Gå til innhold

Består aldri lappen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strøket på oppkjøring 3 ganger nå. :( Jeg skal ha ny om et par uker.. Kjenner jeg gruer meg noe enormt, og er sykt nervøs allerede nå!

Første gangen så hadde jeg ikke så store forventinger, jeg forventet ikke å bestå, ville bare gjøre mitt beste og se på den som en slags test om jeg ikke bestod. Det jeg gjorde feil da var ikke noe stort, var noen småfeil, dårlig parkering pluss at jeg ikke greide sikkerhetsspørmålet.

Andre gangen forventet jeg virkelig å bestå, syntes det gikk kjempebra, og var veldig fornøyd med kjøringa egentlig. Feilen denne gangen var at jeg håndterte kjøretøyet dårlig. Forstod ikke helt hva hun mente med det, men går ut i fra at det har noe med giringen å gjøre?

Når jeg skulle kjøre opp 3. gangen, hadde jeg øvd MASSE. Hatt mange kjøretimer, kjørt mye med foreldrene, og alle var sikker på at jeg skulle bestå. Men tror nervene ødela for meg her. Det er det verste jeg har kjørt på lenge. Kvelte giren, stressa, hadde gråten i halsen gjennom hele turen osv..

Jeg vet jeg egentlig kan!! Kjørelærer sier at det ikke burde være noe problem for meg å bestå om jeg kjører slik jeg gjør med han, har aldri kommet opp i noen farlige situasjoner når jeg har øvelseskjørt osv.. føler egentlig jeg har kontroll..

Det er bare at jeg blir så sykt nervøs, og gjør masse dumme feil.. Aner ikke hvordan dette skal gå nå. :( Egentlig har jeg mista motet helt, og lyst til å gi opp. Men jeg trenger virkelig lappen nå (er snart 20) og foreldrene mine har ikke tid og mulighet til å kjøre meg på jobb hver dag, og det er dårlig med busser her jeg bor. De fleste av vennene mine har lappen, og jeg føler meg egentlig dum og tiltaksløs.. VIL ha lappen, og jeg vet at jeg kan kjøre bil.. Greier bare ikke å prestere når det gjelder.

Har litt problemer med lukeparkering og rygging, noen ganger går det veldig bra, mens andre ganger går det bare ikke. Har tenkt å øve masse på dette fremover da..

Noen som har noen tips? Flere som har strøket mange ganger, men som fikk en positiv slutt? :(

Anonymous poster hash: d73e7...b02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strøyk 3 ganger jeg også. Stod på 4!

Det har nok bare å gjøre med at man er sinnsykt nervøs. Du klarer det denne gangen, bare slapp av!! :) Ei i klassen min strøk 6 ganger, så det finnes folk som har det verre! Lykke til!! Bare tenk på at personen som sitter attmed deg er en veninne :)

Anonymous poster hash: f3a3a...17b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner folk som egentlig er flinke til å kjøre, men som blir så sinnsykt nervøse på oppkjøring at de stryker. Du kan klare det! :)

Anonymous poster hash: a0985...60a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Nerver kan ødelegge så mye. Mitt tips er å prate høyt med seg selv. Si at du ser høyt.Si alt du skal gjøre høyt.Det skjerper konsentrasjonen din,og som oftes vil du da høre om det du tenker å gjøre er rett/galt. Jeg gjorde dette under oppkjøring,og sensos sa at jeg ikke var den eneste som gjorde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at noen har med seg kjørelærer på oppkjøring, dersom det er mulig kan det kanskje gjøre deg litt tryggere?

Anonymous poster hash: 25c13...b5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle! :hug:

En liten trøst å høre at det ikke bare er jeg som stryker flere ganger! Får bare prøve å slappe av og ikke tenke på at det er oppkjøring.. :)

Anonymous poster hash: 46409...45f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...