Gå til innhold

Narkose


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor blir noen dårlige når de våkner av narkose og andre ikke?

Jeg har vært i narkose to ganger, operasjon av mandler og operasjon i fot.

Vært i toppform når jeg har våknet, nå skal jeg ta gastroskopi snart, i narkose. Er det annerledes der eller er jeg ganske "sikret" på å våkne i god form da også?



Anonymous poster hash: 8d608...cf7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt narkose tre ganger, jo kortere jeg har ligget i narkose, jo bedre har det gått. Ble opererert i 2,5 time i strekk en gang, og var kjempedårlig etterpå. Kort narkose (5-10 minutter) - ingen reaksjon.



Anonymous poster hash: 22702...9d2
Skrevet

Så vidt jeg forstår er det de beroligende medisinene man kan få før operasjon som gir mest plager, spesielt på kortere operasjoner. På lengere operasjoner rekker det beroligende å brytes ned før man våkner. De operasjonene jeg ikke har fått beroligende har jeg vært i fin form etterpå, enten operasjonen har vært lang (4-5 timer) eller kort (30min).

Skrevet

Interessant. Etter at jeg fjernet mandlene var jeg ikke dårlig, men de sa det var kun en lett narkose.

Da jeg skulle fjerne alle visdomstennene kirurgisk fikk jeg diverse lokale bedøvelser i tillegg til narkose og spydde som en gris og måtte bli lenger på sykehuset pga det...



Anonymous poster hash: 5a241...ab4
Skrevet

Hadde narkose i ca. 2 timer og merket ingenting av kvalme eller lignende. Hadde store kjøttsår i ganen og noen i halsen som ble betent etter ''pusteslange'' som var veldig vondt i flere uker. Praktisk måte å gå ned mange kg på kort tid på men anbefales ikke :(



Anonymous poster hash: 581bf...220
Skrevet

Interessant. Etter at jeg fjernet mandlene var jeg ikke dårlig, men de sa det var kun en lett narkose.

Da jeg skulle fjerne alle visdomstennene kirurgisk fikk jeg diverse lokale bedøvelser i tillegg til narkose og spydde som en gris og måtte bli lenger på sykehuset pga det...

Anonymous poster hash: 5a241...ab4

Jeg spydde også som er gris etter å ha vært i narkose og fikset tennene. Men ikke etter andre operasjoner under narkose.

Anonymous poster hash: 11986...cad

Skrevet

Det nok en veldig lett narkose du får da denne type undersøkelse tar jo ikke så lang tid.

Skrevet

Interessant. Etter at jeg fjernet mandlene var jeg ikke dårlig, men de sa det var kun en lett narkose.

Da jeg skulle fjerne alle visdomstennene kirurgisk fikk jeg diverse lokale bedøvelser i tillegg til narkose og spydde som en gris og måtte bli lenger på sykehuset pga det...

Anonymous poster hash: 5a241...ab4

jeg spydde blod og var kvalm hele dagen etter jeg fjernet mandlene jeg :P

Anonymous poster hash: 1f9f2...9c1

Skrevet

jeg spydde blod og var kvalm hele dagen etter jeg fjernet mandlene jeg :P

Anonymous poster hash: 1f9f2...9c1

Huffda :|

Jeg var i toppform husker jeg, snakket bare tull og koste meg med is!

Anonymous poster hash: 8d608...cf7

Gjest badeand1
Skrevet

Tatt narkose to ganger, følte meg fin begge gangene :)

Skrevet

Huffda :|

Jeg var i toppform husker jeg, snakket bare tull og koste meg med is!

Anonymous poster hash: 8d608...cf7

haha, ja, verste jeg har vært med på:P Nå har jeg vært i narkose kunn en gang da, og jeg var jo veldig lita, så jeg vet ikke hvordan det hadde gått om jeg skulle vært i narkose nå:P

Anonymous poster hash: 1f9f2...9c1

Skrevet

Det er veldig individuelt. Selv blir jeg kjempekvalm av narkosen og opiatene man får. Men man kan få kvalmestillende medisin om man sier i fra. Jeg har blitt operert flere ganger,mog da ga de kvalmestillende på forhånd også, for å forebygge kvalmen (kastet sånn opp og det var veldig ubehagelig).

Anonymous poster hash: 8e2a6...de3

Skrevet

Så vidt jeg forstår er det de beroligende medisinene man kan få før operasjon som gir mest plager, spesielt på kortere operasjoner. På lengere operasjoner rekker det beroligende å brytes ned før man våkner. De operasjonene jeg ikke har fått beroligende har jeg vært i fin form etterpå, enten operasjonen har vært lang (4-5 timer) eller kort (30min).

Det er nok opiatene og anestesimedisinen i deg selv om gir mest kvalme. Beroligende medisiner pleier ikke å gi kvalme.

Anonymous poster hash: 8e2a6...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...