AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Flyr tur-retur Stockholm snart og må kjøpe med en kartong røyk. Mange sier det er best å handle på Gardermoeb før man reiser ut. Er ikke frista til å gå rundt en hel dag med en kartong i veska. Eller er det billigere i Stockholm? Kan man forresten få lov å kjøpe en kartong på dagstur? De sjekker vel billetten? Anonymous poster hash: 01049...d18
Blue Sapphire Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Når du handler tax-free skal man egentlig være ute av landet i 24 timer. Det er mulig å kjøpe selv om du er på dagstur, men da er det en risiko for at varene dine blir tatt i fra deg hvis de ser at du ikke har vært vekke fra landet 24 timer 1
makkapakka Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 jeg ble tatt i tollen på Gardermoen etter 1 dags tur til Stockholm. Dessverre så lønte det seg ikke å betale bot.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 jeg ble tatt i tollen på Gardermoen etter 1 dags tur til Stockholm. Dessverre så lønte det seg ikke å betale bot. Ble det dyr sigg? Kanskje jeg bare skal kjøpe noen løse pakker og stappe i veska når jeg er i Sverige og droppe Tax-Free helt? Anonymous poster hash: 01049...d18
makkapakka Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Ble det dyr sigg? Kanskje jeg bare skal kjøpe noen løse pakker og stappe i veska når jeg er i Sverige og droppe Tax-Free helt? Anonymous poster hash: 01049...d18 åpne pakken da får du den med deg. Det ble sekshundre ... eller 4 dager i fengsel jeg sa jeg tok det siste, men det fikk jeg ikke lov til
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Haha kjedelig. Fire dager fri hadde vært digg det. Anonymous poster hash: 01049...d18
Brunhilde Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Ble det dyr sigg? Kanskje jeg bare skal kjøpe noen løse pakker og stappe i veska når jeg er i Sverige og droppe Tax-Free helt? Anonymous poster hash: 01049...d18 Du kan kjøpe en kartong i Sverige og ta med tilbake. Det er bare tollfrie varer du ikke kan ha med deg. Hvis du er i utlandet kortere enn ett døgn Ved utenlandsopphold på mindre enn ett døgn kan du én gang i løpet av 24 timer ta med deg alkohol- og tobakkskvoten hvis du kan dokumentere at du har betalt avgifter i et EØS-land. Du kan derfor ikke handle på tax-free. Sitat fra toll.no Bare pass på å få med kvitteringen, blir du stoppet i tollen så viser du den, og alt går bra. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Takk Brunhilde. Får se om jeg rekker en butikk oppi alle møtene. Anonymous poster hash: 01049...d18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå