AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Jeg har iløpet av de to siste årene fått mer mannlig behåring på kroppen. Hva gjør dere som opplever det samme med problemet? Og hva kan egentlig være grunnene til det? Har vært hos legen å tatt noen hormonprøver, men når de var normale brydde de seg inne noe mer om det.. Det som plager meg mest er "barten", har fått mørke og noe lenger hår enn de små, lyse dunene jeg hadde tidligere. Her velger jeg å bleike de, men de viser jo fremdeles veldig godt. Ønsker ikke å vokse de bort, da jeg vil få mørkere og hardere stubber mellom hver gang jeg kan vokse. Har også noen mørke litt lenger hår rundt omkring på hakepartiet. Enkelte av de nappes bort. Jeg har også fått lange mørke hår rundt brystvortene, dette er ekstremt sjenerende når jeg skal vise meg naken for menn, har blitt fryktelig mer sjenert og tilbakeholden når det kommer til nye partnere. Her napper jeg de bort, men det ender jo med harde stubber etterhvert det og. Vurderer å fjerne dette med laser. Også har jeg fått "veiviser". Har alltid hatt litt mer og mørkere hår der enn hva jeg har sett andre kvinner har, men nå har det blitt mer og enda mørkere. Her velger jeg å nappe bort de verste, og la resten være.. Men skulle gjerne blitt kvitt alt. Bruker utrolig mye tid på å fjerne/skjule dette, og kjenner jeg blir sliten av det. Og det gir meg mye dårligere selvtillit! Noen som er i samme situasjon? Er 27 år, har gått på ppiller i mange år, gikk over til minipillen for to år siden, men sluttet med den for ca ett år siden. Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7
fink Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Huff, skjønner at dette er plagsomt. Jeg er ikke i samme situasjon, men jeg har ingen erfaring med at voksing/napping av hår gir harde stubber. Tvert imot, mener jeg du trygt kan vokse, men at barbering er tingen å unngå, da avkuttede hår kan kjennes stubbete ut. Hvis du plages veldig ville jeg vurdert laser, ja. Lykke til 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Jeg fikk mer hår enn andre jenter under puberteten. Barberte jeg bare leggene så det ut som "hårshorts" på låra, så må barbere dem også. Jeg har også veiviser, napper bort hårene eller barberer. Napper også hår rundt brystvortene. Napper også litt på sidene på overleppa. Barberer også armer pga mye hårvekst. Dette er plagsomt og veldig tidkrevene. At jeg har søstre som har det samme problemet hjalp mye. Da følte jeg meg ikke som noe utskudd.Anonymous poster hash: 1af22...ca7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Hvorfor regnes kraftig behåring som maskulint egentlig ?? Behåring,kjønnshår og kroppshår er jo like mye kvinnelig og feminint. Det er ikke mange damer som er naturlig hårløse..bortsett fra de som ikke er blitt kjønnsmodne ennå da.... Anonymous poster hash: f1d84...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Hvorfor regnes kraftig behåring som maskulint egentlig ?? Behåring,kjønnshår og kroppshår er jo like mye kvinnelig og feminint. Det er ikke mange damer som er naturlig hårløse..bortsett fra de som ikke er blitt kjønnsmodne ennå da.... Anonymous poster hash: f1d84...7a2 Behåring kan være kvinnelig når det er korte lyse hår i mine øyne. Når disse blir mørkere og lenger og dermed mer tydelige, slik at feks man tydelig ser at det har dannet seg en bart, så er ikke det mye kvinnelig over det og det føles ikke særlig bra. Takk for svar til alle! Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7 1
Gjest Elseby13 Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Hei! Du kan trygt bruke voks på "barten", du får ikke grovere hår av det.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Hva er veiviser?Anonymous poster hash: 3ba74...60a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Hei! Du kan trygt bruke voks på "barten", du får ikke grovere hår av det. Jeg voksa bena tidligere, har pleid å få mørke hår når det vokser ut igjen der. Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Hva er veiviser?Anonymous poster hash: 3ba74...60a Hår rundt navelen og nedover. Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Behåring kan være kvinnelig når det er korte lyse hår i mine øyne. Når disse blir mørkere og lenger og dermed mer tydelige, slik at feks man tydelig ser at det har dannet seg en bart, så er ikke det mye kvinnelig over det og det føles ikke særlig bra. Takk for svar til alle! Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7 Ikke i ansiktet nei..Men ellers på kroppen er mørke og lange hår like naturlig og vanlig på kvinner som på menn. Og det er ikke noe maskulint over det. En stor og kraftig busk nedentil er både feminint og vakkert Anonymous poster hash: f1d84...7a2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Ikke i ansiktet nei..Men ellers på kroppen er mørke og lange hår like naturlig og vanlig på kvinner som på menn. Og det er ikke noe maskulint over det. En stor og kraftig busk nedentil er både feminint og vakkert Anonymous poster hash: f1d84...7a2 Der er nok ikke kjønnshår det er snakk om her. Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Der er nok ikke kjønnshår det er snakk om her. Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7 Var jo snakk om veiviser ol tidligere i tråden.... Anonymous poster hash: f1d84...7a2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Var jo snakk om veiviser ol tidligere i tråden.... Anonymous poster hash: f1d84...7a2 Veiviser er ikke kjønnshår, og det er da ingenting feminint med veiviser ?? Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Veiviser er ikke kjønnshår, og det er da ingenting feminint med veiviser ?? Anonymous poster hash: 4ce1b...0e7 Veiviseren henger jo sammen med kjønnshåret..men går vel strengt tatt under betegnelsen kroppshår da. Og jo,det er absolutt feminint og voksent med skikkelig veiviser på en kvinne Anonymous poster hash: f1d84...7a2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Jeg har en del hår jeg også. Fått mye mer de siste årene men ifg samboer er det bare fint. Det eneste han vil jeg skal fjerne er de mørke hårene i ansiktet. Anonymous poster hash: ba04a...556
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Når man vokser napper man ut hårene, så de vokser ikke ut igjen som stubber. Jeg vokser overleppa og det går helt fint. De første hårene som vokser ut igjen tar jeg med pinsett, og når det blir for omfattende tar jeg en voksstripe. Har kjøpt sånn hjemmevokssett på Vita, kostet bare en hundrings for 10 omganger, og er gjort på fem minutter før en skal i dusjen. Har også veiviser fra navlen og ned, men den er ikke synlig nok til at jeg gjør noe med den. Ingen har reagert på den heller. Enkelthår andre steder bruker jeg pinsetten på. Tror dette er vanlig når man blir eldre, for meg kom det litt etter jeg rundet tredve. Er det veldig ille kan du vurdere laserbehandling, det koster litt, men vil vel være verdt det hvis du plages med dette. Anonymous poster hash: 91227...395
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #17 Skrevet 5. november 2013 Vokser leppe.. Veiviseren tør jeg ikke gjøre noe med Anonymous poster hash: 35cc4...9d7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Vokser leppe.. Veiviseren tør jeg ikke gjøre noe med Anonymous poster hash: 35cc4...9d7 Veiviser er SEXY det Anonymous poster hash: f1d84...7a2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Jeg er mann og har mannlig behåring. hehe. Jeg hadde nesten "pels" på ryggen. Vokset og barberte ryggen gjorde jeg. Men ble drittlei dette og gikk for laserbehandling med diode. Nå etter 8 behandlinger og vel 35000 kr i utlegg er nå pelsen vekk. Har noen få hår igjen og de som er igjen er veldig tynne. Tenker å ta en 2-3 behandlinger til før jeg gir meg. Veldig fornøyd. :-) Slipper nå å kaste bort massevis av tid på barbering og voksing Anonymous poster hash: e210e...c89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå