AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Hei, Jeg er en kvinne som sliter med at huden sprekker i munnvikene og jeg får små sår. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymous poster hash: a1b4b...51f
Surriball Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Jeg sliter med det samme selv, men har ikke funnet noen bedre kur enn å klaske på masse vaselin for å gjøre leppene myke og unngå at det blir tørt i vikene.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 B-vitaminmangel kan gi såre munnviker Anonymous poster hash: 70917...26d 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Trodde jernmangel ga sprekker i munnvikene. Det er lurt å rense med pyrisept e.l. Det setter seg ofte bakterier i sprekkene.Anonymous poster hash: d5a86...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Vaselin og lipsyl og sånt er det siste dere skal bruke, det bare gjør det verre. Jeg spiser noe jernrikt, feks leverpostei eller kjøtt, og da forsvinner det mye fortere. På det verste spiste jeg en halv boks leverpostei uten noe til, da hadde jeg dype sprekker, alt dagen etterpå var de på vei bort. Leste tipset her på kg, fungerer veldig. Anonymous poster hash: 536a3...35c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Vaselin og lipsyl og sånt er det siste dere skal bruke, det bare gjør det verre.Jeg spiser noe jernrikt, feks leverpostei eller kjøtt, og da forsvinner det mye fortere. På det verste spiste jeg en halv boks leverpostei uten noe til, da hadde jeg dype sprekker, alt dagen etterpå var de på vei bort. Leste tipset her på kg, fungerer veldig. Anonymous poster hash: 536a3...35c Man kan også ta jerntilskudd, om manikke liker leverpostei Anonymous poster hash: d5a86...c4e
Gjest Vevila Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 (endret) Det kan være et tegn på både jernmangel, b-vitamin mangel, eller rett og slett bare en sprekk i munnviken. Sår har jo ofte vanskelig for å gro her siden det gjevnlig sprekker opp når man spiser eller prater. Jeg brukte en salve fra Spania som fungerte veldig godt, husker ikke hva den heter, men tror det var i samme gate som Bacimycin(?). Endret 2. november 2013 av Vevila
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Jeg kan anbefale en leppepomade fra ACO som er lyseblå og kjøpes på vitusapoteket, den holder leppene mine myke året rundt, helt i motsetning til lipsyl og annet som gjør meg "avhengig". Det beste, og mest effektive tipset, er faktisk og ikke vaske fjeset eller pusse tennene på noen dager. Sår i munnviken gror ikke hvis ikke. Når det er grodd kan du selvsagt fortsette som vanlig. Anonymous poster hash: 58a1c...431
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Jeg har en helt fantastisk løsning som funker for min del! Jeg bruker en salve (som man kjøper på apoteket) som heter bacimycin. Fordi grunnen til at man får sårene i munnvikene er infeksjon, og derfor er det bare logisk at denne salven vil hjelpe. Jeg får det pga immunsvikt og har tidvis b-vitaminmangel. Du kan prøve å få i deg mer jern og b-vitamin Anonymous poster hash: f6c55...e28
Brunhilde Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Kjøp LongoVital og prøv en måned tid. Jeg har ikke hørt om en som har prøvd og ikke litt bedre, og nei, jeg jobber ikke med helsekost.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Jeg kan anbefale en leppepomade fra ACO som er lyseblå og kjøpes på vitusapoteket, den holder leppene mine myke året rundt, helt i motsetning til lipsyl og annet som gjør meg "avhengig". Det beste, og mest effektive tipset, er faktisk og ikke vaske fjeset eller pusse tennene på noen dager. Sår i munnviken gror ikke hvis ikke. Når det er grodd kan du selvsagt fortsette som vanlig. Anonymous poster hash: 58a1c...431 Ikke pusse tennene og ikke vaske ansiktet? For noe tull!Anonymous poster hash: d5a86...c4e
pusen78 Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Jeg kan anbefale en leppepomade fra ACO som er lyseblå og kjøpes på vitusapoteket, den holder leppene mine myke året rundt, helt i motsetning til lipsyl og annet som gjør meg "avhengig". Det beste, og mest effektive tipset, er faktisk og ikke vaske fjeset eller pusse tennene på noen dager. Sår i munnviken gror ikke hvis ikke. Når det er grodd kan du selvsagt fortsette som vanlig.Anonymous poster hash: 58a1c...431 Absolutt ikke ACO .I hvert fall ikke på sår (pga mineralollje).Tør ikke gå i detaljene for da blir jeg steinkastet her på forumer. Du smører leppene med ACO,leppene blir myke,du slutter med ACO -leppene blir tørre.Gratulerer ,du er blitt fanget,avhengig,du er i en ondt sirkel pga ACO.Kan forklare mer privat.
Gjest SweetSunshine Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 B-vitamin! Fungerer fantastisk for meg!
Gjest Hyssingen Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Jeg kan anbefale en leppepomade fra ACO som er lyseblå og kjøpes på vitusapoteket, den holder leppene mine myke året rundt, helt i motsetning til lipsyl og annet som gjør meg "avhengig". Det beste, og mest effektive tipset, er faktisk og ikke vaske fjeset eller pusse tennene på noen dager. Sår i munnviken gror ikke hvis ikke. Når det er grodd kan du selvsagt fortsette som vanlig. Anonymous poster hash: 58a1c...431 Supert tips. Da kan du løpe rundt og gro hull i tennene istedet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå