Gå til innhold

Hva er typisk 80-tallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på 80-tallsfest og trenger litt inspirasjon. Det jeg forbinder med 80-tallet er dette:

- krøllete hår eller kreppet hår

- Mikke Mus-motiv på klær

- denim-vest/jeans/shorts/jakke

- solo-brus

- saltstenger!

- tights

- rosa lebestift og blå øyenskygge

Noen som kommer på noe mer? Må finne meg et kostyme og, som er typisk 80-talls så setter stor pris på å få noen tips :)



Anonymous poster hash: 1e145...e67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Hva med klær, hvilket antrekk hadde dere gått for?



Anonymous poster hash: 1e145...e67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Skal på 80-tallsfest og trenger litt inspirasjon. Det jeg forbinder med 80-tallet er dette:

- krøllete hår eller kreppet hår

- Mikke Mus-motiv på klær

- denim-vest/jeans/shorts/jakke

- solo-brus

- saltstenger!

- tights

- rosa lebestift og blå øyenskygge

Noen som kommer på noe mer? Må finne meg et kostyme og, som er typisk 80-talls så setter stor pris på å få noen tips :)

Anonymous poster hash: 1e145...e67

Føyer til leggvarmere og pastellfarger

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Takk! Hva med klær, hvilket antrekk hadde dere gått for?

Anonymous poster hash: 1e145...e67

Tights,leggvarmere og oversized genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lyseblå og romslige jeans. Og store gensre med brede og tynne striper. Store øreringer i pastellfarger.



Anonymous poster hash: e0af4...cdb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på ungdomsskolen på slutten av 80 tallet. Jeg har mange minner, men de viktigste er:

Ball-genser, brune seilersko, levisbukse som brettes høyt opp (kan gjerne holdes oppe ved hjelp av stiftemaskin), dunjakke (helst rosa, mintgrønn eller andre pastellfarger), dunjakken bør helst ha avtagbare ermer slik at den også kan bli vest, strikkegenser i mohairgarn, tennissokker med striper (helst i ulike farger), generelt det meste i pastellfarger, høyt hår (helst tupert) med mye hårspray, øyenskygge i blått eller rosa, hvit leppestift som blir svakt rosa på leppene, kongeblå mascara, rosa rouge, tykke belter (helst med strekk), strekkbukser som festes under sokkene, tynne armbånd (helst 15 om gangen i ulike pastellfarger), skulderputer, steinvaska jeans (eventuelt med masse hull i), store øreringer (gjerne i plastikk) og mye mye mer.

Husk at genseren må stappes oppi buksa og at 80 talls musikk er fantastisk. 80 talls fest er gøy.



Anonymous poster hash: a11cb...ff1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubiks kube. Jeg hadde valgfag om 80-tallet på folkehøgskolen. Det mest minnerike øyeblikket mitt fra de timene var da læreren vår løste Rubiks kube. Jeg ble så imponert at jeg jobbet med å lære den etter han utfordret klassen til å klare å løse den på tiden han brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...