AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Hei. På mandag var jeg akkurat ferdig med mensen som hadde vart i 2 uker (pleier å vare i 4 dager) og var hos gynekolog samme dag. Dette var en time som hadde vært satt opp for lenge siden, så hadde ikke noe med den unormalt lange menstruasjonen å gjøre. Men han sa at alt så helt fint ut osv. Ikke brydde han seg stort om at jeg hadde hatt så lang menstruasjon heller. Men i dag har jeg fått mensen igjen da.. Og jeg klarer ikke tanken på å ha det så lenge igjen. Og det tærer sånn på sexlivet til meg og kjæresten. Så hva skal jeg gjøre nå? Går på microgynon, og har aldri opplevd noe sånt før. Anonymous poster hash: 02060...3d2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Bytt til cerazette hadde samme probleme som deg, men etter jeg bytta ble det bra Anonymous poster hash: ccc40...23b
Minya Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Har du glemt noen piller her og der? Tatt pillene til veldig varierende tider? Det er veldig vanlig ved bruk av Microgynon å få merkelig mens i de tilfellene. Du kan også gjøre et forsøk på å ta knekken på håpløs menstruasjon ved å gå kontinuerlig på piller i et par-tre-fire måneder for så å ta pillefri en gang i måneden etter det. Du kan få noe spotting, men sånn toukersmens blir det ihvertfall ikke. Går selv på Microgynon og har pillefri kun en gang i året fordi jeg synes mensen er pes. De gangene jeg har bomma voldsomt på pillene, har jeg fått små mellomblødninger, og da har jeg tatt en ukes pillefri for så å fortsette med kontinuerlig pilleknasking. For meg har det fungert fint.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Bytt til cerazette hadde samme probleme som deg, men etter jeg bytta ble det bra Anonymous poster hash: ccc40...23b Jeg har gått på cerazette, og aldri igjen. Verste jeg har vært borti. Gynekologen er helt enig med meg, og sier at jeg skal fortsette på microgynon. Har du glemt noen piller her og der? Tatt pillene til veldig varierende tider? Det er veldig vanlig ved bruk av Microgynon å få merkelig mens i de tilfellene. Du kan også gjøre et forsøk på å ta knekken på håpløs menstruasjon ved å gå kontinuerlig på piller i et par-tre-fire måneder for så å ta pillefri en gang i måneden etter det. Du kan få noe spotting, men sånn toukersmens blir det ihvertfall ikke. Går selv på Microgynon og har pillefri kun en gang i året fordi jeg synes mensen er pes. De gangene jeg har bomma voldsomt på pillene, har jeg fått små mellomblødninger, og da har jeg tatt en ukes pillefri for så å fortsette med kontinuerlig pilleknasking. For meg har det fungert fint. Jeg har ikke glemt en eneste pille, og har ikke tatt dem i varierende tid. Jeg går kontinuerlig på p-pillene uten stopp etter anbefaling av gynekolog, og det har aldri vært sånn tullete før nå. Jeg skal ikke ha pillefri uke i det hele tatt. Så jeg vet ikke jeg Ikke kan jeg være gravid heller, for da hadde han sett det på ultralyden. Men kan jo ta en test for sikkerhets skyld. -TS Anonymous poster hash: 02060...3d2
Minya Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 Hm, da ville jeg gjort motsatt, og tatt en pillefri uke nå likevel, for å få "blødd fra meg", for så å fortsette på pillene. Høres rart ut at gynekologen ikke brydde seg noe videre om at du hadde hatt mensen så lenge. Har du en kvinnelig fastlege du kan spørre om p-pillebruk i forhold til din generelle helsetilstand?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Hm, da ville jeg gjort motsatt, og tatt en pillefri uke nå likevel, for å få "blødd fra meg", for så å fortsette på pillene. Høres rart ut at gynekologen ikke brydde seg noe videre om at du hadde hatt mensen så lenge. Har du en kvinnelig fastlege du kan spørre om p-pillebruk i forhold til din generelle helsetilstand? Jeg var hos gynekologoverlege som var en mann. Han sa at det ikke var så farlig at jeg hadde hatt mensen i 2 uker, da alt så helt fint ut. Jeg er ung, så han sa at det kunne være hormonforandringer som var grunnen, og at det ville bli bedre om jeg fortsatte med å gå kontinuerlig på pillene. Jeg har en mannlig fastlege også, men har gått på p-piller i en del år nå og jeg fikk det av en kvinnelig lege på helsestasjonen. Men det er nok ikke noe fastlegen vet som gynekologen ikke vet. Anonymous poster hash: 02060...3d2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Hmm.. Nå har jeg bare litt brunlig utflod. Kanskje det bare var litt spotting da. Phew. -TS Anonymous poster hash: 02060...3d2
Minya Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Jeg var hos gynekologoverlege som var en mann. Han sa at det ikke var så farlig at jeg hadde hatt mensen i 2 uker, da alt så helt fint ut. Jeg er ung, så han sa at det kunne være hormonforandringer som var grunnen, og at det ville bli bedre om jeg fortsatte med å gå kontinuerlig på pillene. Jeg har en mannlig fastlege også, men har gått på p-piller i en del år nå og jeg fikk det av en kvinnelig lege på helsestasjonen. Men det er nok ikke noe fastlegen vet som gynekologen ikke vet. Anonymous poster hash: 02060...3d2 Tenkte mer at det er mye kvinner vet som ikke menn vet, uansett om de har hatt samme utdannelsen eller ikke Min tidligere fastlege var kvinne, mens min nåværende er mann. Nåværende fastlege sliter litt med å svare på enkelte spørsmål som min tidligere fastlege ikke hadde problemer med, ganske enkelt fordi hun vet hva som skjer i kvinnekroppen av egen erfaring i tillegg til utdannelsen. Nå skal jo i teorien en mannlig gynekolog være like dreven som en kvinnelig gynekolog, men kvinnen har fortsatt en fordel i egen erfaring.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 Tenkte mer at det er mye kvinner vet som ikke menn vet, uansett om de har hatt samme utdannelsen eller ikke Min tidligere fastlege var kvinne, mens min nåværende er mann. Nåværende fastlege sliter litt med å svare på enkelte spørsmål som min tidligere fastlege ikke hadde problemer med, ganske enkelt fordi hun vet hva som skjer i kvinnekroppen av egen erfaring i tillegg til utdannelsen. Nå skal jo i teorien en mannlig gynekolog være like dreven som en kvinnelig gynekolog, men kvinnen har fortsatt en fordel i egen erfaring. Ja, det har du vel rett i. Det var en dame som var der hos gynekologen da, for hun er sykepleier, og hun reagerte litt og sa "oi!" når jeg sa at jeg hadde hatt mensen i 2 uker. Og gynekologen hadde egentlig ikke noe klart svar på det, men den forrige gynekologen jeg var hos mener at jeg har endometriose og at sånne unormale blødninger er et symptom på det da. -TS Anonymous poster hash: 02060...3d2
Minya Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 Da ville jeg bedt om en ordentlig utredning slik at du får klarhet i om du har endo eller ikke. Om ikke annet for å finne ut av den rare menstruasjonen.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Da ville jeg bedt om en ordentlig utredning slik at du får klarhet i om du har endo eller ikke. Om ikke annet for å finne ut av den rare menstruasjonen. Eneste ordentlige utredningen på det er operasjon, noe verken jeg eller gyn vil gjøre. En sånn operasjon er ikke risikofritt, og ikke noe jeg vil gjøre "uten grunn". Det er vel sånn at det egentlig kanskje ikke er så mye å gjøre nå uansett. Man må bare vente til jeg har gått litt lengre på p-pillene og se om det stabiliserer seg da tror jeg. For i følge ultralyd og prøver er jeg i følge legen en frisk, ung kvinne -TS Anonymous poster hash: 02060...3d2
Minya Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Okay! Lykke til fremover! Håper det ordner seg når pillene får stabilisert syklusen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå