som jeg er. Det blir nok ikke lett. I mellomtiden venter jeg på mirakelkuren
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå