Gå til innhold

Selge kjolen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff dette er bare "teit". Jeg har lagt ut kjolen for salg etter å ha brukt den i mitt bryllup for 5 md siden. Nå har jeg fått to interesserte kjøpere og plutselig blir jeg i tvil om jeg skal selge den.

Jeg trenger ikke pengene, men jeg trenger heller ikke kjolen. Den er vanskelig å sy om også (snakket med en syerske om det). Det er jo bare "tull" å ha den hengende vel... Den skal ikke brukes igjen, og ikke har jeg/vi barn (skal ikke ha heller).

Blir bare litt vemodig selvfølgelig. Noen som har opplevd det samme? Og bare pøs på med gode grunner til å bli kvitt den...

Anonymous poster hash: 30645...57d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer ikke til å selge min fordi jeg vil at min datter skal få muligheten til å velge om hun vil bruke den om hun skal gifte seg. (Har ikke funnet kjole enda, men kommer nok til å ende opp med en klassisk tidløs en tror jeg. Datteren min er bare to år enda )

Dette er min grunn, så om du ikke skal ha barn så må du nesten bare kjenne på hva DIN grunn er for å ikke selge den :) er det bare minner og sentimentalt, så må du kjenne på om selve kjolen gir deg andre følelser enn det bryllupsbildene gjør :)

Anonymous poster hash: c5517...df6

Skrevet

Så lenge du har plass til den, og som du sier; ikke trenger pengene, hvorfor selge? Hadde nok beholdt den bare fordi det er koselig. Du kan ta den frem hver bryllupsdag :)

Skrevet

Jeg synes du skal tillate deg selv å spare på et sentimentalt minne uten å unnskylde deg selv overfor andre, eller føle dårlig samvittighet for det. Du er ikke klar, og da skal du heller ikke selge kjolen. En vakker dag, langt, langt frem i tiden, så vil du plutselig ikke kjenne det samme behovet for å beholde kjolen som det du gjør nå, og da vil det også føles riktig å gi den bort/selge den.

Skrevet

Jeg har ikke solgt min ennå, og sliter med tanken på å selge den. Og det er selv om jeg egentlig ikke har plass til den OG kunne trengt pengene. Men greia er det at jeg får vondt i magen av å tenke på at en annen brud skal ha på MIN brudekjole. Jeg vet det er kjempeteit, men det er sånn det føles. Nå har ikke jeg en kjole det er 12 av på dusinet heller, jeg har en spesialsydd kjole som det nesten garantert ikke finnes maken til fra før. Dermed så er den så veldig MIN, og jeg har ikke lyst til at noen andre skal kunne gjøre den til sin. Igjen: jeg vet det er irrasjonelt og idiotisk, men jeg kan ikke noe for det.

Anonymous poster hash: ad570...35c
Skrevet

Jeg solgte kjolen min. Var en kjole som egentlig ikke fantes i Norge, så er antakelig den eneste av sitt slag i landet. Men jeg syntes det var så koselig at noen andre kunne få glede av den :) Ikke hadde jeg noe behov for å ha den hengende i skapet heller, jeg så ikke på den i det hele tatt mellom bryllupet og da jeg solgte den. Jeg synes det er mye viktigere å ha bilder av kjolen, da ser jeg hvordan jeg var som brud i stedet for å ta frem en kjole og måtte se for meg hvordan den så/ser ut på.

Skrevet

Takk for innspill jenter! :-). Nå har jeg solgt kjolen :-). Hun som kom å prøvde den så alldeles nydelig ut i den, og jeg innså at jeg overhode ikke har bruk for å ha den hengende i skapet mitt. Var nok bare i hodet mitt det ble litt rart sånn med en gang. Jeg har veldig sansen for gjenbruk generelt sett, og dette er jo genialt - når en anne også liker kjolen og ser strålende ut i den!

TS

Anonymous poster hash: 30645...57d
  • Liker 3
Skrevet

Jeg går og grubler på det samme, men kanskje er det på tide å få den renset og solgt? Har i hvert fall ikke egentlig plass i skapet. Posen har så vidt vært åpnet en gang siden bryllupet. Og det hadde vært kjekt med pengene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...