Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Problemer med nettbank, og supporten der sa jeg burde oppgradere OS X.

Det har jeg aldri gjort før......leter litt på nettet, men....vanskelig synes jeg.

Jeg har OS X 10.6.8. På applesidene ble jeg forvirret.....lieon, leopard, snow leopard??

Kan noen enkelt forklare hvordan jeg skal oppgradere, og hva jeg bør velge?

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest suphadupha
Skrevet

Hvilke problemer har du med nettbanken? :)

Skrevet

Nettbanken er ok nå.....haka av noe greier.....så ble det! :)

Nå er det selve oppdatering jeg spekulerer på........nå fant jeg noe som heter Mavericks også......forvirra......

Er det bare å kjøpe den i app-store, og trykke i vei? Må jeg passe på noe? Mister jeg noe?

Gjest suphadupha
Skrevet

Mavericks er den nye oppgraderingen til apple, som er gratis å laste ned fra app-store. Du skal ikke miste noe ved å innstallere den, bare å følge det som står på skjermen :)

Skrevet

Mavericks installert! Kjapt, enkelt og fungerer strålende!! :)

Mac'n var kjapp før, enda kjappere nå!

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd å logge på i nettbanken i 2 dager nå. Jeg har også Snow Leopard. Min mac er gammel, så jeg kan ikke oppgradere mer.

Så finner jeg ut at Java ikke blir oppdatert lenger i osx 10.6 på Firefox, må derfor prøve med Safari i følge nettbanken sine 'hjelpesider'. Har ikke brukt Safari på evigheter, nettopp fordi den funker dårlig på gammel os x.. :ler:

Uff på tide å kjøpe ny maskin.. Trist når det ikke er noe galt med den, bortsett fra at den ikke er rask og ny nok til nyere programvare. Også greier jeg ikke bestemme meg om jeg skal ha air eller pro. :bond::P

Mavericks har jeg ikke hørt om, må sjekke det.

I morra.. ;)

edit, men min er sikkert for gammel til det også. :ler:

Endret av loffen
Skrevet

Eneste jeg merker er at maskina ble litt kjappere......er vel med et par ekstra greier, men ikke merka noe forskjell enda.

Triste greier når gode datamaskiner ikke henger med lengre.....

Skrevet

Nettbanken er ok nå.....haka av noe greier.....så ble det! :)

Hva haket du av? Jeg har også problemer med nettbanken, selv om jeg har oppdatert til Mavericks.

Skrevet

Jeg hadde problemer før jeg oppgraderte til Mavericks......jeg hadde support fra banken på øret som guida meg gjennom det.....prøver å erindre hva han sa, og hvor jeg trykka og haka av, men.....sorry, finner ikke tilbake til det.

Etter jeg oppgraderte, måtte jeg laste ned den nye versjonen av Java, og jeg kan bare bruke nettbanken i Safari. (Crome støtter visst ikke den)

Skrevet

Ok.....jeg tror jeg fant det:

Java Control panel

Fane: Security

Ta vekk haken ved: Enable Java content in the browser

Så restarte browser.

Jeg tror det var slik.......

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...