Gå til innhold

Bostøtte? (desperat)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du er under barnevernet har de overtatt omsorgen for deg, og foreldrene de skal ikke betale eller underholde deg.

Anonymous poster hash: 72d2e...703

Nei det var ikke slik at barnevernet hadde overtatt omsorgen for meg i dette tilfellet.

Og jeg måtte ha mine foreldres tilatelse for å kunne flytte dit.

Anonymous poster hash: 7eb57...9d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du flytter bort kan du gå skole og få bortestipend, reisepenger, osv. Kanskje litt lån og om foreldrene dine ikke tjener så altfor mye.

Skrevet (endret)

Stemmer det, men da må man ha skriv fra ppt, psykolog, barnevernet eller lignende. Barnevernet skal da først ga en sak på deg og skriver det ikke slike brev i hytt og pine.

Vil du flytte ut og forventer støtte er det ofte mye annet som må foregå hjemme enn at typen din bor der og at du må hjelpe til litt hjemme for det er helt normalt. Er det for mye for deg bør du vurdere om det riktige er og la typen din bo der i tillegg..

Stemmer at man må ha et skriv, men man må ikke nødvendigvis være i BV for å få dette.

Hun jeg kjente som mottok en slik støtte fikk rektor til å skrive brev for seg.

Det står på Lånekassen sine sider at de godtar brev fra skolen, så jeg ville snakket med dem først. De kjenner sikkert til TS sin situasjon med en funksjonshemmet søster osv.

Når TS allerede er 16 år bør hun kunne bo for seg selv, er en del 16- åringer som gjør det. Om hun bør ta kjæresten med seg er jeg vel mer tvilende til.

Endret av yxnyx
Skrevet

Stemmer at man må ha et skriv, men man må ikke nødvendigvis være i BV for å få dette.

Hun jeg kjente som mottok en slik støtte fikk rektor til å skrive brev for seg.

Det står på Lånekassen sine sider at de godtar brev fra skolen, så jeg ville snakket med dem først. De kjenner sikkert til TS sin situasjon med en funksjonshemmet søster osv.

Når TS allerede er 16 år bør hun kunne bo for seg selv, er en del 16- åringer som gjør det. Om hun bør ta kjæresten med seg er jeg vel mer tvilende til.

Dersom man velger denne veien, så må man være klar over at man ikke vil kunne få hjelp av NAV, men klare seg med det man får fra Lånekassen, samt evt ekstrajobb. Når man ikke er myndig vil foreldrene måtte skrive under på lånesøknad til Lånekassen.

Anonymous poster hash: 0ffb9...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...