Gå til innhold

Hvilke land har du bodd i og hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor valgte du akkurat det landet og var du fornøyd?

Anonymous poster hash: af9ec...d9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerte i Indonesia for en tid tilbake :) Fornøyd med det, og har allerede vært der en gang på ferie etter det.

Skrevet

Gran Canaria: Gikk på skole der. Trivdes veldig godt. Stor sannsynlighet for at jeg flytter tilbake en dag.

Belgia: Møtte en mann derfra. Ikke fornøyd. Likte ikke landet eller menneskene der.

Anonymous poster hash: dc333...c58
Skrevet

Spania frodi mamma sin bestevenninne hadde flyttet dit, så da pakket vi sakene og flyttet ned vi og :D

Anonymous poster hash: 743bd...2a1
  • Liker 1
Skrevet

Sør-Afrika pga studier, veldig fornøyd.

Slovenia og Østerrike pga studier, ikke så fornøyd.

New York pga studier, meget fornøyd.

Anonymous poster hash: 7e25c...870
Skrevet

USA, nær Washington D.C. Måtte flytte dit på grunn av jobben til stefaren min. Ble konfirmert der i tillegg :)

Jeg er USA frelst, elsker landet og menneskene. Har VELDIG lyst til å flytte dit og bli boende der i mange år :)

Skrevet

Frankrike fordi jeg hadde lyst, elsket det

England pga studier, elsket det

Østerrike pga jobb, fantastisk infrastruktur og kultur, men folka er gærne

Tyskland pga kjæreste, mellomfornøyd, mange hyggelige folk, men utrolig slitsomt å ordne alt man trenger for å kunne bo der

Anonymous poster hash: 49338...339
Skrevet

Gambia, pga mannen. Elsker landet, og hadde det vært jobbmuligheter for oss, ville vi dratt for lenge siden.

Anonymous poster hash: d4c17...986
  • Liker 1
Skrevet

USA-nær Boston pga utveksling/jobb. Skulle gjerne flytta tilbake (gjerne inn i byen) evt til en annen passlig stor by.

Anonymous poster hash: 211bd...6fe
Skrevet

Utdyp?

Anonymous poster hash: 7c11f...f8e

Skrevet

Har bodd i flere land i barndommen - foreldrene mine hadde jobber som tidvis åpnet for flytting (de ønsket det selv, var aldri noe tvang).

England

USA

Singapore

Belgia

Frankrike

Liker alle landene, og kunne egentlig ha bodd i alle landene (men ikke alle stedene).

Anonymous poster hash: 35c58...efb

Skrevet

Færøyene - pga. venner/jobb.

Veldig fint, lengter tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Var klimaflyktning i Spania i to år, men det var nok for meg. Greit klima, men litt kaldt om vinteren og lite vedfyring i husene. Ellers syns jeg at Norge er bedre på mange måter for eksempel postgang og banksystem. Og jeg tjener ca fire ganger mer her enn i Spania.

Skrevet

- Panama, utvekslingsstudent med AFS, et år

- USA, studier, fire år

- Nicaragua, frivillig arbeid, et år

- Italia, studier, et år

- USA, jobb, 8 år

- Argentina, jobb, nå, et år hittil

Anonymous poster hash: af525...fc7
Gjest Keikolina
Skrevet

Bodd i Sverige, var dyr strøm der, flytta hjem igjen.

Skrevet

Bodde i Spania da jeg fant kjærligheten der, trivdes stort sett men synes det var veldig vanskelig å bli kjent med folk og mislikte været,altfor varmt om sommeren og trist uten snø til jul...

Hjalp heller ikke så veldig å ha en "bra betalt" fulltidsjobb der jeg tjente 900€ i måneden, kombinert med en "billig leilighet" til 600€ måneden.. Nei, det var ikke mulig å finne jobb med høyere lønn eller billigere leiligheter der jeg bodde. Å leve på 300€ når alle normale utgifter ligger på 80% av norsk nivå fungerer ikke i lengden.

Anonymous poster hash: 38317...d0e
Skrevet

England - pga studier/jobb

Nord-Irland - pga jobb

Sverige - pga faren min er svensk så bodde vi der da jeg var barn

Trives veldig godt i Norge, samtidig som jeg føler meg "hjemme" når jeg reiser til de faste plassene mine i USA/Frankrike og England.

Anonymous poster hash: f4ee3...fb7
Skrevet

Hvordan har dere ordnet dette økonomisk, dere som har bodd i et annet land fordi dere bare fikk lyst liksom?

Sparte dere opp masse penger først, slik at dere hadde noe å leve av frem til dere fikk inntekt? Hvordan fant dere et sted å bo, og jobb?

Og ikke minst, hvordan får man betalt ned studiegjeld/huslån osv, når man er på utenlandsk inntekt (som jo generelt er lav)?

Selv har jeg lyst til å bo i Skottland en stund, blant annet, men det virker veldig vanskelig økonomisk sett..

Er dette bare for folk med høy utdannelse av typen som kan brukes over hele verden?

Anonymous poster hash: bd7fb...0f8
Skrevet

:hoho: Akkurat det jeg bruker å si også! Østerrike er fint, bortsett fra folka. Jeg kan jo utdype for den personen som ville vite mer, selv om jeg ikke er den som ble spurt. Jeg opplevde østerrikerne som veldig imøtekommende så lenge man var lys i huden og heterofil. Og så lenge man ikke sa noe om machokulturen der kvinnene ofte er hjemmeværende og mennene er hjelpeløse og klarer ikke lage mat, vaske gulv eller passe barn. Heldigvis bedrer den delen seg med neste generasjon :) Valgkampanjene til FPØ (som "Daham statt Islam") og det faktum at mange faktisk stemmer på dem er nok en grunn til at de er litt smågale.

Anonymous poster hash: 1e3bb...98f

• Liker 2
Skrevet

USA, 1.5 år. Født og "bodd" fordi faren min tok utdannelse der.

Tyskland, 1 år. Gikk i tysk barnehage fordi faren min tok utdannelse der.

Har vært tilbake i USA ca. 40 ganger. Vil ikke bo der da, best å bo i Norge. ^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...