Gå til innhold

Hovnet opp en uke etter veneflon


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i to uker fått sterk antibiotika gjennom veneflon på sykehuset. Årene mine var visst ikke så enkle å stikke i, så jeg måtte ha en ny veneflon iallefall hver dag.

Nå, en uke senere så har jeg plutselig fått en hoven og vond kul på armen. Jeg har også litt vondt i noen blodårer på hender, og vet at dette er pga veneflon. Men denne kulen har vokst det siste døgnet. Den er også veldig øm, men ingen misfarge. Virker som den er litt lenger inn, altså ikke veldig i overflaten (har heller ikke så mange tydelige årer utenpå på området).

Noen som har erfaring med hva som kan ha skjedd her?



Anonymous poster hash: 4592f...0b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har skjedd med meg også. Hadde også sterke smerter i området ved berøring i minst to uker etterpå, men så forsvant det gradvis. Har hørt at det er normalt. Hvis det hovner opp ganske mye derimot, ville jeg kanskje ha forhørt meg med lege.



Anonymous poster hash: 4a3ca...987
Skrevet

Dette har skjedd med meg også. Hadde også sterke smerter i området ved berøring i minst to uker etterpå, men så forsvant det gradvis. Har hørt at det er normalt. Hvis det hovner opp ganske mye derimot, ville jeg kanskje ha forhørt meg med lege.

Anonymous poster hash: 4a3ca...987

Hvor stor hevelse haddu du? Hos meg er det litt vanskelig å si, siden det som sagt ligger litt under huden og området da ser området mer hovent ut. Vil kanskje tippe at at kulen er 3cm under der ca.

Jeg lurer også på årsaken, blir det som en liten "blodpropp"?

- TS

Anonymous poster hash: 4592f...0b0

Skrevet

Kan være trombflebitt du har fått, finnes en krem for det.

Mvh sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...