Gå til innhold

Er du for eller mot bompenger?

39 stemmer

1. 1. Hva mener du om bompenger?

• La den være slik den er
      6
    • Øk bompengeavgiften
      4
    • Fjern deler av avgiften
      2
    • Fjern den helt
      27

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare feige politikere bruker bompenger.

Dette er intet annet enn en ekstra skatt, og den bør derfor kreves inn via stats- eller kommuneskatt.

Alle bruker veiene, også de som ikke har bil.

Men, folk i Norge er så indoktrinert at de fremdeles tror at det å eie bil er luksus, at de som har bil har det bare for å cruise formålsløst rundt og brenne drivstoff av.

• Liker 2
Skrevet

Problemet med bompenger er at ikke mer enn halvparten, ofte mindre, av det bilistene betaler faktisk går til vei. Resten går til å bygge, drifte og rive ned bomstasjonene.

I byer er det greit med bomring for å prøve å redusere trafikken, ellers kunne det nok blitt løst på en mer fornuftig måte.

Anonymous poster hash: 5eef4...234
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er fullstendig mot bompenger, fordi det er dyrt og ineffektivt. Bompengefinansiering er først og fremst til fordel for selskapet som administrerer bommene. Riv skiten og erstatt de inntektene med en øket drivstoffutgift.

• Liker 2
Skrevet

Bompenger er en unødvendig kostbar måte å kreve inn skatter og avgifter på. Det hadde vært bedre om f.eks. bensinavgiften ble økt, for kostnaden med å kreve inn bensinavgiften er den samme enten man krever inn 1 krone eller 10.

• Liker 2
Skrevet

hipp som happ. Jeg ta offentlig transport.

Skrevet

Jeg er for! Jeg hater dere miljøstygginger med biler. Bruk offentlig transport, sparkstøtting, apostlenes hester, sykkel, ski, rullebrett osv istedet!

Anonymous poster hash: ba736...258

• Liker 2
Skrevet

Jeg er for! Jeg hater dere miljøstygginger med biler. Bruk offentlig transport, sparkstøtting, apostlenes hester, sykkel, ski, rullebrett osv istedet!

Da bør man heller øke bensinavgiften eller så. Mye av bompengene forsvinner til å opprettholde bomstasjonene. Det er en ineffektiv måte å kreve inn penger på, det er problemet med bompenger.

Jeg tar for øvrig offentlig transport selv og jeg eier ikke bil. Jeg er altså ingen "miljøstygging". Det er likevel fullt mulig å bruke fornuften.

Anonymous poster hash: ca2c9...ed2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for bompenger. Hvis man skal fjerne bompenger bør man også ha gratis ferger, alt annet er bare ulogisk.

Anonymous poster hash: 77357...fb4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er også i mot, av de grunner som er nevnt over. I tillegg er det en skatt som rammer usosialt og det er en uting.

Anonymous poster hash: 81db5...c61
Skrevet

Jeg er for bompenger. Bilene er en av de største synderne når det kommer til forurensning, og påfører befolkningen store helsemessige og økonomiske konsekvenser. Flere tiltak mot luftforuresning langs de mest trafikerte veien behøves, som flere tunneler med luftrensning, og denne kostnadene må bilistene rettmessig ta.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for bompenger. Hvis man skal fjerne bompenger bør man også ha gratis ferger, alt annet er bare ulogisk.

Det koster penger å drive en ferje. Det koster ikke penger å ikke ha bom et eller annet sted.

Anonymous poster hash: 5eef4...234

• Liker 1
Skrevet

Avgifter, avgifter, avgifter. Bare fordi jeg har bil så betyr det ikke at jeg er millionær. Og bil må jeg ha. Nei til bompenger!

• Liker 3
Skrevet

Avgifter, avgifter, avgifter. Bare fordi jeg har bil så betyr det ikke at jeg er millionær. Og bil må jeg ha. Nei til bompenger!

Hvorfor? Så lenge man er funksjonsfrisk kan man da gå, sykle og bruke ski?

• Liker 2
Skrevet

Det hadde heller ikke vært urimelig. Man kan utmerket godt definere en ferjeforbindelse som en veistrekning. Det er en bit av en vei der man enda ikke har en kjørbar forbindelse, og det burde ikke være bilistens problem. Det er ille nok at man må stå i kø, om man ikke også skal betale for å komme frem.

Skrevet (endret)

Lykke til med å gjøre det 3,5 mil hver vei til jobben hver dag og med en del bratte bakker på den strekningen også.

I følge google maps blir det da 14,5 timer å gå hver dag... Men pga bakkene blir det nok enda lenger tid i virkeligheten.

Og bussen går 2 ganger pr dag og ikke på noe tid som passer med jobben.

Endret av flesvik
  • 3 år senere...
Skrevet

litt av poenget med bompenger er at de som benytter veien og får glede av den, blir de som skal betale for den. Sånn sett er det jo ei ganske rettferdig ordning egentlig

AnonymBruker
Skrevet
På 3.11.2013 den 14.37, AnonymBruker skrev:

du har aldri bodd i distriktene har du vel ab?:fnise:

Anonymkode: 23956...6a5

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, kubrak skrev:

litt av poenget med bompenger er at de som benytter veien og får glede av den, blir de som skal betale for den. Sånn sett er det jo ei ganske rettferdig ordning egentlig

alle har glede av gode veier, også de uten bil. Gode veier betyr lave transportkostnader og billigere varer og tjenester, som gir flere jobber og større arbeidsmarkeder.

Anonymkode: 23956...6a5

Skrevet

Jeg er absolutt MOT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...