Gå til innhold

Har ventet på svar siden juli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av juli søkte jeg om AAP fordi jeg må avslutte studier og få behandling. Jeg sendte med alt av informasjon. Noen uker senere dro jeg på et møte med saksbehandleren og fikk vite at de krevde at jeg søkte om sykestipend fra lånekassen, og sendte bevis på det. Så jeg gjorde det. Behandlingen av søknaden skulle ta maks to måneder.

Nå sitter jeg her og venter fremdeles. Jeg har ringt nav utallige ganger. Hver gang prøver de å sette meg over til saksbehandler som ikke tar telefonen i de fleste tilfeller. De gangene jeg har snakket med henne sier hun at den har blitt glemt, men hun skal lage hastesak ut av det. Og det sier hun hver gang jeg faktisk får tak i henne. For selv om hun skal ringe tilbake innen to virkedager gjør hun det aldri.

En gang fikk jeg også kjeft fordi hun påsto at jeg hadde sendt søknaden i september, og da jeg fikk forklart at nei, det var i juli, så skulle hun lage hastesak. Sist gang vi snakket sammen sa hun at jeg skulle få svar i begynnelsen av denne uken. Jeg har ringt, ingen svar og ingen oppringning tilbake.

Hva skal egentlig til for å få fart på dette? Jeg skal snart få langvarig behandling (om ei uke), jeg har ikke mottatt penger siden stipendet i juni og er blakk. Veldig blakk...

Noen som kan råde meg? Hva burde jeg gjøre?



Anonymous poster hash: e900d...e25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med fylkesmannens kontor og forklar situasjonen. Kanskje du kan få de til å ta kontakt med NAV og få litt fortgang i sakene...

Jeg gjorde det en gang, da jeg ble lei av å ikke få noe svar fra NAV. Da skal jeg love deg at ting skjedde, og det fort.....



Anonymous poster hash: 8329b...782
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha utnyttet mulighetene til sykestipend før det blir aktuelt med aap.... Så du må uansett vente til saken med lånekassen er avklart. Vanlig saksbehandlingstid på aap er mellom 2-4 mnd om all dokumentasjon er på plass i saken...



Anonymous poster hash: 6ad9d...d4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan og ta ca 3-4 mnd når det gjelder søknad på AAP, spesielt når de mangler papirer og må se gjennom saken på ny.



Anonymous poster hash: e1634...882
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn søknad om AAP i slutten av Juli. Saken min ble avsluttet i dag, så ja, det tar tid og det er nok endel løgne og bortforklaringer. Mas og klag DET hjelper til slutt!



Anonymous poster hash: 657e5...8cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send mail, så har du alt de sier skriftlig.

Anonymous poster hash: 60862...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mail, så har du alt de sier skriftlig.

Anonymous poster hash: 60862...bb5

Lykke til med å få mailadressen til saksbehandler.

Anonymous poster hash: 8f4fa...dc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...