AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Hei. Hva tenker dere om foreldre med en god økonomisk situasjon, alt er tilrettelagt for et bra liv med barn, som jobber ca 8-16-17 hver dag, men som lar besteforeldrene ta seg av barnepasset? Hente i barnehagen hver dag, barnevakt om kvelden i helgene, barnevakt om dagen i helgene. Jeg kjenner jeg blir så JÆVLIG irritert. Det JEG synes de skal gjøre, er å la h*n være i barnehagen til 16:30 noen dager, og bruke barnepasset de har på treningssenteret. I tillegg kan de jo søren meg la være å gå ut på middagen med venner HVER ENESTE helg. Besteforeldrene har uttrykt at det blir mye, men har vansker for å si nei. Er det bare meg eller er dette for drøyt? Anonymous poster hash: eddf1...4e9 2
Lea2 Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Disse besteforeldrene bør virkelig lære seg å si i fra! 9
#Sunrise Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Jeg syns ikke besteforeldre skal være fast barnepass, med mindre det er avtalle pga barnevern eller andre årsaker:)
frøkna Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Jeg vet om noen i akkurat samme situasjon! Det er utrolig irriterende å stå på sidelinja og se på, men det er faktisk besteforeldrene her som må si i fra! Ikke bland deg med mindre besteforeldrene her er foreldrene dine eller noe.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Jeg vet om noen i akkurat samme situasjon! Det er utrolig irriterende å stå på sidelinja og se på, men det er faktisk besteforeldrene her som må si i fra! Ikke bland deg med mindre besteforeldrene her er foreldrene dine eller noe. De er foreldrene mine, det er derfor jeg blir så jævlig forbanna. Anonymous poster hash: eddf1...4e9 4
Lea2 Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Da ber du dem si i fra klart og tydelig. Det er egentlig ikke noen annen løsning på dette enn at besteforeldrene tar seg sammen og setter grenser for barnepasset. 1
Mafalda Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Det der hadde aldri mine foreldre funnet seg i Flott med besteforeldre som engasjerer seg, men det er nå en gang foreldrene som har valgt å få disse barna. Å dytte ansvaret over på andre hele tiden er rimelig frekt. Men foreldrene dine må jo si fra selv. Selv om foreldrene til barna kanskje burde forstått at det blir for mye, så gjør de tydeligvis ikke det. Da må besteforeldrene være tøffe nok til å si fra, på en grei men tydelig måte.
frøkna Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 De er foreldrene mine, det er derfor jeg blir så jævlig forbanna. Anonymous poster hash: eddf1...4e9 Da kan du faktisk si i fra til din bror/søster at foreldrene deres ikke klarer å si nei, men at det kanskje er en bedre ide om de fordeler barnepasset litt. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Hei. Hva tenker dere om foreldre med en god økonomisk situasjon, alt er tilrettelagt for et bra liv med barn, som jobber ca 8-16-17 hver dag, men som lar besteforeldrene ta seg av barnepasset? Hente i barnehagen hver dag, barnevakt om kvelden i helgene, barnevakt om dagen i helgene. Jeg kjenner jeg blir så JÆVLIG irritert. Det JEG synes de skal gjøre, er å la h*n være i barnehagen til 16:30 noen dager, og bruke barnepasset de har på treningssenteret. I tillegg kan de jo søren meg la være å gå ut på middagen med venner HVER ENESTE helg. Besteforeldrene har uttrykt at det blir mye, men har vansker for å si nei. Er det bare meg eller er dette for drøyt? Anonymous poster hash: eddf1...4e9 jeg syns barna høres bortskjemte ut og de lar foreldrene ta det ansvaret de selv skulle gjort. Nemlig å ta seg av sine egne unger. I praksis så er det jo besteforeldrene som er hoved omsorgspersoner her 3
minister-mio Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Tenk å gi fra seg så mye tid sammen med barna sine 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Jeg reagerer nå aller mest på at de "setter bort" ungene så ofte?? De har jo knapt noen tid sammen med sine egne barn - da kan man jo stille spørsmål om omsorgsevne! Å få barn innebærer at man må sette barna først og ta en del valg som kanskje er bra for barna (=tid sammen med foreldre) og mindre bra for de voksne (= mindre alenetid og tid til egne aktiviteter)... Klarer man ikke å sette barna først bør man virkelig gå inn i seg selv og se på hva som er viktig i livet - skal man ha barn som kos i helgene man "gidder" og i ferier??? Besteforeldrene burde si i fra - du burde si i fra og om de ikke skjønner alvoret burde noen ta en prat med barnevernet sånn at foreldrene kan få veiledning fra noen utenom familien.... Anonymous poster hash: fd636...968
LukaFrost Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Det er beteforeldrene selv som må sette ned foten når det blir for mye. Helst litt før egentlig. 1
Tintin200 Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 Enig! Jeg reagerer nå aller mest på at de "setter bort" ungene så ofte?? De har jo knapt noen tid sammen med sine egne barn - da kan man jo stille spørsmål om omsorgsevne! Å få barn innebærer at man må sette barna først og ta en del valg som kanskje er bra for barna (=tid sammen med foreldre) og mindre bra for de voksne (= mindre alenetid og tid til egne aktiviteter)... Klarer man ikke å sette barna først bør man virkelig gå inn i seg selv og se på hva som er viktig i livet - skal man ha barn som kos i helgene man "gidder" og i ferier??? Besteforeldrene burde si i fra - du burde si i fra og om de ikke skjønner alvoret burde noen ta en prat med barnevernet sånn at foreldrene kan få veiledning fra noen utenom familien.... Anonymous poster hash: fd636...968
Malum Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Noen mener åpenbart at besteforeldre kun er til for barnepass. Jeg kjenner et foreldrepar som lempet ungene over på besteforeldre flere ganger i uka, og da noen forsiktig prøvde å ymte frampå om at det kanskje ble i meste laget, presterte mor å si "skal de ha barnebarn får de da søren meg stille opp!" Som om det var besteforeldrene som hadde "bestilt" dem eller noe..? Jeg vet med meg selv, at når jeg eventuelt blir bestemor en gang i fremtiden, så kommer jeg ganske sikkert til å elske å være sammen med barnebarna mine. Det betyr ikke at jeg vil komme til å ønske å ha ansvaret for dem flere ettermiddager/kvelder i uka, slik at jeg bare blir sliten av dem istedet for å kose meg med dem. Jeg har hatt min småbarnstid, med mine barn, og jeg ønsker at den skal være over når ungene mine er voksne. Jeg skal også ha tid og rom til egne ting, som har stått på vent i så mange år pga barna. Jeg synes du skal be dem si ifra. Disse foreldrene utnytter dem, og de kommer til å fortsette med det så lenge besteforeldrene bare tar imot barna uten å mukke. 4
plix Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 I mine øyne er besteforeldrenes rolle selve kosen, nå kan de endelig kose seg med barn de er glade i uten selve ansvaret Barnevakt så ofte som dette, og ikke på deres premisser, kan jeg virkelig tenke meg dreper det koselige med å ha barnebarn?!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Som å høre om min svoger og svigerinne.... besteforeldrene var fortvilte, men jeg sa de må si ifra selv. Vi kan ikke gjøre det for dem. Da blir vi de "slemme" som skal ødelegge for svoger og svigerinne, og det vil skade det allerede dårlige forholde oss i mellom. De klarte ikke å si ifra, men begynte å reise mer. Det blir for dumt, man bør være såpass ærlig og si ifra. Min anbefaling: De må si ifra selv, og forklare at de faktisk har et liv de også. Hvor de vil møte sine venner, andre familiemedlemmer etc. Mulig de (foreldrene) er i en boble og ser det ikke selv. For besteforeldrene stiller jo opp uansett, så da tenker man kanskje at de synes det er så koselig, så blir det bare feil.. Anonymous poster hash: ef1a2...21c 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 Vi er i samme situasjon med mannens bror og hans kone. De ber om barnepass så ofte at besteforeldrene er utslitt, og vi føler at vi aldri kan spørre dem om barnepass selv. Kjempeegoistisk. Anonymous poster hash: 24781...626 1
Missy1 Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Jeg har foreldre som gir blankt f... i barnet mitt. Forventer ikke at de skal fungere som barnevakt, men har jo et ønske om at de skal bry seg om barnet og ha lyst til å være en del av livet hans, for HANS skyld. Når de en skjelden gang kommer på besøk så bryr de seg fint lite om han. Kanskje de løfter han opp en gang, men ellers er det ikke noe særlig interesse. Da han var baby var det såvidt jeg fikk de til å holde han 5min. Det er utrolig trist. Moren til mannen min derimot er stikk motsatt (hun er ikke biologisk farmor, men den eneste farmoren barnet har). Første hun gjør når hun kommer på besøk er å legge seg på gulvet og prate med han, kose med han, lese for han, leke med han osv. Hun bor langt unna så er ikke ofte på besøk. Jeg syns også det blir feil når foreldre legger hele foreldreansvaret over på besteforeldre, det er jo ikke sånn det skal være og jeg hadde helt klart reagert om mine søsken hadde lempa ungene sine på foreldrene slik du beskriver TS. Forstår også at det er vanskelig å ta dette opp. Barnebarna bør jo også behandles likt av besteforeldrene og hvis besteforeldrene har hendene fulle med å ta seg av det ene settet med barnebarn så slipper jo ikke de andre barnebarna til. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Kan du ikke "hjelpe" dem litt ved å invitere dem med på noe slik at de har grunn til å si nei (ikke at de egentlig skal måtte behøve det, men det kan være greit i starten til de blir litt flinkere til å sette foten ned)Anonymous poster hash: 7cb05...8d7
Gjest Badebuksa Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Det er vel opp til besteforeldrene om, og når, de vil passe barnet. Sier de ikke nei, er det jo greit, da sier de ja. Ikke noe synd på dem når de sier ja til det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå