Gå til innhold

Langweekend i desember, hvor bør man reise?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har snakket en del på lisboa, siden ingen har vært der før. Samboeren min kunne tenkt seg London, jeg har vært der på sommerstid en gang, men kan tenke meg det er veldig koselig rundt juletider!

Andre steder vi også vurderer er Madrid og Roma, litt bedre temperaturer der;)

Noen som har forslag og tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært på storbytur i desember før, men har veldig lyst å oppleve new york på denne tiden. Tenk bare home alone og det store juletreet, haha :) London og paris er jo også fine steder. Praha skal visst være rimlig og fint i juletidene.

Skrevet

Ja, new york hadde vært stas! Men da vil jeg ha mer enn tre netter :P

Skrevet

London!

Anonymous poster hash: 7e79c...fa6
Skrevet

Jeg gjentar meg selv sikkert til det kjedsommelige... Men Wien er perfekt om man liker julesteming, koselige (store og små) julemarkeder, flotte julegater, gløgg på gatehjørnene, museer, kultur og vakre bygg. Men det er jo ikke alle som synes det er like stas selvfølgelig. Men et tips.

Skrevet

Har ikke vært på storbytur i desember før, men har veldig lyst å oppleve new york på denne tiden. Tenk bare home alone og det store juletreet, haha :) London og paris er jo også fine steder. Praha skal visst være rimlig og fint i juletidene.

Akkurat det tenkte jeg også om NY og jul. Ble VELDIG skuffet. Var lite julepynt/lys i byen forutenom juletreet i rockefeller center :(

Skrevet

Jeg gjentar meg selv sikkert til det kjedsommelige... Men Wien er perfekt om man liker julesteming, koselige (store og små) julemarkeder, flotte julegater, gløgg på gatehjørnene, museer, kultur og vakre bygg. Men det er jo ikke alle som synes det er like stas selvfølgelig. Men et tips.

Wien kunne jeg tenkt meg;) Hvordan er temperaturen der før jul? :)

Skrevet

Wien kunne jeg tenkt meg;) Hvordan er temperaturen der før jul? :)

Det varierer. Østerrike er jo et vinterland, så er du heldig snør det store dotter :-). I fjor var jeg der første helgen i desember og da var det 4 til 6 plussgrader og tørt. Dagtid da... Man får likevel julestemningen. Været er uforutsigbart så jeg kan ikke garantere noen ting, men har vært der mange vintre med mye snø i Wien, men nå ser det ut til at det er litt mildere de siste par årene.

Skrevet

Jeg har også vært i Wien i desember, og det var skikkelig julestemning ja! Men kaldt når jeg var der, surt og noen minusgrader.

Skrevet

Jeg hadde tatt meg en tur til Barcelona eller Nice. Litt bedre temperatur der.

Eller så kan man ta en tur til Kiel med colorline sine båter fra oslo. Nå er det jo julebord tid ombord også.

Men London er en hyggelig storby og det er sikkert fint der rundt juletider.

Skrevet

Jeg anbefaler så absoultt London eller københavn! Utrolig masse fint å se, shoppe og ikke minst oppleve! Og det er ekstra stas i desember månedene :-D Og det er veldig rimelige priser både til London og københavn, så disse anbefaler jeg på det sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...