AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Noen som har en energi lampe i hus? Fungerer dette? Jeg produserer lite melotanin om vinteren, og har lett for vinterdepresjoner. En venninne hadde kjøpt Energilampe i håp om at det skal bli bedre. Hun mener også at en blir brunere av den? (dette er ikke det jeg er ute etter av lampen da) Anonymous poster hash: 5b223...55d
Sillicious Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Oh, aldri hørt om - men hørtes veldig interessant ut! :D 1
Miss Lucky Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Dagslyslampe du mener? Funket i alle fall dårlig for meg (Ikke en billig variant, men en som visstnok skulle være skikkelig ) Endret 30. oktober 2013 av Miss Lucky
Lutetium 71 Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Noen som har en energi lampe i hus? Fungerer dette? Jeg produserer lite melotanin om vinteren, og har lett for vinterdepresjoner. En venninne hadde kjøpt Energilampe i håp om at det skal bli bedre. Hun mener også at en blir brunere av den? (dette er ikke det jeg er ute etter av lampen da) Anonymous poster hash: 5b223...55d Tror ikke det. Kikket inni en sånn energilampe en gang, og der sto det en helt vanlig lyspære! Og, nei, det var ikke noe billig ræl heller, Philips etellerannet? Man må vel inn med lysrør om man skal få ut UVstråling, og man kan vel heller ikke ha frostet glass mellom deg og lysrøret. Endret 30. oktober 2013 av Lutetium 71
Gjest Blomst83 Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Det fungerte dårlig på meg,og jeg fikk låne av legen min,så det var av de variantene som kostet en del.
irislily Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Kan da ikke være en vanlig lyspære når energilamper skal gi deg vitamin D, økt melatonin, osv.
Thorn Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Dagslyslamper skal gi 10.000 lux, vanlig lyspærer gir ikke det. Så om man har kjøpt dagslyslampe med vanlig lyspære har man virkelig blitt lurt... Men ser at mange blander dagslyslampe og wake up-lys, blant annet nettbutikken til Expert... Wake up-lysene til Philips har vel kun 250 lux, så om man tror at den har samme virkning som en dagslyslampe er det klart man vil bli skuffet. Om man blir brun av en vanlig dagslyslampe tviler jeg egentlig litt på, alle jeg har vært borti har hatt UV-filter. TS, er du usikker ville jeg rett og slett ha kjøpt en hos Lefdal eller Elkjøp. Da kan du levere den tilbake innen 30 dager om du ikke merker noen virkning 1
Gjest Blomst83 Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Jeg fikk låne av legen min,så det går ann å undersøke om legekontoret du bruker har en til utlån.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Du blir ikke brun og du får heller ikke d-vitamin av en dagslyslampe. Anonymous poster hash: 2ddd1...e1d 1
Gjest Vevila Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Jeg har en, våkner vel litt lettere til når jeg bruker den om morgenen, ellers ingen effekt på humør/depresjon desverre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå