AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Jeg har nå brukt p-ring lenge, og er fornøyd med dette. Jeg var i høst i samtale med sykepleier, og hun sa at det var uproblematisk å bruke tre ringer på rad før man fikk menstruasjon, om man ikke ønsket å ha mensen så ofte. Jeg hadde aldri gjort dette tidligere, men tenkte at det hørtes bra ut, så nå er jeg på min tredje ring. Det er meninga at jeg skal ta ut ringen på mandag, så ringperioden er straks over, men i går og i dag har jeg hatt bittelitt mellomblødning, og dette har fått meg til å bli bekymra. Jeg har aldri hatt mellomblødning før, har jeg fått det nå fordi kroppen min ikke takler å ha tre ringperioder på rad uten å ha mensen? Anonymous poster hash: 31b0e...8a5 Anonymous poster hash: 31b0e...8a5
@Maja Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Det er ikkje heilt uvanlig å få mellomblødning når ein hopper over mensen, særlig når ein gjer det fleire ganger på rad. Ingenting å bekymre seg for.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 En venninne av meg må ta p-ringen inn og ut til samme tidspunkt og må ha den ute en hel uke, hvis ikke blør hun i tide og utide. Jeg bytter p-ring ca hver tre og en halv uke og har blødning en eller to ganger i året uten noen mellomblødninger. Ikke alle tåler å hoppe over blødningen og får mellomblødninger. Det er ikke farlig, bare irriterende. Anonymous poster hash: 7afcc...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Men man er fortsatt like beskyttet når man har sex? Anonymous poster hash: 31b0e...8a5
@Maja Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 Men man er fortsatt like beskyttet når man har sex? Anonymous poster hash: 31b0e...8a5 Jepp
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Men betyr det at jeg får mellomblødninger at jeg egentlig ikke bør hoppe over mens? Anonymous poster hash: 31b0e...8a5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Men betyr det at jeg får mellomblødninger at jeg egentlig ikke bør hoppe over mens? Anonymous poster hash: 31b0e...8a5 Det betyr som regel at hormonene i kroppen din er sterkere enn hormonene i p-ringen. Det er ikke farlig for kroppen din, og du er, som @Maja sier, fortsatt beskyttet. Så det er opp til deg om du orker å styre med mellomblødningene eller ikke. Det kan være at du tåler å bruke to ringer på rad, det kan også være at du kan bruke tre ringer på rad neste gang du forsøker. Du må nesten se hvor mye du orker å eksperimentere. Anonymous poster hash: 7afcc...b5c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå