Gå til innhold

nakkesmerter og syn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med nakke og skulder smerter i flere år..merker når jeg er veldig øm og sår i nakke/skuldre så føler jeg synet på den siden jeg har vondt er anstrengt.ser ikke dårligere vandkelig å forklare. Noen som har det slik?

Anonymous poster hash: c48bc...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan være en kobling faktisk..nakkesmerte (spesielt sternocleidomastoid-muskelen) kan påvirke syn, gi smerte i kjeve og øre.

Fra http://www.natural-solutions-for-muscle-pain.com/sternocleidomastoid-muscle.html

Visual and Eye Disturbance from the Sternocleidomastoid Muscle

The sternal division can create tearing and reddening (blood shot) in the same side eye. It can also create a "drooping" of the eyelid caused by a spasm of the muscle around the eye (the obicularis oculi muscle). This muscle can also create twitching of the eye or eyelid. There can also be blurring of vision, dimming of perceived light intensity, and double vision. The print may even seem to "jump around" when a patient tries to read. These symptoms seem to be due to the referred effect on the eye muscles.

Endret av karella
Skrevet

Merker det når jeg har vondt. Smerter ved øret , så går det en svak smerter til øyne , tinning på den siden det er vondt..:-)

Skrevet

Engelsken min er da ikke så god:-(

Skrevet

Det jeg mener , er at jeg ikke er god i engelsk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...