Gå til innhold

Har jeg angst for oppkast?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kastet opp veldig mye som liten, men har aldri opplevd noe veldig ekkelt og negativt med det. De siste årene har jeg kastet opp veldig sjelden, men det virker som om at kroppen min har angst for å kaste opp.

Jeg føler selv at jeg ikke har noen problemer med det, men det kan vel lære ubevisst? Hvordan tar jeg da tak i problemet?

Jeg kastet opp sist nå på torsdag fordi jeg gikk på paralgin forte som jeg ikke tålte så bra, og da jeg var liten så husker jeg at jeg ble helt frisk og fin etter jeg hadde kastet opp. Nå derimot fikk jeg masse røde prikker i ansiktet under huden spesielt rundt øynene (har hørt at det er noe som skjer om kroppen blir utsatt for ekstrem anstrengelse eller noe) og jeg var helt ødelagt hele dagen etterpå bare etter å ha kastet opp en gang.

Så kan noen hjelpe meg litt her? Hvorfor er det sånn nå? Det virker som om at det blir verre og verre for hver gang jeg kaster opp egentlig. Forrige gang var i desember da jeg var innlagt på sykehuset, og det var ille men ikke like ille som denne gangen.

Anonymous poster hash: 23ebd...e31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som du har angst for oppkast

Anonymous poster hash: 3a561...b4d
Gjest Blomst83
Skrevet

Er det pga de prikkene du lurer på om du har angst for det? Forstår ikke helt.Men sånn umiddelbart kan ikke se noe i innlegget ditt som tilsier at du har noe psyksiske (les angst) problemer knyttet til det å kaste opp.

Skrevet

Hei du!

Jeg tror nok ikke du har angst for oppkast, men heller at du kanskje er litt "fobisk" mot det. Jeg sliter med angst for oppkast, og det er så ille at jeg nesten ikke klarer å være på skole/jobb. Det resulterer i at jeg føler meg kvalm hele tiden (vanlig for angst), så jeg er inne i en ond sirkel. Men selvfølgelig, det trenger ikke være SÅ ille for å være angst. Hvis du føler dette er noe som du er så redd for at det ødelegger for livskvaliteten din, ja - da er det nok angst.

Anonymous poster hash: 5debe...fe9
Skrevet

Det er da normalt å være redd for å kaste opp, da dette jo er veldig ubehagelig! Det betyr ikke at man har angst.

Anonymous poster hash: cc893...e2e
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...