Gå til innhold

korsett til å bruke under kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på jakt etter korsett å bruke under kjole, men de jeg finner er kun til bruk utenpå klær og egner seg ikke til bruk under.

Noen som vet hvor de har? Må være kvalitet, så de tåler å strammes litt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var jeg her om dagen, og de selger ut de de har igjen og ingen som kan brukes under kjole. Endte opp med et anna lekkert korsett da :hoppendeglad:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Der var jeg her om dagen, og de selger ut de de har igjen og ingen som kan brukes under kjole. Endte opp med et anna lekkert korsett da :hoppendeglad:

Få vi være så snille og se... :pls:

Lenke duger helt fint.

Edit: Trist utvalget da blir mindre her i Norge...men, når jeg ser at en pakke med 6 strømpestropper koster 299,- så kan jeg faktisk forstå noe av det...

Jeg kjøpte nemlig 2 slike pakker à 6 strømestropper til mine 2 sist anskaffede korsetter (de ble levert uten) og betalte £10 per pakke og £4,25 for ekspedisjon og porto.

Need I say more...

Endret av Lille-pus
Skrevet

Få vi være så snille og se... :pls:

Lenke duger helt fint.

Edit: Trist utvalget da blir mindre her i Norge...men, når jeg ser at en pakke med 6 strømpestropper koster 299,- så kan jeg faktisk forstå noe av det...

Jeg kjøpte nemlig 2 slike pakker à 6 strømestropper til mine 2 sist anskaffede korsetter (de ble levert uten) og betalte £10 per pakke og £4,25 for ekspedisjon og porto.

Need I say more...

Denne kjøpte jeg, rålekkert spør du meg ! :)

http://www.manillusion.no/pigalle-morticia-underbust-corset-r%C3%B8d-sort-p-5324.html

Får vel bare gi seg ikast og tørre å bestille slike ting fra utlandet også. Har hvertfall tidligere vært veldig skeptisk, ettersom jeg har opplevd så stort sprik i størrelsene.

Strømpestroppene-hvor kjøpte du de? Alltid kjekt med potensielt ny input til valg av nettbutikker :)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Denne kjøpte jeg, rålekkert spør du meg ! :)

http://www.manillusion.no/pigalle-morticia-underbust-corset-r%C3%B8d-sort-p-5324.html

Får vel bare gi seg ikast og tørre å bestille slike ting fra utlandet også. Har hvertfall tidligere vært veldig skeptisk, ettersom jeg har opplevd så stort sprik i størrelsene.

Strømpestroppene-hvor kjøpte du de? Alltid kjekt med potensielt ny input til valg av nettbutikker :)

Korsettet ditt skal jeg se på når dagen er over (ikke alle sider er like tilgjengelige på dagtid) ;)

Strømpestroppene kjøpte jeg på eBay,

Trenger du hvite så finnes både hvite og sorte hos Joannas Wardrobe, og hos produsenten What Katie Did.(når de har på lager....)

Hadde et akuttbehov for stropper til dette i skogsgrønt.

Edit: Det korsettet ditt er absolutt rålekkert ! Fantastisk nydelig :) Tenk utenpå en sort blyantkjole..... wow !

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Korsettet ditt skal jeg se på når dagen er over (ikke alle sider er like tilgjengelige på dagtid) ;)

Strømpestroppene kjøpte jeg på eBay,

Trenger du hvite så finnes både hvite og sorte hos Joannas Wardrobe, og hos produsenten What Katie Did.(når de har på lager....)

Edit: Det korsettet ditt er absolutt rålekkert ! Fantastisk nydelig :) Tenk utenpå en sort blyantkjole..... wow !

Ja, det var relativt lite utvalg der nå, men en liten skatt hadde de igjen til meg :) Blyantkjole er faktisk planen, med 3kvart lange ermer-oh so classy! :)

Det korsettet jeg kjøpte no var "What Katie Did", har du noe erfaring med størrelsene deres? Fikk beskjed i butikken at det jeg kjøpte var litt stort i str. Tenker sånn hva en br velge hos andre levrandører etc.

Joannas Wardrobe-mye lekkert! Og et par korsetter som ser ut til å fungere under kjole. Jippi!! *kikke til øyet blir stort og vått* :)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Ja, det var relativt lite utvalg der nå, men en liten skatt hadde de igjen til meg :) Blyantkjole er faktisk planen, med 3kvart lange ermer-oh so classy! :)

Det korsettet jeg kjøpte no var "What Katie Did", har du noe erfaring med størrelsene deres? Fikk beskjed i butikken at det jeg kjøpte var litt stort i str. Tenker sånn hva en br velge hos andre levrandører etc.

Joannas Wardrobe-mye lekkert! Og et par korsetter som ser ut til å fungere under kjole. Jippi!! *kikke til øyet blir stort og vått* :)

Hmmm... og min erfaring er at What Katie Did ikke er spesielt store i størrelsen, men nå sammenlikner jeg mine WKD korsett med de korsettene jeg (også) har i mitt eie fra Valkyrie Corsets og Vollers Corsets...

Erfaringen er at modesy panelet (som dekker åpningen på ryggen under snorene) er kortere på de fleste WKD modellene enn på Vakyrie og Vollers.

WKD oppgir at 3-4 tommers livreduksjon oppnås med deres korsetter, men Vollers sier 4-5 tommer.

Dette skyldes størrelsen på modesty panelet ;)

Ett av WKD korsettene min har modesty panel på kun 15 cm, mens ett av Valkyrie sine har 18,5 cm.

Med andre ord mer enn en hel tomme i forskjell mellom disse to.

Det er modellforskjeller. Jeg har vært i korsettskuffen og målt nå :fnise:

Edit: Modellforskjeller kan enklest demonstreres her tror jeg...

4-6 tommer

3-4 tommer

Valgte eksempler fra den minste av produsentene. Korsettene deres er... fantastiske !

Endret av Lille-pus
Skrevet

Morticia-korsettene kan strammes mer enn de andre modellene til What Katie Did, så jeg bruker en størrelse mindre. :)

Morticia er det perfekte korsett for timeglassfigurer, og er så nydelig at jeg etterhvert har opparbeidet meg en samling på fire eller fem. :fnise:

Skrevet

hvordan er dette i forhold til "flatklemte pupper" fenomenet ? har testet en god del modeller men finner ingen som er formsydd/presset i cupen så du får litt fasong sett fra siden og ikke bare forfra.

de ser fasongformede ut på modellbildet men når de kommer så er de paddeflate og uten antydning til cup.

Gjest Lille-pus
Skrevet

hvordan er dette i forhold til "flatklemte pupper" fenomenet ? har testet en god del modeller men finner ingen som er formsydd/presset i cupen så du får litt fasong sett fra siden og ikke bare forfra.

de ser fasongformede ut på modellbildet men når de kommer så er de paddeflate og uten antydning til cup.

'Tempest' korsettet har faktisk sydde cup'er :Nikke:

WKD har 2 overburst modeller som er designet for kvinner med litt mer kurver (de oppgir C-F cup. Jeg bruker D eller E og vil nok mene at med en C cup kan man risikere å få litt vel god plass i den sydde cup'en).

Tilbake til saken...

De to modelene er 'Tempest' og 'Storm' (selvsagt)

Dette bildet er hentet fra produktsiden for 'Storm'.

what_katie_did_storm_corset.ct_2_large.j

Men.... snører du dem riktig? Dumt spørsmål, men jeg spør det nå alikevel da...

Bær over med meg om du synes jeg er en real idiot som kan spørre om noe så innlysende :fnise:

Skrevet

Men.... snører du dem riktig? Dumt spørsmål, men jeg spør det nå alikevel da...

Bær over med meg om du synes jeg er en real idiot som kan spørre om noe så innlysende :fnise:

he he, ja i følge en ekspert på voliers så gjør jeg det. de sitter greit sånn sett men jeg liker ikke den flate fasongen jeg får når det ikke er formpressede cuper bare ;)

de du linker til ser bedre ut men jeg mistenker at de er for korte i lengden siden jeg pleier å bruke de som har ekstra lengde.

Gjest Lille-pus
Skrevet

he he, ja i følge en ekspert på voliers så gjør jeg det. de sitter greit sånn sett men jeg liker ikke den flate fasongen jeg får når det ikke er formpressede cuper bare ;)

de du linker til ser bedre ut men jeg mistenker at de er for korte i lengden siden jeg pleier å bruke de som har ekstra lengde.

Akkurat.......

Vel, du og jeg vet at korsett normalt ikke kommer med formpressede cup'er.

Tempest og Storm er unnatk fra normalen, - slik jeg kjenner 'normalen' da, uten at jeg på langt nær kjenner alle modeller og samtlige produsenter.

En tur til utsalgssteder i London vil nok være den enkleste løsningen... med mindre man snakker godt med en av produsentene og får sitt eget korsett spesialprodusert etter helt eget ønske :)

- det er en mulighet og der kan Valkyrie Corsets være en bra kandidat.

Prismessig ligger de ikke i den nederste enden av skalaen, men jeg kan innestå for kvaliteten på dem.

Alternativt kan underburst korsett være det du søker etter?

Serina fra Valkyrie Corsets er en god kanidat siden det er longline underburst.

Jeg har det selv, men i en utgave som er spesialsydd for den butikken jeg kjøpte det i. Bruker det utenpå en smal, sort blyantkjole.

Skrevet

njæ, er ikke helt på underbuststilen, det kler ikke min kropp hvis du skjønner.

har vurdert å høre med vollers om de kan lage et custom til meg med litt mer formede cuper og lengde en det crystal har. skader jo ikke å sende en mail til WKD og høre der heller vil jeg tro for jeg likte virkelig designet på de du viser her.

prisen for et custom er jeg absolutt villig til å betale så lenge jeg får et plagg jeg er 100 % fornøyd med.

Skrevet

Aaaahhhhhhh...... mye lekkert å se her!

Hvorfor ble ikke jeg født som jente?? :wink:

Jeg har så veeeldig lyst til å være med på en ordentlig jentekveld en gang, kle meg opp i masse fine dameklær.

Skrevet

Her var det mye lekkert. Spesielt korsettet til Nimis :wow:

Ettersom vi først er på temaet overbust, vet noen hvilke som passer til en A-cup? Alle overbuster jeg har prøvd er alt for vie øverst, så jeg har kun underbusts.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

njæ, er ikke helt på underbuststilen, det kler ikke min kropp hvis du skjønner.

har vurdert å høre med vollers om de kan lage et custom til meg med litt mer formede cuper og lengde en det crystal har. skader jo ikke å sende en mail til WKD og høre der heller vil jeg tro for jeg likte virkelig designet på de du viser her.

prisen for et custom er jeg absolutt villig til å betale så lenge jeg får et plagg jeg er 100 % fornøyd med.

Gi det et forsøk, men jeg tviler på at de store produsentene er like villige som de små... Det er noe med det liksom.

Slenger denne lenken som et tips sånn i tilfellet de store (Vollers og WKD) ikke kan/vil/ønsker være like kreative som de små :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

slettes ikke dumt, at de allerede har et opplegg for custom er jo en fordel.

takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...