Gå til innhold

Hvordan invitere henne ut?


Japlut7

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er for øyeblikket veldig interessert i en jente som jeg studerer sammen med. Har lyst til å invitere henne med ut på date/kaffe/vin, men føler aldri at den riktige muligheten byr seg. Nesten hver gang jeg møter henne er det andre medstudenter like i nærheten, og jeg tenker det er upassende å invitere henne ut mens andre hører på. Samtidig tenker jeg det blir feil å invitere henne ut igjennom facebook, siden vi tross alt møtes face to face et par ganger i uka. Er også redd for at jeg skal virke umoden dersom jeg inviterer henne ut digitalt. Hvordan mener dere jeg bør gå frem? Andre kreative metoder jeg kan benytte meg av?
Må for øvrig også nevne at jeg er litt redd for å ødelegge "miljøet" mellom oss dersom hun avslår min invitasjon, vi skal jo tross alt studere sammen frem til sommeren. Har dog ikke lyst til å vente så lenge med å invitere henne ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du er i min klasse og at jeg får en hyggelig beskjed på en lapp av deg :) Kommer ikke til å skade miljøet selv om du er "feil fyr" :-) Og jeg skal ikke si det til de andre tihihi



Anonymous poster hash: 404c3...58f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at elektronisk er bedre enn ingenting, det er også den minst skumle måten å gjøre dette på. Men satser jo på at den rette anledningen vil by seg om ikke så alt for lenge. Håper bare ikke nervene ødelegger dersom den rette sjansen byr seg. Kanskje jeg bør gi henne en lapp dersom jeg ikke får sagt det jeg skal si. Har også tenkt på å gi henne en spennende bursdagspresang som et lite «hint»:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Er enig i at elektronisk er bedre enn ingenting, det er også den minst skumle måten å gjøre dette på. Men satser jo på at den rette anledningen vil by seg om ikke så alt for lenge. Håper bare ikke nervene ødelegger dersom den rette sjansen byr seg. Kanskje jeg bør gi henne en lapp dersom jeg ikke får sagt det jeg skal si. Har også tenkt på å gi henne en spennende bursdagspresang som et lite «hint» :)

Nei, nei og atter nei.

Du tenker som en jente og om du ikke alt er kategorisert som en venn er du på full fart vei dit, mens hun har seksuelle fantasier som involverer analsex med professoren sin eller andre gutter i klassen, helst flere på en gang. Hun drømmer om å bli sprutet ned og du drømmer om å gi henne en bursdagsgave med et hint.

Kvinner responderer på maskulinitet og ingenting du har skrevet her er særlig maskulint. Du prøver å fjerne all risiko og vil aller helst at hun skal ta initiativ og vurderer å gi henne en bursdagsgave som et lite hint? Høres nesten i grenseland manipulativt ut.

Om dette høres strengt ut, så sier jeg det ikke for å bebreide deg, men for å hjelpe deg og få deg til å våkne opp.

L har alt gitt deg løsningen den 29. oktober. Skap en situasjon hvor det er naturlig å spørre henne direkte ansikt til ansikt. Det burde ikke være så vanskelig. Du kan for eksempel følge henne på vei hjemover eller mot bussen slik at du får henne på tomannshånd.

Og så spør du bare direkte, enten i et stille øyeblikk eller du kan ignorere noe hun sier eller svare på et spørsmål hun stiller deg ved å si for eksempel:

"Har du lyst å finne på noe en kveld?"

"Har du lyst å dele en flaske vin og bli bedre kjent i morgen kveld?"

"Jeg hadde elsket å blitt bedre kjent med deg. Når er du ledig denne uken?"

Og så holder du kjeft og venter på at hun svarer.

Skummelt? Mest sannsynligvis. Og selv om hun skulle avvise deg, er det mye bedre at hun gjør det, enn at du avviser deg selv ved å aldri prøve.

Sånn. Nå vet du hva du skal gjøre. Ingen magiske replikker eller feminine trekk. Just fucking do it.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke finne på noe faglig dere kan diskutere over en kaffe?



Anonymous poster hash: f2874...38d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at det helt klart er best å invitere henne ut face to face. Problemet er at vi ikke har noen felles fag i høst, slik at jeg vanligvis bare møter henne er på lesesalen. Kan jo følge etter henne når hun går for dagen eller vente på henne utenfor toalettet, men da vil jeg føle meg som en "stalker". Det er kanskje greit å "stalke" litt så lenge det er et engangstilfelle?
Heldigvis skal vi på samme klassefest om få dager, der vil jeg forhåpentligvis få en mulighet til å prate litt med henne privat. Eller hvis musikken blir høy kan jeg sikkert få spurt henne uten å bekymre meg for at andre skal høre det. Eventuelt dra henne med ut på dansegulvet å spør henne der. Mange muligheter;) Tar gjerne i mot forslag om hvordan jeg "skaper en passende situasjon" på fest.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Problemet er at vi ikke har noen felles fag i høst, slik at jeg vanligvis bare møter henne er på lesesalen. Kan jo følge etter henne når hun går for dagen eller vente på henne utenfor toalettet, men da vil jeg føle meg som en "stalker". Det er kanskje greit å "stalke" litt så lenge det er et engangstilfelle?

Heldigvis skal vi på samme klassefest om få dager, der vil jeg forhåpentligvis få en mulighet til å prate litt med henne privat. Eller hvis musikken blir høy kan jeg sikkert få spurt henne uten å bekymre meg for at andre skal høre det. Eventuelt dra henne med ut på dansegulvet å spør henne der. Mange muligheter;) Tar gjerne i mot forslag om hvordan jeg "skaper en passende situasjon" på fest.

Det eneste problemet her er at du oppfører deg som en pyse og er ekstremt opptatt av å ikke drite deg ut eller hva andre skulle mene om deg. Ikke særlig maskulint. I tillegg har du plassert henne på en uoppnåelig pidestall, i.e., "...der vil jeg forhåpentligvis få muligheten til å prate med henne privat".

Hvorfor i helvete er du så bekymret over at andre skal høre noe? Er du flau fordi du liker en jente? Hvordan skal du kunne være kjæresten hennes om du er redd at hun og andre skal få vite at du liker henne?

Hør her. Vi skal ikke mange årene tilbake før det var vanlig at menn gikk i krig og kjempet for å overleve med livet som innsats. Her er du redd for å vise en søt liten jente at du liker henne og har lyst å bli bedre kjent med henne.

Snap out of it, bro.

Du vet hva du skal gjøre. Nå er det bare å gjøre det. Det finnes ingen magiske linjer.

Jeg liker ikke så godt linjen til Gjest, fordi den plasserer deg under henne, men det er i hvert fall bedre enn å ikke si NOE slik du har gjort til nå. Og husk, jo lenger du venter, jo større er sannsynligheten for at en annen mann med handlekraft bare kommer og tar henne.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snap out of it, bro.

Du vet hva du skal gjøre. Nå er det bare å gjøre det. Det finnes ingen magiske linjer.

Jeg liker ikke så godt linjen til Gjest, fordi den plasserer deg under henne, men det er i hvert fall bedre enn å ikke si NOE slik du har gjort til nå. Og husk, jo lenger du venter, jo større er sannsynligheten for at en annen mann med handlekraft bare kommer og tar henne.

:)

Jeg har også funnet på dumme unnskyldninger til å ikke handle i det siste. Er bare å snappe out of it som du sier og kjøre på.

Ts, spør henne om hun dere kan finne på noe en av dagene du har ledig i uken. "Har du lyst å finne på noe en dag? Passer tirsdag eller fredag klokken nønønø? :) Hvis hun spør hva dere skal gjøre kan du si at det er super hemmelig og at man må være csi agent for å få adgang til den informasjonen :P Hehe, trenger ikke det altså.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei og atter nei.

Du tenker som en jente og om du ikke alt er kategorisert som en venn er du på full fart vei dit, mens hun har seksuelle fantasier som involverer analsex med professoren sin eller andre gutter i klassen, helst flere på en gang. Hun drømmer om å bli sprutet ned og du drømmer om å gi henne en bursdagsgave med et hint.

Kvinner responderer på maskulinitet og ingenting du har skrevet her er særlig maskulint. Du prøver å fjerne all risiko og vil aller helst at hun skal ta initiativ og vurderer å gi henne en bursdagsgave som et lite hint? Høres nesten i grenseland manipulativt ut.

Om dette høres strengt ut, så sier jeg det ikke for å bebreide deg, men for å hjelpe deg og få deg til å våkne opp.

L har alt gitt deg løsningen den 29. oktober. Skap en situasjon hvor det er naturlig å spørre henne direkte ansikt til ansikt. Det burde ikke være så vanskelig. Du kan for eksempel følge henne på vei hjemover eller mot bussen slik at du får henne på tomannshånd.

Og så spør du bare direkte, enten i et stille øyeblikk eller du kan ignorere noe hun sier eller svare på et spørsmål hun stiller deg ved å si for eksempel:

"Har du lyst å finne på noe en kveld?"

"Har du lyst å dele en flaske vin og bli bedre kjent i morgen kveld?"

"Jeg hadde elsket å blitt bedre kjent med deg. Når er du ledig denne uken?"

Og så holder du kjeft og venter på at hun svarer.

Skummelt? Mest sannsynligvis. Og selv om hun skulle avvise deg, er det mye bedre at hun gjør det, enn at du avviser deg selv ved å aldri prøve.

Sånn. Nå vet du hva du skal gjøre. Ingen magiske replikker eller feminine trekk. Just fucking do it.

:)

Enig:) men dropp "elsket". Høres litt vel intenst ut:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er på ingen måte flau over å like henne, og kan godt vise det offentlig. Grunnen til at jeg tenkte å gjøre det på tomannshold er fordi jeg har blitt fortalt at mange jenter syns det er ubehagelig å bli stilt slike spørsmål mens kjensfolk hører på. Men det er kanskje feil? Er egentlig bare ute etter å maksimere sjansen for suksess. Uansett er jeg sikker på at jeg får gjort det denne gangen ;)

Hun er forresten ikke så "liten", men det er en helt annen sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke overanalyser det! Gjør det du føler for, det du føler virker mest rett i øyeblikket. Og heller over facebook enn ingenting. :)

Om hun ikke er interessert i deg på den måten, da vil hun nok si nei uansett hvor eller hvordan du spør henne ut.

Min kjæreste snakket mye med meg over facebook/mobil i dating-fasen (også før vi startet å gå ut sammen), og vi er enda sammen etter to år. :) Jeg tror ikke det hadde hatt noe å si hvordan han ba meg ut, fordi jeg hadde lyst til det uansett. Det blir jo mer personlig ansikt til ansikt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Vel? Hvordan i helvete gikk det? :)

Hvorfor i helvete er du så bekymret over at andre skal høre noe? Er du flau fordi du liker en jente? Hvordan skal du kunne være kjæresten hennes om du er redd at hun og andre skal få vite at du liker henne?

Hør her. Vi skal ikke mange årene tilbake før det var vanlig at menn gikk i krig og kjempet for å overleve med livet som innsats. Her er du redd for å vise en søt liten jente at du liker henne og har lyst å bli bedre kjent med henne.

Jeg tenkte faktisk litt mer på det jeg skrev her i går og ble igjen påminnet dette når jeg leste en artikkel i dagens Sunnmørsposten om sentralisering:

Folk kan få til store ting. Nyleg kom det ut ei ny bok om tungtvannsaksjonen på Rjukan for over 70 år sidan. Den tyske øvstkommanderande kalla dette «det beste kuppet han noensinne hadde sett». Kom denne stordåden som resultat av «stordriftsfordeler og robust kompetanse»? Nei, snarare tvert i mot. Den 22 år gamle Joacim Rønneberg frå Ålesund fekk oppdraget, plukka ut ei lita gruppe unge menn som med enormt mot og tungt slit lukkast med den «umulege» oppgåva.

Og her er vi nervøse for å vise en jente at vi liker henne og usikker på hvordan vi skal gå frem?

Jeg tror det er på tide å få litt større "problemer" og utfordringer i livet enn jenter.

:)

Endret av JakeGreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...