Gå til innhold

Ut og inn av depresjonen!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med kraftig depresjon siden slutten av juli i år, og det har helt klart blitt en del bedre etter jeg begynte på cipralex og får kognetiv terapi.

Problemet er at i løpet av en hverdag så går jeg inn og ut av depresjonen. Plutselig er jeg langt nede, så er jeg midt i mellom og plutselig føler jeg meg bra. Dette hender når som helst og hvor som helst, og det er utrolig plagsomt. Jeg blir helt stille når jeg føler meg på bånn, for det er så jævlig vondt.

Dette var kanskje en litt "kronglete" forklaring, men det beste jeg fikk til.

Er det noen som har det på samme måte, eller har opplevd lignende tidligere?

Takknemlig for alle svar! =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg ville ha tatt det opp med behandleren din,evt drøfte med legen om du skal prøve et annet antideppresiva.

Skrevet

Jeg ville ha tatt det opp med behandleren din,evt drøfte med legen om du skal prøve et annet antideppresiva.

Får se ann litt videre, men mulig jeg blir nødt til det:/

Gjest Blomst83
Skrevet

Nå skal ikke jeg komme her å være noe lege/pskykolog etc for jeg er ikke utdannet innenfor det feltet,men har du tenkt tanken på å drøfte stemmingsstabliserende med behandlerene dine?

Skrevet

Nei jeg har ikke snakket om det, men jeg er nok ikke bipolar så har ikke følt behovet. Kan jo hende det er ganske normalt å ha ned perioder også når man er på bedringens vei. Jeg lever i et håp.

Gjest Blomst83
Skrevet

Nei jeg har ikke snakket om det, men jeg er nok ikke bipolar så har ikke følt behovet. Kan jo hende det er ganske normalt å ha ned perioder også når man er på bedringens vei. Jeg lever i et håp.

Det er mange som går på det uten å være bipolar,så var ikke med tanke på at du evt hadde det at jeg nevnte det. Håpet er det siste som dør,så det er ikke så dumt å leve i håpet :)

Gjest Lunekjær
Skrevet

Det er helt normalt med humørsvingninger selv når man er deprimert. Jeg er enig med Blomst om at du bør drøfte alternative medisiner, evt stemningsstabiliserende. Lamictal er eksempel på et stemningsstabiliserende medikament som blir brukt av deprimerte (for ordens skyld - det er ikke et antidepressiva, men blir brukt i denne sammenhengen likevel).

Skrevet

Når jeg fikk depresjon var jeg konstant nedtrykt! Klarte ikke å gjøre noen ting så da gikk det ikke opp og ned. Takker for tips og svar;) quote name="Lunekjær" post="13463555" timestamp="1383330720"]

Det er helt normalt med humørsvingninger selv når man er deprimert. Jeg er enig med Blomst om at du bør drøfte alternative medisiner, evt stemningsstabiliserende. Lamictal er eksempel på et stemningsstabiliserende medikament som blir brukt av deprimerte (for ordens skyld - det er ikke et antidepressiva, men blir brukt i denne sammenhengen likevel).

Gjest badeand1
Skrevet

Stemningsstabiliserende (Lamictal) hjelper meg hvertfall. Men kjenner de svingningene enda, bare ikke i så stor grad.

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Stemningsstabiliserende (Lamictal) hjelper meg hvertfall. Men kjenner de svingningene enda, bare ikke i så stor grad.

Jeg er også veldig fornøyd med den.

Endret av Blomst83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...