Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I årevis har jeg hatt mensen smerter. Og jeg hater å komme på jobb og ha vondt! Paracet og ibux hjelper ikke. Men smertene i de siste mnd har vært helt forferdelige! Jeg trodde jeg var gravid, så plutselig så fikk jeg mensen, så da tenkte jeg ikke noe over det. Men så lurte jeg på en ting. De siste mnd så har jeg hatt en litt rar mensen.

Jeg blør kanskje like mye som før, men jeg har begynt å ha mensen i 2-3 dager, så stopper det helt opp, 1-2 dager seinere så kommer det for fult igjen. Å da kan jeg blø konstant i flere timer før det roer seg. Også kan det ta 1-2 dager før det gir seg. Å når det kommer sånn plutselig, så får jeg så forferdelig vondt! Det er så vondt at jeg bare vil slå i alt som er. Blir rett og slett dårlig av det og, svimmel og kvalm.. Dette har vært i 2-3 siste mnd. Og begynner å lure på om det kan være noe galt. Jeg driver med undersøkelser pga jeg er mye syk.. Har vært sånn i et halvt år nå, også plutselig så kommer dette. Jeg vet ikke engang om det er normalt..

Er det noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste som kan hjelpe er nok fastlegen din :)

Skrevet

I årevis har jeg hatt mensen smerter. Og jeg hater å komme på jobb og ha vondt! Paracet og ibux hjelper ikke. Men smertene i de siste mnd har vært helt forferdelige! Jeg trodde jeg var gravid, så plutselig så fikk jeg mensen, så da tenkte jeg ikke noe over det. Men så lurte jeg på en ting. De siste mnd så har jeg hatt en litt rar mensen.

Jeg blør kanskje like mye som før, men jeg har begynt å ha mensen i 2-3 dager, så stopper det helt opp, 1-2 dager seinere så kommer det for fult igjen. Å da kan jeg blø konstant i flere timer før det roer seg. Også kan det ta 1-2 dager før det gir seg. Å når det kommer sånn plutselig, så får jeg så forferdelig vondt! Det er så vondt at jeg bare vil slå i alt som er. Blir rett og slett dårlig av det og, svimmel og kvalm.. Dette har vært i 2-3 siste mnd. Og begynner å lure på om det kan være noe galt. Jeg driver med undersøkelser pga jeg er mye syk.. Har vært sånn i et halvt år nå, også plutselig så kommer dette. Jeg vet ikke engang om det er normalt..

Er det noen som kan hjelpe?

Jeg har også hatt problemer med sterke smerter, og at jeg ikke har greid å konsentrere meg på skolen pga det. Etter at jeg begynte på p-piller har problemet blitt mindre, jeg har mindre smerter (trenger kun en paracet, i motsetning til før hvor jeg trengte flere doser sterkte smertestillende), og jeg kan også bestemme hvilken ukedag jeg vil ha mensen på. Derfor er jeg aldri plaget med smerter på skolen lengre fordi jeg alltid får mensen på lørdager!

Anonymous poster hash: 9f524...570

Skrevet

Går ikke på p-piller, fordi jeg prøver å få barn med samboer. Men syns mensen har vært så rar. I går kveld ble den borte, i dag for 2-3 timer siden kom den for fult igjen, å da var det paracet med engang! Så nå håper jeg at det går over snart!

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din og få en henvisning til en gynekolog som kan utrede deg. Muskelknuter i livmoren kan gi store blødninger og smerter.

P-piller kan hjelpe på menssmerter, også har man den fordelen at man selv kan bestemme hvilken dag man skal få mensen på. Få det til å passe så man kan være hjemme el.



Anonymous poster hash: 49298...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...