Gjest Wilhelmine Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Det er alltid så mye negativitet når det gjelder Halloween, og fikk lyst til å starte en tråd der vi kan skryte litt av ungene også. Selv har jeg kledd meg ut litt, og åpner med et smil for de som kommer. De får en liten godteriting hver (fox, kjærlighet på pinne etc). Alle som har vært her i dag (10-15 stykker tenker jeg) hittil, har vært høflige, og takket pent. De har vært utkledd som monstre, spøkelser, katter og prinsesser og har oppført seg eksemplarisk. Om foreldrene står borti veien vet jeg ikke, men de som har gått her har vært kjempeflinke :D Takk til dere foreldre som har oppdratt barna deres til å bli flinke og hyggelige barn. Velkommen tilbake neste år. Med deres hjelp kan vi kanskje få kvalt det dårlige ryktet Halloween har fått på grunn av noen bøllefrø som benytter anledningen til å gjøre hærverk.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har gått halloween runde i kveld med min 5 åring for første gang. Jeg har møtte blide og fornøyde barn og foreldre og svært hyggelige naboer som har åpnet døra med et smil!Var i utgangspunktet skeptisk da jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg liker denne nye tradisjonen men etter kveldens runde er jeg mye mer positiv! Ungene har storkost seg og har takket fornøyd for det de har fått overalt hvor de har vært... Veldig kjekt og gjentas nok til neste år! Anonymous poster hash: f6b53...dda 2
Gjest Awzm me Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Enig. Synes det er kjempekoselig med halloween-barn som går ute. Dessverre ganske få som går rundt i gatene her :/
minister-mio Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Kjempehyggelige unger på døra her også! 20 stykker tror jeg!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg hadde pyntet opp med gresskarpå utsiden og godteri som ventet, men ingen kom. Ja,ja mer godteri på meg. Anonymous poster hash: 5f350...262 4
Guybrush Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Hadde vært veldig greit om de som går hadde fulgt et regelsett ala det som er vanlig i USA: er det lykt utenfor døra og lys i entreen er det bare å ringe på. Er det ikke - gå til neste hus. I tillegg er det ikke vanlig at tenåringer går rundt og ringer på - kun hvis de følger sine små søsken som ikke kan gå alene.
HedvigR Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Har vært mange barn på døra her i dag, flere enn vanlig, antagelig siden vi hadde gresskar utafor døra. Alle har oppført seg helt eksemplariske, vært høflge og takket for godteriet. Har bare vært koselig hver gang det banket på 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Hadde de i det minste holdt seg til denne ene kvelden, men det dras jo ut over to helger i tillegg.. Anonymous poster hash: 4e0d3...7d0 2
Gjest Houdini Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Tror ikke det har vært noen på døren her. Phew!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Flinke barn rydder rommet sitt, de flyr ikke ned nabolaget og tigger godteri! Anonymous poster hash: 4e0d3...7d0 4
Kara W Skrevet 31. oktober 2013 #11 Skrevet 31. oktober 2013 I år har jeg hatt under 20 stykker her. I fjor fikk jeg knapt satt meg ned mellom hver gang det ringte på, så nå sitter jeg igjen med veldig mye godteri. Angrer på at jeg ikke gav mer til de som kom, for de var både hyggelige å pent utkledd. Jeg har aldri opplevd at noen ringer på utenom Halloween. Da hadde de fått beskjed om å komme tilbake på riktig dag. Man går ikke rundt og tigger godteri på tilfeldige dager. 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #12 Skrevet 31. oktober 2013 Hadde de i det minste holdt seg til denne ene kvelden, men det dras jo ut over to helger i tillegg.. Anonymous poster hash: 4e0d3...7d0 Dette er noe av problemet. Folk insisterer på å adoptere en skikk, men tar seg ikke tid til å lære reglene, som at det kun gås på riktig dag, ikke i helgene, og det Guybrush nevner. Anonymous poster hash: bfdd2...9c3 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #13 Skrevet 31. oktober 2013 I år har jeg hatt under 20 stykker her. I fjor fikk jeg knapt satt meg ned mellom hver gang det ringte på, så nå sitter jeg igjen med veldig mye godteri. Angrer på at jeg ikke gav mer til de som kom, for de var både hyggelige å pent utkledd. Jeg har aldri opplevd at noen ringer på utenom Halloween. Da hadde de fått beskjed om å komme tilbake på riktig dag. Man går ikke rundt og tigger godteri på tilfeldige dager. Her er det i hvert fall helt vanlig at de kommer påfølgende fredag/lørdag også. Anonymous poster hash: 4e0d3...7d0
Gjest Wilhelmine Skrevet 31. oktober 2013 #14 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har ikke hatt noen tenåringer her. Jeg hadde jo alt lys på og inviterte inn, så jeg vet ikke om de løp på dørene der lyset var slokket. Ellers er jeg helt enige i at foreldre bør fortelle om reglene som gjelder, med slukte utelamper og slik. Jeg håper og tror at etterhvert som årene går og skikken blir mer vanlig, kommer reglene til å bli mer kjent også. Av alle som var her var det riktignok bare en gruppe som hadde refleksvester, og det skremte meg litt! Jeg bor riktignok i et stille boligfelt, men det er ikke noe gangvei eller noe. Så det er noe å notere seg, foreldre, husk refleks!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #15 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg er dritforbanna nå, og ønsker hele Halloween-dritten et visst sted Vi bor i et borettslag med mye småbarnsfamilier, så vi er pent nødt til å stille opp på dette for å ikke bli fullstendig uglesett av naboene. Vi hadde derfor kjøpt inn en hel del godteri for å dele ut hvis det skulle komme noen på døra, og det kom også fire stykker i alderen 6-8 år som var veldig søte og fint utkledd, og de fikk selvsagt godteri. En halvtimes tid senere hørte vi plutselig et heftig smell på ruta (det hadde ikke ringt på i forkant, så det var ikke vi som var kjipe og ikke ville åpne eller gi godteri), mannen løper ut og ser en guttegjeng i 12-13-års-alderen som løper alt de kan bort fra huset vårt. Jeg sjekker vinduet det smalt i, og ser at det renner masse egg nedover ruta OG det er en lang sprekk over hele ruta. Ser utenfor vinduet, og der ligger en revnet pose med eggeskall og en stor stein inni. Mannen løp etter guttegjengen, men fikk selvsagt ikke tak i dem. Så nå blir vi jo å erstatte den ødelagte ruta selv, vi aner jo ikke hvem disse guttene er. Faen ta Halloween-dritten, det burde bare ha vært forbudt Anonymous poster hash: d4086...67b 5
Gjest Wilhelmine Skrevet 31. oktober 2013 #16 Skrevet 31. oktober 2013 Ikke skyld på Halloween for at noen unger er drittunger. Disse ungene som gjør hærverk er nok ikke englebarn de andre 364 dagene i året heller. For all del, jeg skjønner at du er forbannet, det hadde jeg også vært. Synd ikke mannen din fikk tak i dem, og fikk funnet ut av hvem de er, så foreldrene kunne betalt for pøbelbarna sine. Men jeg mener likevel at det ikke er Halloween sin skyld at det finnes jævelunger. De finnes, desverre, og vil bruke en hver unnskyldning de kan tenke seg til å skape bøll. Om noen år har de øl og urin i vanngeværet under russefeiringen. Og noen år senere sitter de inne for innbrudd, herverk eller vold.
Lionshade Skrevet 31. oktober 2013 #17 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg er dritforbanna nå, og ønsker hele Halloween-dritten et visst sted Vi bor i et borettslag med mye småbarnsfamilier, så vi er pent nødt til å stille opp på dette for å ikke bli fullstendig uglesett av naboene. Vi hadde derfor kjøpt inn en hel del godteri for å dele ut hvis det skulle komme noen på døra, og det kom også fire stykker i alderen 6-8 år som var veldig søte og fint utkledd, og de fikk selvsagt godteri. En halvtimes tid senere hørte vi plutselig et heftig smell på ruta (det hadde ikke ringt på i forkant, så det var ikke vi som var kjipe og ikke ville åpne eller gi godteri), mannen løper ut og ser en guttegjeng i 12-13-års-alderen som løper alt de kan bort fra huset vårt. Jeg sjekker vinduet det smalt i, og ser at det renner masse egg nedover ruta OG det er en lang sprekk over hele ruta. Ser utenfor vinduet, og der ligger en revnet pose med eggeskall og en stor stein inni. Mannen løp etter guttegjengen, men fikk selvsagt ikke tak i dem. Så nå blir vi jo å erstatte den ødelagte ruta selv, vi aner jo ikke hvem disse guttene er. Faen ta Halloween-dritten, det burde bare ha vært forbudt Anonymous poster hash: d4086...67b Fy f*en, skjønner godt at du er fly forbanna nå! Makan til drittunger Hvis noen at hadde gjort det på mitt hus hadde jeg stappet den revnende posen opp et visst sted på drittungene. Synd du ikke vet hvem drittungene er for da skulle de betalt for å fikse den ødelagte ruta. til deg og mannen din
Guybrush Skrevet 31. oktober 2013 #18 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg er dritforbanna nå, og ønsker hele Halloween-dritten et visst sted Vi bor i et borettslag med mye småbarnsfamilier, så vi er pent nødt til å stille opp på dette for å ikke bli fullstendig uglesett av naboene. Vi hadde derfor kjøpt inn en hel del godteri for å dele ut hvis det skulle komme noen på døra, og det kom også fire stykker i alderen 6-8 år som var veldig søte og fint utkledd, og de fikk selvsagt godteri. En halvtimes tid senere hørte vi plutselig et heftig smell på ruta (det hadde ikke ringt på i forkant, så det var ikke vi som var kjipe og ikke ville åpne eller gi godteri), mannen løper ut og ser en guttegjeng i 12-13-års-alderen som løper alt de kan bort fra huset vårt. Jeg sjekker vinduet det smalt i, og ser at det renner masse egg nedover ruta OG det er en lang sprekk over hele ruta. Ser utenfor vinduet, og der ligger en revnet pose med eggeskall og en stor stein inni. Mannen løp etter guttegjengen, men fikk selvsagt ikke tak i dem. Så nå blir vi jo å erstatte den ødelagte ruta selv, vi aner jo ikke hvem disse guttene er. Faen ta Halloween-dritten, det burde bare ha vært forbudt Anonymous poster hash: d4086...67b Hærverk er allerede forbudt..... 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #19 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg vil bare minne dere foreldre på at det er mørky ute nå og mange av barna er kledd ut i mørke kostymer. Bruk refleks! Bruk refleks! Bruk refleks! Bruk refleks! Det har vært mange nesten-ulykker i gaten her i kveld. Ikke la barna gå alene. Det finnes så mange rare folk det ute. Naboen min skrek "bø!" hver gang han åpnet døren og den stakkars lille pjokken på 5-6 som gikk alene ble livredd og begynte å gråte. Han husket nesten ikke hvor han bodde. Anonymous poster hash: 7bd2d...0d1 2
Gjest Wilhelmine Skrevet 31. oktober 2013 #20 Skrevet 31. oktober 2013 Ikke la barna gå alene. Det finnes så mange rare folk det ute. Naboen min skrek "bø!" hver gang han åpnet døren og den stakkars lille pjokken på 5-6 som gikk alene ble livredd og begynte å gråte. Han husket nesten ikke hvor han bodde.Anonymous poster hash: 7bd2d...0d1 Ja, drittunger kommer i alle aldre, tydligvis. Hvis man ikke vil ha besøk, så får man la være å åpne. Jeg har null respekt for voksne mennesker som går inn for å være slem mot unger, atpåtil unger som ikke har gjort dem større urett enn å ringe på døra deres. Unger kan da i det minste unnskyldes med det - at de er unger. Hvilken unnskyldning har de som skremmer små barn, gir dem forgiftet/alkoholholdig mat og drikke, blotter seg og gud vet hva annet folk har truet med her i tråden. Å ringe på andres dør er faktisk ikke ulovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå