Gå til innhold

Kompensasjon for reisetid - kommunalt ansatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har startet i en jobb for noen måneder siden.

Jeg har fått fast lønn, fri internett og telefon og 5 ekstra fridager i året som kompensasjon for overtid.

Men, jeg vet ikke om jeg skal få kompensert reisetid utover normal arbeidstid. Har liksom ikke villet spurt, for jeg synes det er litt ubehagelig. Har på 2 mnd 24 timer i reisetid, og det går jo ut av min fritid.

Ser at en del av lederne på desember lønn har utbetalt "kompensasjon møtetid", og lurer på om det kan være reisetid og slike ting.

Jeg jobber forøvrig i kommunal sektor og har en fagleder-stilling.

Hvordan er det hos andre kommuneansatte?

Jeg kan selvfølgelig spørre min leder, men synes det er litt ubehagelig. :/



Anonymous poster hash: f3da6...21c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert et dumt spørsmål, men du mener reising i forbindelse med jobb nå, ikke sant, og ikke reise fra hjemsted til og fra jobb? Er du på jobbtur og har ekstra reisetid i den forbindelse skal det nok kompenseres, det gjøres i hvert fall i staten.



Anonymous poster hash: 53cd4...67d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener reising i forbindelse med jobb, ja. Reising til og fra jobb blir jo noe annet.

Jeg tror jeg må sjekke dette litt, er ikke interessert i å la tusenvis av kroner gå til spille om det viser seg at jeg har krav på det.

Anonymous poster hash: f3da6...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener reising i forbindelse med jobb, ja. Reising til og fra jobb blir jo noe annet.

Jeg tror jeg må sjekke dette litt, er ikke interessert i å la tusenvis av kroner gå til spille om det viser seg at jeg har krav på det.

Anonymous poster hash: f3da6...21c

Hos oss får vi timene til avspasering, ikke utbetaling.

Anonymous poster hash: 53cd4...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...