AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Den sikreste måten å få svar på dette, er kanskje ved å få en innrømmelse av eventuelle folk som selv er det. Så: Er DU en golddigger? Og hvorfor? Anonymous poster hash: 5acb3...9e3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Nei! Jeg har alltid likt å være selvstendig. Menn som sier at jenter bare er ute etter pengene har selv skyld i det. Ikke blær ut hvor mye du har kanskje? Det er kvalmt! Anonymous poster hash: 65f48...0d4 1
Ruby_Tuesday Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Jeg er på ingen måte noe golddigger. Det har jeg ikke behov for heller. Men jeg vet om folk som er det...
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Jeg er ikke en golddigger. Men så en gang på youtube en som prøvde å sjekke opp en veldig pen jente, men hun sa nei og avviste han. Da gikk han inn i en syyykt dyr ferrari og da ombestemte hun seg plutselig, han avviste henne tilbake da. Et perfekt eksempel på en golddigger.Anonymous poster hash: e16d1...98d 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Hadde ikke hatt noe imot en som kunne by på en mer luksuriøs tilværelse, nei. Men jeg kler meg ikke og ter meg ikke slik, så sjansen for å finne en mann som betaler for meg er heller liten. Anonymous poster hash: 820c6...830
Ruby_Tuesday Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Jeg er ikke en golddigger. Men så en gang på youtube en som prøvde å sjekke opp en veldig pen jente, men hun sa nei og avviste han. Da gikk han inn i en syyykt dyr ferrari og da ombestemte hun seg plutselig, han avviste henne tilbake da. Et perfekt eksempel på en golddigger.Anonymous poster hash: e16d1...98d Den videoen har jeg sett. Jeg lo så jeg grein!
Gjest Snoken- Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Jeg er ikke en golddigger. Men så en gang på youtube en som prøvde å sjekke opp en veldig pen jente, men hun sa nei og avviste han. Da gikk han inn i en syyykt dyr ferrari og da ombestemte hun seg plutselig, han avviste henne tilbake da. Et perfekt eksempel på en golddigger.Anonymous poster hash: e16d1...98d Det var en Lamborghini. 3
amonyn Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Jeg er ikke golddigger, men at de finnes tviler jeg ikke på. Økonomien til en mann er en viktig faktor da. Synes jeg ihvertfall. Men det er mest økonomistyringen som er interessant. En mann som tjener 150 000 i året og lever greit på det er turn on. En som tjener 1,5 millioner, men bruker alt på unyttige ting og kanskje også har forbrukslån/kredittgjeld, det er skikkelig turn off. I mine øyne. 3
Ruby_Tuesday Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Jeg er ikke golddigger, men at de finnes tviler jeg ikke på. Økonomien til en mann er en viktig faktor da. Synes jeg ihvertfall. Men det er mest økonomistyringen som er interessant. En mann som tjener 150 000 i året og lever greit på det er turn on. En som tjener 1,5 millioner, men bruker alt på unyttige ting og kanskje også har forbrukslån/kredittgjeld, det er skikkelig turn off. I mine øyne. Her er jeg faktisk helt enig. Det verste jeg vet er folk som ikke klarer å holde styr på økonomien sin.. 2
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Jeg vet om både menn og kvinner som er gold diggere.
Knirke Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Jeg har blitt beskyldt for å være en, men penger bryr jeg meg ikke om (med mindre det er mine egne, velfortjente sådan) Synes Hollywoodfruer o.l. i grunn er stusselige skapninger
Gjest Gresshoppesang Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Jeg tror mange damer blir stemplet som gold-diggere bare fordi de er pene og har en ikke fullt så pen mann med penger. Dette har jeg tenkt mye på. Jeg kjenner en del menn som tjener godt og som har damer som er utseendemessig flotte. Jeg kom fram til at mange av disse mennene jobber innen salgsyrker og at de har kommet seg så lang rett og slett fordi de har en vinnende personlighet. For mange, når alt kommer til alt, er personlighet det som gjør at man faller for noen. Jeg har en venninne som for kort tid siden gikk fra sin velbeslåtte mann, fordi hun ikke lenger hadde de følelsene hun ønsket å ha for ham. Og selvsagt finnes det gold-diggere. Vet likevel ikke om dette er forhold som varer over lengre tid? 1
Lea2 Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 Jeg er ingen gold-digger heller.. jeg kjenner noen få. De fleste av disse er enten veldig unge eller har alltid vært ekstremt materialistiske eller kommer fra familier der de har hatt veldig lite penger. Helst en kombinasjon av alle disse kanskje. Og jeg tror faktisk at norske kvinner er veldig selvstendinge generelt og liker å tjene, styre og bruke egne penger.
Marie90 Skrevet 2. november 2013 #14 Skrevet 2. november 2013 (endret) Det er selvsagt kvinner som dater en mann bare for pengene, til tross for at de ikke er tiltrukket av ham. Jeg tror likevel at denne andelen kvinner er mindre enn noen menn tror. Enkelte menn hiver jo rundt seg med "golddigger" uttrykket når de blir avvist av en kvinne og hun ender opp med å date noen rikere enn dem selv. På samme vis roper kvinner "bimbo" når en mann avviser dem for en mer attraktiv dame. Jeg kjenner mange kvinner som dater stort sett veldig velstående menn, men det er kun én av dem jeg vil sette i golddigger-kategorien. Hun ser ut til å ha få standarder for intelligens og kjemi, men er veldig opptatt av hans inntekt. Det som kjennetegner "golddiggere" etter min mening er også at de er frempå. Som regel (i de fleste land, jeg har bodd i Frankrike og London) er det menn som sjekker opp kvinner, ber dem med ut og er pådriverne i datingprosessen. Alt en kvinne gjør da er å si ja eller nei. Sånn sett er en kvinnes utvalg av menn de som sjekker henne opp. De som jeg vil kjennetegne som golddiggere er såpass opptatt av penger at de slår seg ikke til ro med de som sjekker opp dem, men må aktivt søke ut rike menn og starte prosessen. De er som regel ikke såpass attraktive og elegant at menn med penger prøver seg. Hvis de lukter penger tar de initativ selv og går aktivt inn for et forhold. Stort sett er det faktisk slik at suksess = en god ting. Det er en åpenbart at kvinner vil ha en mann med utdannelse, stabil økonomi og en god livssti. I tillegg vil de ha en mann som er selvsikker, bereist og med god smak, som stort sett medfører penger. Kvinner søker disse tingene på samme måte menn søker et vakkert ytre, men det virker som den overfladiske siden av menn er mer akseptert. Jeg ville aldri datet en mann jeg ikke er fysisk tiltrukket av og har god kjemi med. Jeg har likevel ikke datet med med dårlig eller engang middels økonomi. Jeg arvet tidlig og vil ha en mann som kan matche meg for fremtiden (uten at vi har disse problemene man ser spor av på forumet - "han kan ikke spytte inn like mye i leiligheten, hva gjør vi?"). Jeg har aldri vært i en situasjon der jeg har måttet ta stilling til det riktignok. De fleste i mitt miljø har allerede ganske god råd. Jeg har aldri visst en manns økonomiske stilling før han sjekket meg opp - det er vel slik at man klikker best når man er fra samme bakgrunn, så ting "løser seg selv". Endret 2. november 2013 av Marie90
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #15 Skrevet 2. november 2013 Stort sett er det faktisk slik at suksess = en god ting. Det er en åpenbart at kvinner vil ha en mann med utdannelse, stabil økonomi og en god livssti. I tillegg vil de ha en mann som er selvsikker, bereist og med god smak, som stort sett medfører penger. Kvinner søker disse tingene på samme måte menn søker et vakkert ytre, men det virker som den overfladiske siden av menn er mer akseptert. Godt poeng. Personlig så synes jeg det er helt greit at en kvinne velger bort de arbeidsledige blakke fyrene og heller stifter bo med en fyr med jobb/penger.
Steinar40 Skrevet 2. november 2013 #16 Skrevet 2. november 2013 Så lenge det er et marked for golddiggere så vil det være golddiggere. Tilbud - etterspørsel. Personlig er jeg ikke noen golddigger, nei Men jeg hadde ikke dumpa ei dame bare fordi hun hadde noen millioner for mye hvis jeg ellers likte henne hehe
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 Selvsagt finnes de. Er det virkelig så vanskelig å tro at det finnes gold diggers at du må etterlyse deres eksistens på et forum? Anonymous poster hash: 102c8...9ec 1
Viventium Skrevet 2. november 2013 #18 Skrevet 2. november 2013 Jeg er golddigger.. Vil altid se på det veldig posetivt om dama har masse cash/kommer fra en rik familie Men er ikke fattig selv, jeg tenker penger 24/7, og ble "rik" i ung alder. lever og ånder for penger, god mat, villa, turer, og fete biler :-) (Hadde jeg hatt dårlig råd hadde jeg gjort hva som helst for og komme meg opp og fram) Alle er forskjellige :-)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #19 Skrevet 2. november 2013 Nei! Jeg har alltid likt å være selvstendig. Menn som sier at jenter bare er ute etter pengene har selv skyld i det.Ikke blær ut hvor mye du har kanskje? Det er kvalmt!Anonymous poster hash: 65f48...0d4 Er det ikke litt turn off å svare "hemmelig" når hun spør hvor mye jeg tjener? Eller skjule hva jobben min er? For det er jo en godt betalt jobb. Anonymous poster hash: 5acb3...9e3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #20 Skrevet 2. november 2013 Jeg er på ingen måte noe golddigger. Det har jeg ikke behov for heller. Men jeg vet om folk som er det... Tell me more! Innrømmer disse det selv? Anonymous poster hash: 5acb3...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå