Gå til innhold

Kvinner av motekategorien: "Dyr" bursdagsgave til venninne.


Katretty

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å kjøpe en fin gave til ei venninne som hadde bursdag for noen dager siden. Jeg hadde ikke anledning på selve dagen.

Forrige uke var vi i en skobutikk sammen og hun så på noen sko hun virkelig hadde lyst på, men ikke hadde råd til. Skoene var lær og kostet 1500. For mange av dere her inne er det sikkert ikke dyrt, men jeg har ikke så god økonomi og ting over 1000 kroner er vanligvis dyrt for meg.

Det jeg vil spør om, er følgende: Hadde dere syns det var rart eller ubekvemt å få sko til 1500 av ei venninne? Jeg er en veldig generøs person til tross for dårlig økonomi og hun er en veldig nær venn, så jeg har lyst å gjøre noe fint for henne. Men vet ikke om dette kunne blitt sett på som rart?

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det er for mye. Jeg er også en som liker å gi fine gaver til gode venninner, men når man har dårlig råd skal man ikke kjøpe noe til 1500 kroner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spleise med noen? Jeg hadde aldri kjøpt så dyr gave til venninne. Ikke til familie annet enn mannen og evt. ungene heller.



Anonymous poster hash: 1ce00...3bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Om jeg visste du ikke hadde så god råd der og da så hadde jeg blitt veldig beklemt....

Det hadde faktisk vært vondt... fordi jeg ville visst at du måtte ha ofret mye som du kunne trengt... bare for å kjøpe gave til meg....

Hadde nok gjort gode miner ved mottak..... og tenkt veldig mye på hvordan du hadde det og hvordan det gikk... og om alt gikk rundt... og hva du kunne trenge en håndsrekning til..... I lang, lang tid etterpå....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart, kanskje, men veldig hyggelig. Hvis du skal gjøre det kan du jo si at det er kombinert jule- og bursdagsgave. Husk å spesifisere at hun ikke trenger å kjøpe noe dyrt tilbake, at det bare var et engangstilfelle fordi du syntes hun fortjente det...eller noe. Et godt vennskap blir vel ikke forstyrret av én enkelt dyr bursdagsgave. Jeg ville ALDRI forventet noe så dyrt fra en venninne, men jeg ville jo ikke blitt sur om jeg fikk noe så flott.



Anonymous poster hash: da65a...93b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selvfølgelig satt pris på det men når det kommer til slike priser innen klær/sko så foretrekker jeg å betale for det selv. Bruker som regel å ønske meg en fin leppestift fra YSL eller noe når det kommer til gode venninner og synes det holder i massevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tenkte jeg ikke på gavekort? Det er jo en fin idé, men en liten smule upersonlig for meg. Men med et fint kort og noe lite ekstra jeg vet hun liker i tillegg blir det en fin gave.

Hva med 700 kroner? Det er fremdeles litt mye penger for meg å bruke på en gave, men som sagt. Liker å gjøre andre glad.

Det er vel ikke for mye, er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å kjøpe en fin gave til ei venninne som hadde bursdag for noen dager siden. Jeg hadde ikke anledning på selve dagen.

Forrige uke var vi i en skobutikk sammen og hun så på noen sko hun virkelig hadde lyst på, men ikke hadde råd til. Skoene var lær og kostet 1500. For mange av dere her inne er det sikkert ikke dyrt, men jeg har ikke så god økonomi og ting over 1000 kroner er vanligvis dyrt for meg.

Det jeg vil spør om, er følgende: Hadde dere syns det var rart eller ubekvemt å få sko til 1500 av ei venninne? Jeg er en veldig generøs person til tross for dårlig økonomi og hun er en veldig nær venn, så jeg har lyst å gjøre noe fint for henne. Men vet ikke om dette kunne blitt sett på som rart?

Noen meninger?

Hva ville du vært komfertabel med som gave? Min grense er 300 kr i sko som gave fra venninde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for et gavekort på 600 eller 700 kroner jeg. Muligens 500. Kommer an på hva jeg har råd til. Takk for tilbakemeldingene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for et gavekort på 600 eller 700 kroner jeg. Muligens 500. Kommer an på hva jeg har råd til. Takk for tilbakemeldingene. :)

Dæven! Jeg gir maks 2-300 jeg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...