Jump to content
Sign in to follow this  
Guest anonym

Kyllingfilet - Hvordan steke i ovn?

Recommended Posts

Guest Trinitel

Sitter her og funderer på kyllingfiletene jeg skal lage til middag / kveldskos. Vil gjerne prøve en variant og steke dem i ovnen, og har lyst til å prøve å surre spekeskine rundt før det stekes. Snakka med noen som hadde gjort det, og det ble visst sååå godt...

Mitt spørsmål er altså: Hvordan steke kyllingfileter i ovn, men eller uten spekeskinke. Hva med temperatur, hvor lenge, må de være i stekepose, bør de marineres osv.

Er litt grønn her, så alle tips mottas med takk :P

Fortsetter under...

Guest 1111

Jeg er ikke sikker på steketider og tempratur, men pakk kyllingfiletene inn i aluminiumsfolie så blir de ikke tørre. i stedet blir de saftige og gode :)

Guest Poirot

Svinefilet blir bra på 200C i 20 min, kanskej dette gjelder kylling også?

tilli

Når jeg lager panerte kyllingfileter som er fylt med soltørkede tomater, har jeg ovnen på 200C og steketid 30-35min.

Guest Xavia

Jeg legger kyllingfileer i ildfast fat på en seng av : paprika, rød og hvit løk, krydder og urter. Dette stekes på 160 grader i 30 minutter. Kjempegodt! Så 30 min på 160 grader skulle holde for deg. 200 grader synes jeg hørtes litt mye ut.

Arkana

Kyllingfileter alene (uten fyll eller innpakking) bruner jeg raskt i panne og ettersteker i ovn ved 200 grader i 6-7 minutter. Da blir den saftig og god inni. Når jeg lager f.eks. kylling Kiev (fylt med hvitløksmør og sprø panering utenpå) brunes den også først i panne og så ettersteking ved 190 grader i ca 30 minutter.

Annonse

Guest care

Jeg bruker å steke kyllingfileer i 200 grader i 2 timer. Da blir de helt perfekte. :wink:

LilleBille
Jeg bruker å steke kyllingfileer i 200 grader i 2 timer. Da blir de helt perfekte. :wink:

Er det noe igjen av dem da? Blir det ikke bare kull??

'Lilly'

:o :o :o

Guest care

Er det noe igjen av dem da? Blir det ikke bare kull??

Nei, de da hadde jeg vel aldri stekt dem så lenge.

Guest Xavia

I 2 TIMER?? Blir de ikke fryktelig tørre da?? Det må ha vært noe annet enn fileer du lagde tror jeg!! :sjarmor:

Guest Bjørnsdatter

Noen som så den ;) -smileyen? :ler:

Jeg lagde kyllingfilet surret i spekeskinke her for ikke så lenge siden (improvisert). Tok kyllingfilet, parmesanost og litt div. krydder (basilikum, timian, pepper), rullet dem inn i spekeskinke og knøt en hyssing rundt så de ikke skulle sprike. Brunet litt i panna, og så strødde jeg over litt parmesan og putta i ovnen på 200 grader i... tja... 5-10 minutter ca.

Sammen med asparges i spekeskinke med bløtkokt egg var det veldig veldig godt! (det er faktisk kjempedigg å dyppe asparges i bløtkokt eggeplomme!)

Guest care

I 2 TIMER?? Blir de ikke fryktelig tørre da?? Det må ha vært noe annet enn fileer du lagde tror jeg!! :sjarmor:

Nei de blir ikke tørre. De blir faktisk møre og fine. :wink: Så er det viktig å ha en god marinade på. :wink:

Annonse

Guest gamlå

det må da bli bare sorte skosåler av

Guest Marlo

To timer, haha, ja det må jeg nesten pröve bare for å se hvordan det ser ut :ler:

Guest Kokk

Lav temp på ovnen! Sett ovnen på 80-100grader. Fres file'n raskt i varm panne på begge sider, sett file'n i ovnen til den får en kjernetemp på 62grader. Da blir den supersaftig :)

Optimalt sett bør du alltid bruke meget lav temp på ovnsteking av kjøtt/fisk/fjærkre. Langtidsteking gir en helt annen smak og safter.

AnonymBruker

Lav temp på ovnen! Sett ovnen på 80-100grader. Fres file'n raskt i varm panne på begge sider, sett file'n i ovnen til den får en kjernetemp på 62grader. Da blir den supersaftig http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif

Optimalt sett bør du alltid bruke meget lav temp på ovnsteking av kjøtt/fisk/fjærkre. Langtidsteking gir en helt annen smak og safter.

Ja, stek den på 60 grader 8 timer.

Anonymous poster hash: 94eef...6c0

Snowblind

180 grader i ca 25 minutter.

Guest Funky Punk

Kun kyllingfilet legger jeg i ildfast form, har litt olje oppi og steker den i ca 20 minutter på 180-200 grader.

Har aldri tatt tiden eksakt, men aldri opplevd at den har blitt tørr

Steker den kjapt i panna først.

gjestgjestgjest1

Drar denne litt opp..

Jeg har noen stekeposer liggende hjemme. Har noen prøvd å putte matfløte i stekepose? Med kylling, grønnsaker og poteter?